Z matematyką i z przyrodą na Ty

2021-03-09 16:39:23(ost. akt: 2021-03-09 16:40:48)

Autor zdjęcia: Marta Foltyńska

W ramach realizacji innowacji edukacyjnej „Z matematyką i z przyrodą na Ty” w grupie 5-latki3 „Zajączki” z Przedszkola nr 1 Ekoludki w dniach 01.03-05.03 2021 roku odbył się cykl zajęć dydaktycznych dotyczących zwierząt z wiejskiego podwórka.
Głównym celem było poszerzenie wiadomości dotyczących zwierząt wiejskich. Dzieci miały przed sobą szereg zadań do wykonania, z którymi poradziły sobie bez większego problemu. Rozpoznawały i nazywały zwierzęta wiejskie, odgadywały zagadki słowne i słuchowe, po czym poprawną odpowiedź wskazywały na planszach dydaktycznych. Dopasowywały prawidłowe ślady do odpowiednich sylwet zwierząt oraz pokarm do danego zwierzątka.

Przedszkolaki miały także okazję przypomnienia zasad gry memory, były również rozwiązywane zadania z treścią, do których dzieci układały poszczególne ilustracje tworząc w ten sposób ilustrowane opowiadanie. Sprawdziła się również praca w grupach, w których dzieci musiały wylosować cyfrę - rozpoznać ją jako znak graficzny, a następnie wybrać puzzle z taką samą ilością oczek adekwatnie pasującą do cyfry. Rozróżniały także rodzaje domów i przyporządkowywały je do poszczególnego zwierzątka wiejskiego, np. koń - stajnia, kura - kurnik. Tworzyły także rodziny zwierząt, gdzie ich zadaniem było rozróżnianie młodych zwierząt od dorosłych oraz ich nazwanie np.: koń - źrebię i klacz, baran - jagniątko i owca itd. Dużo radości sprawiła dzieciom zabawa dydaktyczna pt. „Zgadnij kim jestem?”, dzięki której przedszkolaki mogły utrwalić podstawowe figury geometryczne oraz cyfry jak znak graficzny w zakresie od 1 do 10, a także liczebniki główne przeliczając oczka na kostkach do gry. W ostatnim dniu tygodnia dzieci uczestniczyły w zabawie dydaktyczno - sensorycznej pt. „Co nam dają zwierzęta?”. Zadaniem przedszkolaków było losowanie z koszyka poszczególnych produktów, takich, jak: wełna, piórko itd., rozpoznanie po dotyku, nazwanie oraz udzielenie odpowiedzi na pytanie: „Od jakiego zwierzęcia pochodzi dany produkt?”

Nauczycielki z tej grupy są usatysfakcjonowane z zakresem wiedzy dotyczącej tego tematu oraz zasobem słownictwa swoich podopiecznych.

mat. nadesłany


Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: MartaFoltyńska

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5