Straciła 14 tys. zł. Jak do tego doszło?

2025-02-15 21:32:48(ost. akt: 2025-02-15 21:39:25)

Autor zdjęcia: PAP

Każdy może skorzystać z aplikacji internetowych do sprzedaży i kupna. Niestety, oszuści też z nich korzystają.

Mieszkanka powiatu ełckiego chciała sprzedać niepotrzebne jej już meble. Wystawiła je na portalu sprzedażowym.

Dostała wiadomość od kogoś, kto deklarował, że kupił mebel i nawet zamówił kuriera. Dostała też prośbę o podanie e-maila, żeby skutecznie potwierdzić sprzedaż. W wiadomości mailowej był link prowadzący do strony banku. Za chwilę zadzwoniła kobieta, podająca się za pracownika portalu zakupowego i poprosiła o kody BLIK. Miało to sprawić, że pieniądze za meble trafią na konto sprzedającej. Mieszkanka powiatu ełckiego podała i zaakceptowała 7 kodów BLIK. Nie wiedziała, że to typowe oszustwo. W ten sposób kobieta straciła prawie 14 tys. złotych. I oczywiście nie sprzedała swoich mebli.

Zachęcamy, aby przed wystawieniem swoich rzeczy do sprzedaży zapoznać się z warunkami bezpieczeństwa i zasadami sprzedaży. Są one dostępne na portalach — apelują policjanci. — Jeśli kupujący wymaga od ciebie wejścia w przesłany link, logowania się na stronę płatności elektronicznej, podania BLIKa, możesz być pewny, że to oszustwo.

KPP Ełk

2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B