Rodzina będzie na topie

2016-02-22 14:18:45(ost. akt: 2016-02-22 14:22:40)
To gdzie mieszkasz i co robisz jest bez znaczenia. Ważne, czy jesteś X,Y,Z czy może R? A to zależy od tego, jakie wartości sobie cenisz i ile masz lat. Tak nas podzielili fachmani od marketingu.
Pokolenie X wchodziło w swoje dorosłe życie na początku lat 90tych. Stąd dla nich najważniejsza jest praca. Oni żyją, by pracować. Inaczej niż pokolenie Y. To pokolenie fanów nieograniczonej konsumpcji. Sensem życia jest dla nich kupowanie. Pokolenie Z to z kolei to wirtualni wędrowcy. Pokolenie, które zmienia pracę częściej niż swoje smartfony. I chce po prostu wygodnie żyć. Wszystkie te trzy pokolenia wyróżniają zewnętrzne wartości: praca, konsumpcja, przyjemność.

Tymczasem w Europie i USA rośnie nam pokolenie R, które ceni sobie nieco inne wartości. Na przykład rodzinę.

To ciekawe, bo przez ostatnie lata wartości rodzinne uchodziły za przejaw wstecznictwa. Nie oznacza to oczywiście, że będziemy świadkami powrotu tradycyjnego modelu rodziny sprzed półwiecza. Rodzina wróci do nas jako wartość opakowana także w zdrowy styl życia i ekologię. Tak czy inaczej spece od reklamy będą musieli na nowo wymyślić, jak za pomocą wartości rodzinnych sprzedawać towary.


2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5