Podała kod BLIK i straciła ze swojego konta oszczędności

2023-10-11 08:30:43(ost. akt: 2023-10-10 15:17:42)
zdjęcie ilustracyjne

zdjęcie ilustracyjne

Autor zdjęcia: policja

33-letnia mieszkanka powiatu olsztyńskiego po kontakcie telefonicznym z rzekomym pracownikiem banku straciła prawie 5 tysięcy złotych. Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wyłudzić pieniądze. Bądźmy ostrożni podczas dokonywania internetowych transakcji, a szczególnie w kontaktach z nieznajomymi.
W piątek (6 października) do jednej z mieszkanek powiatu olsztyńskiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika placówki bankowej z informacją o próbie wyłudzenia pożyczki z jej konta bankowego.

Chwilę później odebrała jeszcze kilka połączeń w tej sprawie od rzekomych konsultantów. Kobieta stanowczo zaprzeczyła, aby zleciła realizację takiej transakcji. Na prośbę jednego z rozmówców, który poinformował, że dzwoni w sprawie udzielenia pomocy technicznej bankowości internetowej, w celu weryfikacji konta i anulowania pożyczki. 33-latka postępowała według instrukcji rzekomego pracownika banku.

Na jego polecenie zaciągnęła pożyczkę za pośrednictwem aplikacji bankowej, a następnie zwiększyła limit wypłat z konta za pomocą kodów BLIK. Rozmówca nakłonił 33-letnią mieszkankę powiatu olsztyńskiego do wypłacenie gotówki za pomocą kodów BLIK, zapewniając, że jest to jedyny sposób zabezpieczenia środków na koncie.

Po dokonaniu ostatniej transakcji i otrzymaniu kodów BLIK mężczyzna się rozłączył. Kobieta kontaktując się z infolinią swojego banku, zrozumiała, że padła ofiarą oszustwa. 33-latka straciła prawie 5 tysięcy złotych. O sprawie powiadomiła policję.