Ruszyło składanie wniosków na dotacje prac konserwatorskich i remontowych w Olsztynie

2023-02-04 11:00:01(ost. akt: 2023-02-03 14:32:10)
Ratusz ilustracja

Ratusz ilustracja

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Urząd Miasta Olsztyna ogłosił, że można już składać dokumenty dotyczące udzielenia dotacji na prace konserwatorskie i remontowe. Możliwość składania wniosków jest do 3 marca 2023 roku.
Wnioskujący to najczęściej wspólnoty mieszkaniowe, które etapami remontują zabytkowe kamienice. Remonty dachów, odnawianie elewacji, stolarki drzwiowej i okiennej albo przygotowanie niezbędnej dokumentacji - to najczęściej składane wnioski.

W minionym roku z dotacji odnowiono stolarkę drzwiową w budynkach przy ul.: Grunwaldzkiej 25, M. Lengowskiego 1/3/5, Parkowej 3, E. Plater 26, wykonano prace remontowe przy rynnach i rurach spustowych w budynku przy al. Warszawskiej 56 oraz dokumentacje dla budynków przy ul. Kołłątaja 24 i al. Przyjaciół 14.

Złożone wnioski zostaną najpierw ocenione pod względem formalnym. Tymi, które nie będą mieć uchybień, zajmie się komisja. Wówczas będzie wiadomo, które z zaplanowanych prac będą mogły zostać zrealizowane. Ostateczną decyzję - na wniosek Prezydenta Olsztyna - podejmie Rada Miasta.

Właściciele obiektów zabytkowych mogą starać się o dofinansowanie m.in.:
- wykonanie badań konserwatorskich lub architektonicznych;
- wykonanie dokumentacji konserwatorskiej;
- opracowanie programu prac konserwatorskich i restauratorskich;
- zabezpieczenie, zachowanie i utrwalenie substancji zabytku;
- odnowienie lub uzupełnienie tynków i okładzin architektonicznych albo ich całkowite odtworzenie z uwzględnieniem charakterystycznej dla danego zabytku kolorystyki;
- odnowienie okien i drzwi,
- remont więźby dachowej i pokrycia dachowego,
- wykonanie izolacji przeciwwilgociowej.

Aktualny wzór wniosku o udzielenie dotacji oraz pozostałe dokumenty i uchwały są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Olsztyna.

Wnioski można składać w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Olsztyna (pl. Jana Pawła II 1) lub wysłać pocztą na adres: Urząd Miasta Olsztyna, Wydział Kultury i Ochrony Zabytków, pl. Jana Pawła II 1, 10-101 Olsztyn.

Kwota, którą można rozdysponować to 100 tys. złotych.