Tabliczka mnożenia to dobra zabawa!
2015-09-28 22:15:28(ost. akt: 2015-09-28 22:16:57)
25.09.2015 po raz piąty obchodzono Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia (World Multiplication Table Day - WMTDay). Jest to akcja edukacyjna, mająca na celu propagowanie zabawowej formy nauczania i uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny i oryginalny sposób. Pomysłodawcą akcji jest Andrzej Grabowski, założyciel Wydawnictwa WKM Rachmistrz, wielki pasjonat niecodziennego nauczania i uczenia się matematyki.
Akcja ta zainspirowała nauczycieli matematyki Szkoły Podstawowej nr 4 im. prof. Władysława Szafera w Ełku do zaprojektowania i przeprowadzenia działań na terenie szkoły. Przez dwa dni tabliczka mnożenia w szczególny sposób królowała w szkole. Wyszła z sal lekcyjnych także na korytarze szkolne, do czytelni…
W czwartek (24.09.) rano odbyła się wielka szkolna powtórka tabliczki mnożenia, w wyniku której powstało dziesięć plansz (mnożenie przez 1, przez 2, …, przez 10) utworzonych przez uczniów klas 3 – 6. Umieszczono je na drzwiach sal lekcyjnych, dzięki czemu wszyscy na przerwach mogli utrwalać mnożenie. Natomiast w piątek rano tabliczka mnożenia witała uczniów klas 5 i klas 6 wchodzących do szkoły. Każdy z uczniów tych klas mógł sprawdzić swoją znajomość tabliczki mnożenia na specjalnym stanowisku obsługiwanym przez ekspertów mnożenia, czyli uczniów świetnie znających tabliczkę. Najwięcej poprawnych odpowiedzi wśród klas piątych udzielili uczniowie klasy 5a, natomiast wśród szóstych – klasy 6d.
Podczas przerw uczniowie klas czwartych zostali zaproszeni do czytelni, gdzie starsi koledzy prezentowali im na sześciu stanowiskach różne sposoby na skuteczną naukę tabliczki mnożenia. Czwartoklasiści uczyli się mnożyć na palcach i to nie tylko przez 9, grali w duetkę i w memory, wykorzystywali do nauki pudełka od zapałek oraz kostki do gry; nauczyli się też mnożyć, jak ich japońscy rówieśnicy.
W tym dniu tabliczka mnożenia mogła zagościć na każdej lekcji, ponieważ nauczyciele wskazywali uczniów do odpowiedzi właśnie za jej pośrednictwem – wynik mnożenia podanego przez nauczyciela to numer ucznia w dzienniku. Natomiast na zajęciach komputerowych uczniowie klas trzecich i czwartych utrwalali mnożenie, wykonując ćwiczenia interaktywne.
Podjęte przez nas działania umożliwiły nadrobienie „tabliczkowych” zaległości po wakacjach bardzo dużej liczbie uczniów klas 3 – 6. Pokazały im również, że mogą uczyć się tabliczki mnożenia w sposób przyjemny, poprzez zabawę.
M.Michoń
Czytaj e-wydanie
">kliknij
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna
Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: SP4
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez