Płać mniej w banku
2023-05-30 10:42:40(ost. akt: 2023-05-30 12:02:00)
Artykuł
sponsorowany
Wśród klientów banków stale rośnie popularność bankowości internetowej. Proste czynności wolimy wykonać za pomocą kanałów samoobsługowych, niż poświęcać czas na wizyty w oddziale. W ten sposób nie tylko załatwimy sprawę szybko za pośrednictwem smartfona czy laptopa, ale często możemy zaoszczędzić, również pieniądze.
Jak bankować za darmo? Samodzielnie ze smartfonem
Od 1 czerwca PKO Bank Polski upraszcza taryfę prowizji i opłat dla klientów oraz zmienia niektóre z kont Klientom od 13 do 26 r.ż. będzie oferowane teraz jedno – PKO Konto dla Młodych. Będzie też tylko jedno PKO Konto za Zero. Dzięki zmniejszeniu liczby kont oferta jest bardziej przejrzysta. Bank ujednolici też opłaty za korzystanie z kont, kart i innych produktów. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie www.pkobp.pl/ zmiany2023. Są tam również proste wskazówki, jak płacić mniej za korzystanie z kont, kart i innych usług.
Warto wiedzieć, że większości tych opłat w prosty sposób można uniknąć
— Dla klientów PKO Banku Polskiego wpłaty i wypłaty z urządzeń należących do banku są darmowe i nie ponoszą oni kosztów związanych z prowizją. Sieć urządzeń należących do banku to prawie 3 tys. bankomatów i ponad 1,3 tys. urządzeń z funkcją wpłaty. W przypadku większości kont PKO Banku Polskiego wypłaty BLIKIEM nawet z obcych bankomatów są darmowe.
— Właściciele PKO Konta dla Młodych nie poniosą opłaty za obsługę karty debetowej pod warunkiem wykonania 2 transakcji kartą lub BLIKIEM na dowolną kwotę. Sam rachunek jest darmowy, tak jak wypłaty i wpłaty gotówki w przypadku wszystkich bankomatów PKO BP w kraju i wypłaty we wszystkich bankomatach na świecie.
— Osoby korzystające z bezwarunkowo bezpłatnego PKO Konta za Zero powinny wykonać 5 transakcji miesięcznie kartą lub BLIKIEM na dowolną kwotę.
— Klienci banku w prosty i wygodny sposób zlecą przelew z telefonu, tabletu czy komputera za pośrednictwem serwisu transakcyjnego iPKO lub aplikacji mobilnej IKO. Dzięki aplikacji możemy także zrobić przelew przez telefon. Zarówno w iPKO, jak i IKO ustawimy zlecenie stałe, zmienne czy polecenie zapłaty.
— Podobna sytuacja dotyczy Przejrzystej Karty Kredytowej – aby uniknąć opłaty, należy zrealizować średnio miesięcznie transakcje na 600 zł lub więcej (w skali roku to 7,2 tys. zł).
Mimo wszystko potrzebna pomoc
Bank systematycznie cyfryzuje większość produktów i usług, inwestuje również w unowocześnianie placówek, w tym hybrydowy, czyli także cyfrowy, model obsługi. Dlatego w oddziałach, które w ostatnim czasie przeszły modernizację lub zostały przeniesione do innych lokalizacji, ustawiane są internetowe stanowiska samoobsługowe. W razie potrzeby pomogą pracownicy banku.
Od 2021 r. bank wprowadził możliwość umawiania spotkań z doradcą zdalnie (w formie telefonicznej i wideorozmowy) lub w oddziale poprzez stronę pkobp.pl. Od maja 2022 r. w odpowiedzi na potrzeby zgłaszane przez klientów można umówić takie spotkanie również w serwisie iPKO.
Obecnie w bankowości internetowej iPKO można również łatwo sprawdzić szczegóły opłat i prowizji za niektóre z kont i kart z naszej oferty. Dzięki temu klient ma szybki dostęp do informacji, które transakcje są darmowe, a za które trzeba zapłacić. Te informacje łatwo znaleźć w sekcji „Opłaty”: wystarczy kliknąć „Sprawdź szczegóły” lub „Wybrane opłaty i prowizje”. Bank pracuje nad rozszerzeniem tych informacji tak, aby klienci mieli dostęp do informacji o opłatach dla większej liczby produktów, z których korzystają.
Online i mobilnie. Czyli jak?
Czasy, w których aby zlecić przelew czy zapłacić rachunek należało udać się do najbliższej bankowej placówki dawno już minęły. Obecnie ponad 90 proc. klientów PKO Banku Polskiego ma dostęp do serwisu internetowego iPKO, a liczba spraw bankowych, które szybko i wygodnie załatwimy bez wychodzenia z domu, stale rośnie.
Nowoczesne płatności
Karta płatnicza, BLIK, płatność zbliżeniowa telefonem, Apple Pay, Google Pay, a na zegarkach Garmin Pay i SwatchPay! – to niektóre możliwości, dzięki którym w wygodny i szybki sposób zapłacimy za zakupy stacjonarne lub internetowe, a środki od razu trafiają na konto odbiorcy. Telefon (albo zegarek) mamy przy sobie zawsze, a portfel i gotówkę niekoniecznie.
Jak być eko z bankiem?
Dlaczego warto zamienić tradycyjne dokumenty papierowe na wygodne rozwiązanie elektroniczne? Po pierwsze, jest to bezpieczne i szybkie rozwiązanie. Nasze dokumenty są widoczne po zalogowaniu do aplikacji IKO, serwisu transakcyjnego iPKO lub w mailu. Po drugie, jest proste. Wystarczy kilka kliknięć w IKO lub iPKO. Po trzecie i dla wielu najważniejsze, dokumenty przysyłane elektronicznie to sposób na oszczędzenie papieru i zmniejszenie wycinki drzew, czyli jesteśmy bardziej ekologiczni.
Co załatwimy w kanałach zdalnych?
Za pomocą iPKO:
• zrobimy przelew,
• sprawdzimy saldo,
• zamówimy kartę debetową,
• wymienimy walutę w kantorze internetowym,
• doładujemy telefon,
• kupimy bilet na mecz oraz kartę podarunkową (np. doładowującą PlayStation czy Spotify),
• otworzymy dziecku konto,
• podejrzymy nasze rachunki z innych banków,
• ubezpieczymy mieszkanie,
• zastrzeżemy kartę, jeśli nam zaginie,
• złożymy wniosek o 500+, Dobry Start, dofinansowanie pobytu w żłobku dla naszego dziecka,
• zalogujemy się do PUE ZUS,
• możemy zarządzać Kartą Kredytową.
Wybrane czynności, w których pomoże nam IKO:
• zrobimy przelew (również na numer telefonu),
• kupimy bilet na przejazd komunikacją miejską,
• zapłacimy za parkowanie,
• zapłacimy za przejazd płatnymi odcinkami autostrad,
• podepniemy sobie konta z innych banków, dzięki czemu będziemy mieć dostęp do naszych finansów
w jednym miejscu,
• możemy zarządzać Kartą Kredytową.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez