Trwa budowa peronu i przejścia podziemnego na dworcu w Olsztynie. Jak idą prace?
2023-02-23 13:52:40(ost. akt: 2023-02-23 15:12:16)
Podróżni na stacji Olsztyn Główny z dnia na dzień mogą obserwować kolejne postępy prac. Obecnie powstaje tam nowy peron, który zapewni większy komfort obsługi pasażerów. Dodatkowo postępuje budowa przejścia podziemnego od ul. Marii Zientary-Malewskiej.
Na budowie pracują dziesiątki maszyn – koparki, dźwigi, palownice, walce, podbijarki torowe do regulacji torów i rozjazdów oraz pociąg sieciowy. Mimo intensywnych prac i szerokiego frontu robót, na stacji Olsztyn Główny, podróżni mają zapewniony dostęp do pociągów. O drodze dojścia informują znaki i tablice.
Kolejny punkt w planie przebudowy został wykonany. Dworzec Główny zyskał nowe fundamenty, które zauważać mogą mieszkańcy i podróżujący. To pierwsze kroki ku wybudowaniu budynku przy stacji. Nowy dworzec ma być nowoczesny, funkcjonalny. Zostanie wzniesiony na planie trapezu, z przeszkloną fasadą. Budynek będzie składał się z trzech kondygnacji — jednej podziemnej i dwóch nadziemnych, a w najwyższym punkcie będzie miał 12 m wysokości. Budynek wyglądem będzie przypominać origami lub żagiel, co jest nawiązaniem do charakteru Warmii i Mazur.
Modernizacja stacji Olsztyn Główny zapewni podróżnym oczekiwany komfort obsługi. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zyskają lepszy dostęp na perony. Ułatwieniem będą windy oraz schody ruchome. Dobrą orientację na stacji dla osób niewidzących lub słabowidzących zapewnią ścieżki naprowadzające oraz oznaczenia w języku Braille’a. Lepszą informację dla podróżnych zapewnią wyświetlacze i nowe nagłośnienie.
Co istotne, na dworzec, jak też na perony będzie można dostać się też od strony ul. Marii Zientary-Malewskiej, bo powstaje nowe przejście podziemne o długości 140 metrów, o 100 metrów dłuższe niż dotychczasowe. Będzie szersze oraz wyższe. Obok dworca zaplanowany jest parking na 52 miejsca postojowe i 1500 metrów kwadratowych terenów zielonych.
Na stacji zamontowano już ok. 15 km nowych torów, 6 tys. metrów sieci trakcyjnej i 8 tys. metrów okablowania systemu sterowania ruchem kolejowym.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. warta 400 mln złotych realizowana jest ze współudziałem środków unijnych.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez