Są chętni do dokończenia DK53 Rozogi-Dąbrowy
2023-08-06 09:00:00(ost. akt: 2023-08-04 15:26:45)
Trzy firmy są zainteresowane dokończeniem rozbudowy DK53 Rozogi-Dąbrowy - poinformowała olsztyńska GDDKiA. Ogłoszenie przetargu na dokończenie tej inwestycji było konieczne po odstąpieniu od umowy z poprzednim wykonawcą.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
— Złożone oferty będą teraz weryfikowane przez komisję przetargową. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena — przekazał rzecznik oddziału GDDKiA w Olsztynie Karol Głębocki.Relacja z obchodów 79. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego na Warmii i Mazurach
Najniższą cenę (21 mln złotych) zaproponowała firma Unibep z Bielska Podlaskiego, najwyższą (38,8 mln złotych) - Budimex z Warszawy. Budżet, jakim dysponuje GDDKiA na wykonanie zadania, wynosi ok. 33,5 mln zł.
Nowy wykonawca ma dokończyć rozbudowę drogi krajowej nr 53 na odcinku Rozogi-Dąbrowy.
Wykona m.in. nową konstrukcję jezdni o dopuszczalnym nacisku 11,5 t/oś i szerokości 7 m, rozbuduje skrzyżowania, zbuduje chodniki, zatokę autobusową oraz oświetlenie drogowe. Będzie miał na to 6 miesięcy od podpisania umowy. Do tego terminu nie wlicza się okresu zimowego liczonego od 16 grudnia do 15 marca.
Jak przypomniał Głębocki, poprzedni wykonawca nie wywiązał się z umowy.
— W październiku 2022 roku, odstąpiliśmy od umowy z dotychczasowym wykonawcą, firmą Ostrada z Ostrołęki, ze względu na niezadowalające zaangażowanie i postęp robót, a w ostatnich tygodniach trwania kontraktu całkowite zaprzestanie prowadzenia prac — wyjaśnił.
Rzecznik dodał, że w trakcie inwestycji wielokrotnie GDDKiA wzywała wykonawcę do zwiększenia zaangażowania w realizację zadania. Niestety bezskutecznie. Stąd decyzja od odstąpienia od umowy.
Umowa na projekt i rozbudowę DK53 na odcinku Rozogi-Dąbrowy była podpisana we wrześniu 2018 roku. Zgodnie z aneksem nr 1, termin wykonania minął 20 lipca 2020 roku.
— Umowa przewiduje karę w wysokości 10 proc. wartości umowy netto za odstąpienie od umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy — zaznaczyła GDDKiA.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Informując o obecnym stanie inwestycji GDDKiA podała, że na odcinkach pomiędzy Rozogami i Dąbrowami oraz w Dąbrowach ułożona została podbudowa bitumiczna, częściowo leży warstwa ścieralna. Policja wyjaśnia okoliczności przestrzelenia szyby w oknie domu k. Gołdapi
W Rozogach warstwa podbudowy bitumicznej jest wykonana częściowo, chodniki zrealizowane są w połowie. Obowiązuje ruch wahadłowy.
GDDKiA przekazała również, że w celu zmniejszenia utrudnień związanych z niedokończoną budową, na odcinku pomiędzy Rozogami i Dąbrowami wprowadzono nową czasową organizację ruchu, która pozwoliła na podniesienie prędkości do 70 km/h, zamiast wcześniej obowiązującej 50 km/h.
GDDKiA zrealizowała też wnioski mieszkańców dotyczące poprawy bezpieczeństwa.
źródło: PAP/Marcin Boguszewski
W środowym (2 sierpnia) wydaniu Gazety Olsztyńskiej m.in.
Żyjemy coraz dłużej
Główny Urząd Statystyczny opublikował najnowsze dane na temat długości życia w Polsce. Żyjemy dłużej, to oczywiście dobra wiadomość. Ale musi być też ta zła. Chodzi o nasze emerytury, a dokładnie o ich wysokość.
Z Braniewa do Olsztyna pociągiem
To już pewne. Mieszkańcy północnej części województwa znów będą mogli dojechać do stolicy Warmii i Mazur pociągiem. Spółka PKP PLK podpisała opiewającą na 70 mln zł umowę dotyczącą naprawy torów na odcinku Pieniężno-Braniewo.
Lato pachnie czarną porzeczką!
Czarna porzeczka (Ribes nigrum) ma bardzo wiele składników odżywczych, a do tego ciekawą historię. W Europie popularna od całych wieków — w Stanach Zjednoczonych do niedawna była… nielegalna…! Bardzo dziwni ci Amerykanie…
Z wielką przyjemnością oddajemy w Państwa ręce najnowsze wydanie Magazynu Turystycznego Warmia&Mazury.
Już jest! Najnowszy numer Rolniczego ABC już w sprzedaży
Jak kupić e-wydanie? Wystarczy kliknąć w zdjęcie jedynki poniżej, lub wejść na kupgazete.pl
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez