Przed świętami pojedziemy obwodnicą Nowego Miasta

2022-12-19 09:51:07(ost. akt: 2022-12-19 09:52:49)

Autor zdjęcia: Marcin Sarnowski, Telewizja Eltronik

W najbliższym tygodniu planujemy otwarcie obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu drogi krajowej nr 15 - poinformował rzecznik olsztyńskiej GDDKiA Karol Głębocki. Budowa trasy o długości ponad 17 km trwała od wiosny 2019 r.
Według rzecznika olsztyńskiej GDDKiA dokładny termin, w którym obwodnica zostanie udostępniona kierowcom, nie jest jeszcze ostatecznie potwierdzony, ale nastąpi to w najbliższym tygodniu.

Jak przypomniał, budowa przedłużyła się ze względu na osuwisko w okolicach Kurzętnika.

— Był to poważny problem geologiczny, który wymagał prac związanych m.in. z dodatkowym odwodnieniem i wzmocnieniem gruntu, a także zmian w dokumentacji i uzyskania niezbędnych zezwoleń — wskazał.

Nowa obwodnica ma 17,7 km długości i omija Nowe Miasto Lubawskie od wschodu. Jest drogą klasy GP o przekroju 2 plus 1. Wybudowanych zostało 14 obiektów inżynierskich: dziewięć wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt i most nad rzeką Wel.

Umowę na realizację tego zadania w systemie "Projektuj i buduj" olsztyńska GDDKiA podpisała w lutym 2018 r., a wiosną 2019 r. rozpoczęły się prace budowlane. Wykonawcą robót wycenionych na około 318 mln zł było konsorcjum firm Porr S.A. z Warszawy (lider) i Porr Bau GmbH z Wiednia. Inwestycja jest współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Według GDDKiA otwarcie obwodnicy skróci czas przejazdu i poprawi bezpieczeństwo na drodze krajowej nr 15 poprzez zlikwidowanie bezpośrednich wjazdów z pól i posesji oraz zmniejszenie liczby skrzyżowań. Pozwoli wyprowadzić z Nowego Miasta Lubawskiego ruch tranzytowy, który powoduje korki i utrudnia życie mieszkańcom.

Źródło: PAP
red.
lubawa@gazetaolsztynska.pl

Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Cyranka #3107607 19 gru 2022 10:28

    Budowano prawie dwa razy dłużej niż zakładano (pomijam czas stracony na bezsensowne blokowanie rozpoczęcia inwestycji) więc sukces raczej połowiczny. Koncepcja 2+1, to też nie najlepszy pomysł (wiadomo oszczędności), najgorszym rozwiązaniem są jednak 2 ronda do zjazdu na NML w przebiegu trasy. Ktoś jadąc do NML raczej nie będzie korzystał z obwodnicy bo to niewielka korzyść, zwłaszcza w kontekście trudności włączenia się do ruchu z ulic WP i Lidzbarskiej, natomiast mocno zaburzy to płynność ruchu na obwodnicy. To będzie działać tak jak obecne rondo przy cmentarzu w NML. PS. Ten tekst zapewne pozostanie jedynie do wiedzy moderatora. Portal stosuje jakąś kuriozalna politykę. Daje możliwość komentarza ale już od dawna pod artykułami (raczej notatkami) nie zauważyłem żadnego komentarza.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz