Radny Tomasz Głażewski: Nowa Bałtycka przyspieszy tylko dojazd do korka na rondzie Ofiar Katastrofy Smoleńskiej
2023-02-15 15:54:44(ost. akt: 2023-02-15 16:00:36)
Radny Tomasz Głażewski skrytykował plany budowy ul. Nowobałtyckiej bez przebudowy obecnego ronda Ofiar Katastrofy Smoleńskiej. Zdaniem przewodniczącego Komisji Inwestycji rondo w obecnym stanie nie jest w stanie przenieść ruchu, który pojawi się po budowie ul. Nowobałyckiej.
Nowa Bałtycka przyspieszy... dojazd do korka przed rondem Katastrofy. Chyba, że zmieni się rozwiązanie ronda. Może na takie gdzie ruch Artyleryjska - Szumana pominąłby kręcenie kółek na rondzie — napisał na swoim facebooku radny Tomasz Głażewski.
Radny podczas rozmów wielokrotnie podkreślał, że rozmowa o powstaniu ul. Nowobałtyckiej powinna zaczynać się od planów rozbudowy ronda OKS na ul. Artyleryjskiej. Zdaniem radnego tworzenie nowej ulicy nie ma większego sensu, skoro "wąskie gardło komunikacyjne" jakim jest rondo OKS już teraz nie radzi sobie z natężeniem ruchu.
Tomasz Głażewski jako przykład podał koncepcyjne rondo, które miałoby łączyć al. Warszawską z ul. Wilczyńskiego.
Komentarze (4) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
wacek #3108554 17 lut 2023 08:32
Wiadukt Artyleryjska - Szumana. A i Sikorskiego - Tuwima dawno powinny być.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
olsols #3108545 16 lut 2023 09:49
A po zjeździe z ronda samochody staną w korku gdzie indziej. Kluczem do pozbycia się korków jest zmniejszenie liczby samochodów, a nie budowanie nowej ulicy 2x2 wzdłuż linii kolejowej, której miasto nie potrafi (czy raczej nie chce) wykorzystać do zwiększenia oferty transportu publicznego.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz
und #3108541 15 lut 2023 21:52
Jak zwał tak zwał to musi być to skrzyżowanie dwupoziomowe. Projekty takie były już w latach 90-tych . A więc to nic nowego bo już wtedy ci co się zajmowali ruchem drogowym i projektanci wiedzieli jak to zrobić. Oczywiście wersji podobnych rozwiązań może być więcej(bo zmieniło się natężenie ruchu i możliwości są inne) ale idea pozostaje taka sama. Jak to powstanie to dopiero można myśleć o ul. Nowobałtyckiej. Należy też wrócić do właściwego wykorzystania wybudowanego przejazdu pod torami, które to tak elektryzowało olszyńską społeczność. A obecnie wykorzystywane jest w znikomy sposób. Tak więc musi powstać najpierw koncepcja tego węzła czego nie zrobiono ażeby pieniądze nie poszły w błoto.
odpowiedz na ten komentarz
Ja. #3108540 15 lut 2023 16:39
Rondo-katastrofa jest takie jakie jest i coś z tym trzeba będzie zrobić czym prędzej tym lepiej . Ale łączenie budowy Nowobałtyckiej ze wzrostem jest nadużyciem. Ruch będzie się zwiększał z roku na rok, tak działa postęp cywilizacyjny. I nie ma na to wpływu szerokość czy jakość ulicy Bałtyckiej, ilość pojazdów będzie taka jaka będzie czy to za rok czy to za pięć lat, czyli będzie stopniowo rosła i nie ma na to rady. Pamiętam "opinie" oponentów sprzed 50 lat kiedy to planowano budowę Nowej Artyleryjskiej, Nowobałtyckiej czy Nowogrunwaldzkiej - komentarze były identyczne! Tymczasem już wtedy projektanci przewidzieli wzrost ruchu a dziś dopiero okazało się że mieli rację bo już zaczyna się robić ciasno... Tak że przeciwnicy budowy Nowobałtyckiej dajcie sobie na spokój - projekty sprzed 50 lat trzeba w końcu zrealizować! Ku radości następnych pokoleń....
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz