Jakie są zalety korzystania z fulfillmentu? Przewodnik dla sprzedawcy

2023-01-26 23:12:06(ost. akt: 2023-01-26 23:27:41)   Artykuł sponsorowany
Czasy, w których sprzedawca samodzielnie musiał czuwać nad każdym etapem realizacji zamówień, dawno minęły. Rozrastająca się branża e-commerce pozwala na coraz nowocześniejsze możliwości zarówno dla kupujących, jak i sprzedawców. Czym jest fulfillment i czy warto z niego korzystać?
Na czym polega fulfillment w InPost?
Fulfillment w InPost to możliwość przekazania wszystkich procesów związanych z realizacją zamówień od sprzedawcy do firmy logistycznej. Oferta InPost zawiera integrację systemów sklepowych z magazynowymi, przygotowywanie, pakowanie i nadawanie zamówień, a także ich doręczenia oraz zwroty. Wszystko to dopasowane do potrzeb przedsiębiorcy i konkretnego sklepu internetowego. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie https://inpost.pl/fulfillment, na której znajduje się także opis wielu zalet korzystania z fulfillmentu właśnie od firmy InPost.

Dlaczego warto korzystać z fulfillmentu?
Z fulfillmentu warto korzystać, ponieważ taka opcja daje pewność profesjonalnej i kompleksowej obsługi wszystkich procesów sprzedażowych firmy. Ze sprzedawcy spada odpowiedzialność za utrzymywanie magazynu oraz jego pracowników, kupowanie opakowań wysyłkowych, pakowanie czy nadawanie paczek. Dzięki temu, że wszystkim zajmują się profesjonaliści, sprzedawca nie musi martwić się o to, że natłok zamówień spowoduje opóźnienia. Każdy zakup dokonany przed 20:00 dotrze do konsumenta następnego dnia roboczego.

Fulfillment to pewność, że towar będzie przechowywany w odpowiednich warunkach. Hale magazynowe są nowoczesne i zapewniają bezpieczeństwo produktom różnego rodzaju. Z usług fulfillmentu InPost korzystają sprzedawcy zajmujący się dystrybucją m.in. elektroniki, produktów chemicznych, ubrań czy żywności. Sprzedawcy mają kontakt z Opiekunem Klienta, od którego mogą uzyskać wszelkie informacje dotyczące obsługi zamówień.

Kompleksowa obsługa przez firmę logistyczną pozwala na spore oszczędności zarówno pieniędzy, jak i czasu. Korzyści płynące z fulfillmentu są widoczne nie tylko dla sprzedawcy, ale też dla klienta, który szybko może cieszyć się swoim zamówieniem. InPost nadaje paczki zarówno za pośrednictwem własnych kurierów, jak i dostawców innych firm. Wszystko zależy od preferencji sprzedawcy oraz tego, co wybierze klient sklepu. Pozwala to urozmaicić możliwości dotyczące dostaw. Ogromną zaletą jest opcja doręczania paczek do automatów Paczkomat®.

Pakowanie zamówień przebiega dokładnie tak, jak życzy sobie tego sprzedawca. Opakowania mogą być spersonalizowane, a do każdego zamówienia można dołączyć dowolne dodatki, np. w postaci etykiet czy naklejek. Ma to znaczenie w kreowaniu wizerunku marki, na który nierzadko ma wpływ to, jak wyglądają produkty i czy są bezpiecznie i estetycznie zapakowane.

Fulfillment InPost a wpływ na środowisko
InPost to firma, która bardzo mocno dba o korzystne działania na rzecz środowiska. Każdy przedsiębiorca decydujący się na fulfillment się do tego przyczynia. Do dostaw przeznacza się bardzo często samochody elektryczne, a przesyłki pakuje się w bezpieczne dla środowiska opakowania i wykorzystuje się ekologiczne wypełniacze. Ponadto dostawy do automatów Paczkomat® zmniejszają ilość szkodliwych gazów wysyłanych do atmosfery.
Jak zacząć korzystać z usługi fulfillment?
Aby skorzystać z opcji fulfillmentu lub dowiedzieć się, na jakich warunkach finansowych może przebiegać współpraca, trzeba skontaktować się bezpośrednio z firmą InPost. Na stronie internetowej InPost znajduje się formularz kontaktowy przeznaczony dla wszystkich sprzedawców, którzy miesięcznie obsługują co najmniej 800 zamówień.

W formularzu zgłoszeniowym wystarczy podać e-mail, NIP firmy, numer telefonu, a także liczbę realizowanych miesięcznie zamówień. Ze sprzedawcą skontaktuje się Opiekun Klienta. Opowie o wszystkim, co InPost jest w stanie zaoferować mu w ramach obsługi fulfillment. To dobra opcja dla każdego biznesmena e-commerce, który chce oferować swoim klientom najwyższą jakość usług zarówno w zakresie samych zakupów i dostaw, jak i zwrotów.