Absolwenci klas VIII poznali wyniki
2021-07-05 13:44:39(ost. akt: 2021-07-07 09:56:19)
Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała wyniki egzaminu ósmoklasisty w powiatach i gminach. Mimo że materiał egzaminacyjny został okrojony, to wyniki nie są najlepsze, w porównaniu ze średnią w kraju i województwie.
W województwie warmińsko mazurskim do egzaminu przystąpiło ponad 13.000 uczniów. W powiecie działdowskim egzamin ósmoklasisty zdawało 631 uczniów. Uczniowie pisali egzamin z języka polskiego, matematyki i języka nowożytnego. W naszym powiecie większość uczniów rozwiązywała testy z języka angielskiego.
Ten rok dla uczniów był bardzo trudny, ponieważ nauka odbywała się w trybie zdalnym.
Średni wynik procentowy w kraju z języka polskiego wynosi - 60%, z matematyki - 47%, a języka angielskiego - 66%. W powiecie działdowskim z języka polskiego uczniowie uzyskali średni wynik - 54%, z matematyki - 39%, z języka angielskiego - 56%. Z zestawienia danych wynika, że uczniowie powiatu działdowskiego ze wszystkich przedmiotów uzyskali wyniki niższe od średnich krajowych.
Ten rok dla uczniów był bardzo trudny, ponieważ nauka odbywała się w trybie zdalnym.
Średni wynik procentowy w kraju z języka polskiego wynosi - 60%, z matematyki - 47%, a języka angielskiego - 66%. W powiecie działdowskim z języka polskiego uczniowie uzyskali średni wynik - 54%, z matematyki - 39%, z języka angielskiego - 56%. Z zestawienia danych wynika, że uczniowie powiatu działdowskiego ze wszystkich przedmiotów uzyskali wyniki niższe od średnich krajowych.
W województwie warmińsko mazurskim wyniki przedstawiają się w następujący sposób: język polski - 56%, matematyka - 42%, język angielski - 61%. Ósmoklasiści z powiatu działdowskiego z egzaminu osiągnęli gorsze wyniki niż uczniowie w naszym województwie.
WYNIKI W GMINACH
DZIAŁDOWO MIASTO
Egzamin zdawało 218 uczniów.
> język polski - 57%
> matematyka - 45%
> język angielski - 67%
Egzamin zdawało 218 uczniów.
> język polski - 57%
> matematyka - 45%
> język angielski - 67%
DZIAŁDOWO - OBSZAR WIEJSKI
Egzamin zdawało 79 uczniów.
> język polski - 52%
> matematyka - 35%
> język angielski - 51%
Egzamin zdawało 79 uczniów.
> język polski - 52%
> matematyka - 35%
> język angielski - 51%
IŁOWO-OSADA
Egzamin zdawało 78 uczniów.
> język polski - 47%
> matematyka - 31%
> język angielski - 39%
Egzamin zdawało 78 uczniów.
> język polski - 47%
> matematyka - 31%
> język angielski - 39%
LIDZBARK
Egzamin zdawało 87 uczniów.
> język polski - 53%
> matematyka - 40%
> język angielski - 61%
Egzamin zdawało 87 uczniów.
> język polski - 53%
> matematyka - 40%
> język angielski - 61%
LIDZBARK - OBSZAR WIEJSKI
Egzamin zdawało 39 uczniów.
> język polski - 60%
> matematyka - 36%
> język angielski - 51%
Egzamin zdawało 39 uczniów.
> język polski - 60%
> matematyka - 36%
> język angielski - 51%
PŁOŚNICA
Egzamin zdawało 40 uczniów.
> język polski - 54%
> matematyka - 40%
> język angielski - 55%
Egzamin zdawało 40 uczniów.
> język polski - 54%
> matematyka - 40%
> język angielski - 55%
RYBNO
Egzamin zdawało 90 uczniów.
> język polski - 56%
> matematyka - 37%
> język angielski - 47%
Egzamin zdawało 90 uczniów.
> język polski - 56%
> matematyka - 37%
> język angielski - 47%
Najlepszy wynik z języka polskiego w naszym powiecie osiągnęli uczniowie z Lidzbarka - obszar wiejski, osiągając wynik wyższy niż w województwie warmińsko-mazurskim. Najniższy wynik osiągnęli uczniowie z gminy Iłowo-Osada. Język polski lepiej niż w województwie warmińsko-mazurskim napisali też uczniowie z Działdowa - miasto.
Najlepszy wynik z matematyki osiągnęli uczniowie z Działdowa - miasto, osiągając wynik wyższy niż w województwie warmińsko-mazurskim. Najniższy wynik osiągnęli uczniowie z gminy Iłowo-Osada.
Najlepszy wynik z języka angielskiego osiągnęli uczniowie z Działdowa - miasto, uzyskując wynik wyższy niż w kraju i województwie warmińsko-mazurskim. Najniższy wynik osiągnęli uczniowie z gminy Iłowo-Osada.
Licząc średnie wyniki ze wszystkich przedmiotów w poszczególnych gminach, najlepiej egzamin ósmoklasisty napisali uczniowie z działdowskich szkół (56,3%), na drugim miejscu znaleźli się uczniowie z gminy Lidzbark - miasto (51,3%), i kolejno: uczniowie z gminy Płośnica (49,6%), uczniowie Lidzbark - obszar wiejski (49%), uczniowie z gminy Rybno (46,6%), uczniowie Działdowo - obszar wiejski (46%), uczniowie z gminy Iłowo-Osada (39%).
jj, roz
Ocena egzaminu przez OKE Łomża
Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętność odbioru tekstu kultury i wykorzystania zawartych w nim informacji. Z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością dobierania modelu matematycznego do sytuacji praktycznej – analizowania prostego doświadczenia losowego oraz obliczania prawdopodobieństwa zdarzenia losowego określonego w tym doświadczeniu. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści, rozwiązujący zadania z języka angielskiego, najlepiej poradzili sobie z zadaniem zamkniętym sprawdzającym znajomość funkcji językowych.
Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie z zakresu kształcenia literackiego, sprawdzające umiejętność rozpoznania rodzaju literackiego, jakim jest epika, i określenia jej charakterystycznych cech. Z matematyki trudne okazało się zadanie otwarte, którego rozwiązanie wymagało stworzenia strategii rozwiązania problemu geometrycznego. W przypadku języka angielskiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte, sprawdzające znajomość środków językowych. Trudne było także zadanie otwarte sprawdzające umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej.
Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętność odbioru tekstu kultury i wykorzystania zawartych w nim informacji. Z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością dobierania modelu matematycznego do sytuacji praktycznej – analizowania prostego doświadczenia losowego oraz obliczania prawdopodobieństwa zdarzenia losowego określonego w tym doświadczeniu. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści, rozwiązujący zadania z języka angielskiego, najlepiej poradzili sobie z zadaniem zamkniętym sprawdzającym znajomość funkcji językowych.
Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie z zakresu kształcenia literackiego, sprawdzające umiejętność rozpoznania rodzaju literackiego, jakim jest epika, i określenia jej charakterystycznych cech. Z matematyki trudne okazało się zadanie otwarte, którego rozwiązanie wymagało stworzenia strategii rozwiązania problemu geometrycznego. W przypadku języka angielskiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte, sprawdzające znajomość środków językowych. Trudne było także zadanie otwarte sprawdzające umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej.
źródło: OKE Łomża
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez![FB](/i/icons/fb.png)