Ruszyła kampania promocji czytelnictwa „Czytanie ma tylko dobre strony”

2023-04-26 16:11:19(ost. akt: 2023-04-27 22:54:36)
Książki Roalda Dahla (1916 - 1990) są chętnie czytane przez brytyjskie dzieci po dziś dzień

Książki Roalda Dahla (1916 - 1990) są chętnie czytane przez brytyjskie dzieci po dziś dzień

Autor zdjęcia: Pixabay

Startuje nowa odsłona kampanii społecznej Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na lata 2021 – 2025 pod hasłem „Czytanie ma tylko dobre strony”. Jej bohaterami są mole książkowe, których perypetie odkrywamy w animowanym miniserialu "w niestandardowy sposób inspirującym do czytania” - informuje Narodowe Centrum Kultury.
Animowany cykl, zrealizowany obejmuje cztery odcinki. Głosów molom książkowym użyczyli znani i lubiani aktorzy, muzycy, sportowcy i twórcy internetowi: Małgorzata Kożuchowska (mól Krystyna), Natalia Kukulska (mól Alicja), Ewa Szykulska (mól Janina), Renata Jusis (gąsienica Wioletta), Cezary Żak (mól Pułkownik), Piotr Cyrwus (mól Przemysław), Maciej Musiałowski (mól Miłosz), Karol Kłos (mól komentator sportowy) i Jacek Chełchowski „Zio” (mól komentator telewizyjny).

Jak czytamy w opisie, „miniserial ukazuje świat moli książkowych, które od tysiącleci dbały o książki. Żywiły się tym, co niszczy papier – zarodnikami grzybów, bakteriami i innymi mikroorganizmami. To właśnie dzięki molom książkowym przetrwały egipskie papirusy, średniowieczne manuskrypty, pierwsze egzemplarze książek drukowanych przez Gutenberga, a nawet Konstytucja 3 maja. Przez lata mole książkowe były najlepszymi przyjaciółmi książek, jednak w ich świecie pojawili się +zjadacze+ papieru, którym stawiają czoła pozytywni bohaterowie”.

Miniserial „Mole książkowe” ma zwracać uwagę na rolę, jaką czytanie pełni w życiu człowieka, a także ma przypominać, że książki są dobrymi towarzyszami naszej codzienności, a czytanie – wartością samą w sobie, nawet jeśli poświęcamy mu niewiele czasu. Serial jest adresowany zarówno do młodszych odbiorców, jak i dorosłych oraz seniorów. "Pierwsze działania komunikacyjne z molami książkowymi w roli głównej potrwają do końca czerwca i będą realizowane przede wszystkim w Internecie, w tym kanałach własnych NPRCz 2.0 i ambasadorów, a także w telewizji, radiu oraz na nośnikach outdoorowych. Na potrzeby promocji oprócz miniserialu powstały trailer, plakat i krótkie materiały wideo" - informuje Narodowe Centrum Kultury, które odpowiada za akcję.

Kampania internetowa, telewizyjna i radiowa promująca „Mole książkowe” obejmie zarówno klasyczną kampanię spotową, jak i działania niestandardowe. Kampania w sieci będzie kierowała ruch do kanału Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na YouTube i znajdującej się tam playlisty z „Molami książkowymi” oraz strony www NPRCz 2.0. Autorem koncepcji miniserialu jest grupa Mumio.

Źródło: PAP