Na pracownika banku straciła 56 tys. zł!
2023-03-16 14:45:35(ost. akt: 2023-03-16 14:47:28)
O tym, że można paść ofiarą oszusta nawet podczas rozmowy telefonicznej przekonała się mieszkanka podełckiej miejscowości.
Kobieta odebrała telefon od rzekomego pracownika banku. On przekonywał, że doszło do wycieku danych z jej konta i policja monitoruje całą sprawę. Mało tego, nakłonił do zaciągnięcia kredytu, a następnie polecił jej, aby wypłaciła wszystkie pieniądze i jak najszybciej wpłaciła je do wpłatomatu z wykorzystaniem kodu BLIK. Wmówił kobiecie, że pracownicy jej banku są nieuczciwi. Kobieta uwierzyła w te słowa. W wyniku tego, działając zgodnie z telefonicznymi instrukcjami straciła ponad 56 000 złotych.
— Pamiętaj, że na ekranie telefonu może pojawić się dowolna nazwa i numer rozmówcy. Może to być nazwa banku, co wcale nie oznacza, że dzwoni prawdziwy pracownik banku. Usłyszane od nieznanego rozmówcy informacje zawsze weryfikuj w pewnych źródłach i nie ulegaj presji czasu, podejmując finansowe decyzje — apelują policjanci.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez