Decyzja podatkowa przez ePuap? Trzeba złożyć wniosek do końca roku
2022-12-09 07:37:20(ost. akt: 2022-12-09 07:45:00)
Giżyccy podatnicy mogą odebrać swoją decyzję podatkową drogą elektroniczną. Wniosek o doręczane decyzji przez ePuap należy zdążyć do końca roku 2022.
Urzędnicy miejskiego ratusza podpowiadają, jak otrzymać przyszłoroczną decyzję podatkową drogą elektroniczną.
KROK PIERWSZY - profil zaufany (PZ)
Do załatwiania spraw urzędowych przez internet potrzebny jest profil zaufany. Profil zaufany to dane elektroniczne osoby przypisane do numeru PESEL. Profil zaufany jest ważny 3 lata.
Jak założyć profil zaufany?
Pierwszy i najbezpieczniejszy obecnie sposób to założenie profilu poprzez bankowość elektroniczną. Drugi - to wypełnienie wniosku w internecie, a później potwierdzenie swojego PZ w punkcie potwierdzającym. Takie punkty to m.in. poczty, urzędy gmin czy starostwa.
Do załatwiania spraw urzędowych przez internet potrzebny jest profil zaufany. Profil zaufany to dane elektroniczne osoby przypisane do numeru PESEL. Profil zaufany jest ważny 3 lata.
Jak założyć profil zaufany?
Pierwszy i najbezpieczniejszy obecnie sposób to założenie profilu poprzez bankowość elektroniczną. Drugi - to wypełnienie wniosku w internecie, a później potwierdzenie swojego PZ w punkcie potwierdzającym. Takie punkty to m.in. poczty, urzędy gmin czy starostwa.
KROK DRUGI - załóż konto na elektronicznej platformie e-PUAP
Wypełnij krótki formularz rejestracyjny i załóż konto na ePUAP. Potrzebne są do tego dane kontaktowe oraz identyfikacyjne. Używaj konta ePUAP jako skrytki elektronicznej do odbierania korespondencji urzędowej.
Wypełnij krótki formularz rejestracyjny i załóż konto na ePUAP. Potrzebne są do tego dane kontaktowe oraz identyfikacyjne. Używaj konta ePUAP jako skrytki elektronicznej do odbierania korespondencji urzędowej.
KROK TRZECI - po założeniu konta wyślij pismo ogólne przez e-PUAP lub złóż osobiście (w siedzibie Urzędu) w formie papierowej, o przykładowej treści:
„Na podstawie art.144a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa wnoszę o doręczanie pism w postępowaniu podatkowym, w tym decyzji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego za pomocą środków komunikacji elektronicznej na podany niżej adres poczty elektronicznej”.
Co to jest pismo ogólne?
To pismo, które służy do komunikacji z administracją w sprawach, które możesz załatwić przez internet i które nie mają oddzielnych formularzy.
„Na podstawie art.144a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa wnoszę o doręczanie pism w postępowaniu podatkowym, w tym decyzji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego za pomocą środków komunikacji elektronicznej na podany niżej adres poczty elektronicznej”.
Co to jest pismo ogólne?
To pismo, które służy do komunikacji z administracją w sprawach, które możesz załatwić przez internet i które nie mają oddzielnych formularzy.
Na złożenie wniosku o doręczenie decyzji przez ePuap mieszkańcy Giżycka mają czas do do końca roku 2022. Złożenie wniosku w późniejszym terminie może skutkować nieotrzymaniem decyzji podatkowej za 2023 rok we wnioskowanej formie elektronicznej.
ona
ona
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez