#WaMaMarketing: sztuczna inteligencja narzędziem marketingu przyszłości
2023-06-30 10:57:20(ost. akt: 2023-06-30 10:56:42)
Sztuczna inteligencja to narzędzie, które w niedalekiej przyszłości zrewolucjonizuje działania marketingowe, niezależnie od tego, czy dotyczą one small biznesu, turystyki, e-commerce, czy rozrywki.
II edycja konferencji #WaMaMarketing poświęcona była SI, domenie Metaverse oraz zagadnieniom związanym z mediami społecznościowymi. W związku z tym, współprowadzącą, obok Sebastiana Grabowskiego, pełnomocnika prezesa Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji ds. Smart City, była Silvia, sztuczna inteligencja, a tak naprawdę jej głos.
Konferencja zgromadziła w gmachu Filharmonii im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie blisko 500 osób. Drugie tyle uczestniczyło w spotkaniu dzięki transmisji online.
Marszałek województwa Gustaw Marek Brzezin, otwierając wydarzenie podkreślił, że samorząd będzie zawsze partnerem wspierającym rozwój lokalnych firm.
„Bez nowoczesnego marketingu trudno mówić o działalności gospodarczej. Dlatego szczególnie ważne jest pokazanie nowych trendów, nowych możliwości. Dzisiaj wykorzystanie sztucznej inteligencji, internetu, mediów społecznościowych to już chleb powszedni” – podkreślił marszałek województwa.
Pierwszy z prelegentów, radca prawny Tomasz Palak, mówił o pułapkach prawnych, na które można natknąć się, korzystając z social mediów. Na przykład, tworzenie i publikowanie memów, które są nie tylko rozrywką, ale i skutecznym narzędziem marketingowym, może spowodować konsekwencje prawne, jeśli ich autor nie zadba o przestrzeganie praw osobistych, autorskich czy wizerunkowych.
„Musimy zastanawiać się nad pięcioma rzeczami, kiedy przygotowujemy memy. Pierwsza z nich to osoba bohatera – rozpowszechnianie jego wizerunku wymaga zgody. Nie wymaga, jeśli ten wizerunek jest częścią większej całości, na przykład, gdy jest on uczestnikiem imprezy o charakterze publicznym, lub znaną osobą” – powiedział Palak.
Druga kwestia, którą należy wziąć pod uwagę podczas przygotowywania memów, to tekst. Cytaty również objęte są prawami autorskimi. Podobnie autorzy fotografii. Czwartą kwestią jest wymowa mema – jeśli jest obraźliwy wobec osoby, której wizerunek został użyty, sprawa może się skończyć w sądzie. I piąta rzecz – znaki towarowe.
Kolejny prelegent, Kamil Kozieł, zarządzający firmą PrezART, mówił o pozornie nieistotnych czynnikach w sprzedaży i marketingu. Na przykład prawo najmniejszego wysiłku i ułatwieniu z skorzystania z formularza online, dzięki jego częściowemu wypełnieniu. Ten zabieg zawsze odnosi pozytywny skutek marketingowy. Drugim czynnikiem jest koszt behawioralny, czyli czas, wysiłek fizyczny lub intelektualny, który musimy poświęcić, aby dany produkt kupić.
„Odkryjcie koszt behawioralny swojego klienta, a potem go wyeliminujcie. Koszt behawioralny często określa nasze wybory” – powiedział Kamil Kozieł. Kolejne to opcja domyślna i uznaniowa ocena wartości produktu oraz emocje.
Paweł Tkaczyk, ekspert od budowania strategii marki, przedstawił rolę storytellingu w budowaniu brandu.
„Efekt aureoli, który ma wielkie znaczenie dla marketingu, polega na tym, że jeśli znam natężenie jednej cechy produktu, a nie znam żadnej innej jego cechy, to ekstrapoluję ją na te nieznane. Jesteśmy w stanie przeżywać prawdziwe emocje, obserwując przygody fikcyjnych bohaterów” – zauważył Tkaczyk, dodając, że storytelling ma bardzo dużo wspólnego ze sztuczną inteligencją.
„To, że przeżywany okres fascynacji chatem GPT i sztuczną inteligencją jest efektem tego, że traktowaliśmy je jako ograniczoną maszynę, ponieważ za każdym razem, kiedy nie znały odpowiedzi mówiły >>nie wiemnie wiem
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez