Mieszkanka Olsztyna myślała, że rozmawia z pracownikiem banku. Straciła prawie 7 tys. złotych

2023-03-25 17:00:00(ost. akt: 2023-03-24 15:18:00)

Autor zdjęcia: policja

Kolejna mieszkanka Olsztyna padła ofiarą oszustwa. Po kontakcie telefonicznym z osobami, które podawały się za pracowników banku straciła ponad 6500 złotych. To następna taka sytuacja w niedługim czasie. Policjanci apelują o ostrożność.
W środę (22 marca) olsztyńscy policjanci otrzymali zgłoszenie o oszustwie bankowym. Z relacji pokrzywdzonej wynikało, że zadzwonił do niej mężczyzna, który podał się za pracownika placówki bankowej. Poinformował ją, że ktoś próbuje włamać się na jej rachunek bankowy. Po chwili kobieta rozmawiała z rzekomym pracownikiem obsługi technicznej, który poprosił ją o zainstalowanie aplikacji na telefonie, aby zdalnie móc zapobiec utracie oszczędności. Pokrzywdzona zgodnie z przekazanymi instrukcjami podała kody autoryzacyjne oraz kody BLIK.

Po chwili okazało się, że obaj rozmówcy, to nie pracownicy banku a oszuści, którzy zyskali dostęp do rachunku bankowego pokrzywdzonej. W ten sposób z jej konta zniknęło ponad 6500 złotych.

Policjanci apelują o zachowanie ostrożności w przypadku telefonów z poleceniem wypłaty gotówki lub wykonania przelewu. Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wyłudzić pieniądze. W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania.