Seniorze, nie daj się okraść!
2022-07-05 08:26:10(ost. akt: 2022-07-05 08:32:06)
Giżyccy policjanci systematycznie prowadzą akcje edukacyjne dla seniorów. Tym razem policyjne porady dotyczyły fałszywych telefonów, przez które seniorzy tracą często oszczędności swojego życia. Choć o kradzieżach metodami na wnuczka, policjanta, pracownika banku mówi się dużo, to starsze osoby pod wpływem emocji nadal ulegają przestępcom.
Policjantki z giżyckiej komendy uczestniczyły w spotkaniu z seniorami, które odbyło się w minionym tygodniu w kościele pw. św. Anny w Giżycku. Celem spotkania było uświadomienie osobom starszym, jakimi metodami posługują się przestępcy oraz jak ustrzec się przed oszustwem i kradzieżą. Na podstawie podanych przykładów seniorzy dowiedzieli się, jak nie stać się ofiarą oszustów działających metodą ,,na pracownika banku’’ czy ,,na wnuczka’’.
- Policjantki z giżyckiej komendy mł. asp. Monika Korzeniowska – Jach oraz asp. Mariola Jagodzińska spotkały się z seniorami w celu przekazania im niezbędnej wiedzy o zagrożeniach związanych z ,,fałszywym telefonem’’. Uświadamiały, jak nie stać się ofiarą przestępstw metodą na wnuczka, pracownika banku czy na policjanta - informuje st.asp. Iwona Chruścińska, oficer prasowy KPP w Giżycku. - Przestępcy nie ustają w wysiłkach aby okraść osoby chcące pomagać na przykład swoim najbliższym. Dlatego też telefonują do niczego nieświadomych starszych osób, a następnie opowiadają zmyśloną historię o wypadku, zagrożonych oszczędnościach w banku czy świetnej inwestycji. Wszystko po to, aby namówić seniora na przekazanie zaoszczędzonych pieniędzy. Niestety nadal zdarza się, że część osób nabiera się na historię oszustów, a wówczas tracą często oszczędności życia.
Funkcjonariusze przypominają, że najlepszą metodą, aby nie dać się okraść, jest przerwanie połączenia, jeśli tylko nieznajomy głos po drugiej stronie słuchawki zaczyna wypytywać nas o pieniądze, podając się za funkcjonariusza służb, pracownika banku lub członka rodziny. Na zakończenie spotkania policjantki rozdały seniorom ulotki z przestrogami oraz radami, jak postępować z oszustami. Przypomniały też o zasadach działania i codziennej pracy policji.
- Policja nigdy nie angażuje osób postronnych w swoje działania, nigdy nie informuje o wypadkach czy zatrzymaniach przez telefon, nie prosi też o pieniądze - dodaje st.asp. Iwona Chruścińska.
ona
ona
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez