Zostało tylko kilka godzin na wykorzystanie bonu turystycznego

2023-03-31 16:00:46(ost. akt: 2023-03-31 15:08:39)
Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: pixabay.com

Jeszcze tylko dziś (piątek) można dokonać płatności Polskim Bonem Turystycznym. Turyści, którzy planują wyjazdy z bonem mogą wpłacić zaliczki na wyjazd tylko do północy 31 marca 2023 roku. To także ostateczny termin na przyjęcie płatności przez przedsiębiorców turystycznych.
Program Polski Bon Turystyczny dobiega końca.

31 marca 2023 roku o północy wygaśnie możliwość dokonania i przyjęcia wpłaty za pomocą indywidualnego kodu obsługi płatności. 16-cyfrowy kod upoważniający do opłacenia usługi turystycznej jest dostępny na platformie PUE ZUS beneficjentów, którzy aktywowali, lub jeszcze dziś dokonają aktywacji przysługujących im bonów. Bon Turystyczny pozwala na opłacenie zaliczki na wyjazd, który odbędzie się po 31 marca tego roku aby dokonać płatności wystarczy podać swój kod podczas rezerwacji usługi.

— Przed nami ostatnie kilkanaście godzin na skorzystanie z programu. Do 30 marca ze świadczenia skorzystało już ponad 90 proc. uprawnionych rodzin, jednak dla tych, którzy zostawiali tę możliwość na ostatnią chwilę to jest właśnie ostatni dzwonek. Wystarczy wybrać jedno z 28 tysięcy miejsc obsługujących płatności bonem, dokonać rezerwacji wyjazdu lub wizyty w wybranym obiekcie na dowolny termin i uregulować płatność za pomocą kodu płatności. Po północy 31 marca dostęp do niewykorzystanych środków nie będzie już możliwy — przypomina Anna Salamończyk-Mochel, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Do 30 marca łączna kwota płatności Polskim Bonem Turystycznym przekroczyła 3,1 miliarda złotych. Do wykorzystania pozostało niespełna 600 tysięcy złotych.

— Ostateczne wyniki programu poznamy po 31 marca, jednak już dziś trudno nie zauważyć dowodów jego skuteczności, zarówno jako narzędzia, które poprzez dofinansowanie rodzinnych wyjazdów znacząco wsparło przedsiębiorców turystycznych, jak i zachęcającego Polaków do podróżowania po kraju i przekonania się, że możemy śmiało konkurować z turystycznymi atrakcjami o międzynarodowej renomie — dodaje.

źródło: Loyalty Solutions