69 lat działalności oddziału PKO Banku Polskiego w Elblągu

2022-10-26 11:07:11(ost. akt: 2022-10-27 12:13:50)   Materiał partnera

Autor zdjęcia: Mat. partnera

Nowoczesny, komfortowy i cyfrowy – taki właśnie jest Oddział 1 w Elblągu, który 18 października zmienił swój adres.
Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Elblągu obsługuje klientów od 69 lat. Teraz placówka zmienia adres – od 18 października swoje bankowe sprawy klienci załatwią przy ul. Królewieckiej 88 w nowoczesnym i cyfrowym wnętrzu. Największym ułatwieniem dla klientów jest usytuowanie całej placówki na parterze w nowoczesnym budynku handlowo–usługowym z wygodnym parkingiem i osobnym wejściem. W okolicy funkcjonują liczne punkty handlowo–usługowe.

Fot. Mat. partnera

– PKO Bank Polski jest partnerem dla każdego rodzaju biznesu – udowadniamy to w naszej codziennej pracy, zwłaszcza w takich oddziałach jak tutaj, w Elblągu. Jesteśmy bankiem pierwszego wyboru dla mieszkańców okolic już od prawie 70 lat. Dokładamy starań, aby za profesjonalną obsługą, dopasowanymi produktami szła również nowoczesna, cyfrowa przestrzeń. W naszych modernizowanych oddziałach stawiamy na doradztwo, wsparcie produktowe i edukację w zakresie kanałów zdalnych – elbląski oddział doskonale obrazuje, w jakim kierunku zmierzamy jako bank z największą liczbą placówek i klientów w Polsce. Cieszę się, że od dzisiaj tutejsi klienci mogą korzystać z nowoczesnych rozwiązań w nowej, przystosowanej dla wszystkich przestrzeni – podkreśla Katarzyna Dziwulska, Dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.

Fot. Mat. partnera

Obsługa odbywa się przy 5 stanowiskach transakcyjnych i w 5 pokojach spotkań. Nowa aranżacja wnętrza zapewnia dyskrecję i komfort obsługi. Dla klientów dostępny jest bankomat z funkcją wpłatomatu czynny całą dobę oraz wrzutnia. W placówce nie ma już papierowych plakatów – wszystkie najważniejsze informacje, np. o ofercie dla klientów dostępne są w formie elektronicznej na dużym ekranie. Dla tych, którzy mają mało czasu i chcą załatwić sprawy szybko pozostaje do dyspozycji stanowisko internetowe, dzięki któremu zalogują się do swojego konta i sprawdzą np., ile mają pieniędzy na rachunku, lub zlecą przelew. W obsłudze urządzenia samoobsługowego w każdej chwili może pomóc doradca.
W nowym budynku, w którym znajduje się obecnie oddział, funkcjonują inne lokale użytkowe. Oddział dobrze widoczny jest z zewnątrz. Znajduje się w pobliżu Urzędu Miasta i o ok. 300 m od poprzedniej siedziby.

Oddział obsługuje wszystkie linie biznesowe.

– Każdy klient jest ważny, dlatego ogromne znaczenie dla nas ma obsługa wszystkich klientów na najwyższym poziomie, w przyjaznym i nowoczesnym otoczeniu. Taki standard zapewni nasz oddział w nowej odsłonie, m.in. dzięki brakowi barier architektonicznych dla osób z niepełnosprawnościami. W zasadzie współpracujemy ze wszystkimi spółdzielniami mieszkaniowymi zlokalizowanymi na terenie powiatu, zaufała nam większość wspólnot mieszkaniowych i zarządców, mamy istotny udział w obsłudze w segmentach bankowości osobistej i prywatnej oraz firm. Obok oddziału w nowej lokalizacji klienci będą mieli zapewnioną obsługę Biura Bankowości Przedsiębiorstw, Regionalnego Centrum Korporacyjnego, Biura Maklerskiego PKO Banku Polskiego oraz PKO Leasingu. Chcemy wykorzystać potencjał oraz możliwość współpracy z jednostkami banku do osiągnięcia jeszcze wyższego standardu obsługi oraz wzmocnienia pozycji konkurencyjnej oddziału na lokalnym rynku – podkreśla Grzegorz Chmura, Dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Elblągu.

Większość czynności klienci mogą wykonać w asyście doradców na ekranach dotykowych lub wykorzystując swoje smartfony. Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć konieczność wydruków papierowych, co jest rozwiązaniem przyjaznym środowisku. Na stanowisku internetowym klient samodzielnie lub z pomocą doradcy może wykonać operacje finansowe. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą nauczyć się korzystać albo podszkolić się z kolejnych funkcji serwisu internetowego iPKO.

Jeśli ktoś chciałby skorzystać z cyfrowej bankowości, ale dotychczas bał się zapytać o szczegóły, to doradcy na miejscu dokładnie wyjaśnią jak to się robi, czyli np. jak łatwo i wygodnie można korzystać z aplikacji mobilnej IKO, czyli bankowości w telefonie, albo jak nie dać się oszukać cyberprzestępcom.
Nowy elbląski oddział PKO Banku Polskiego, tak jak i w poprzednim miejscu, obsługuje nie tylko klientów indywidualnych, ale także małe i średnie przedsiębiorstwa. Klient, który korzysta z rachunku firmowego, ma do wyboru wiele opcji finansowania biznesu – od kredytu inwestycyjnego, limitów obrotowych przy rachunku do transakcji leasingowych na korzystnych warunkach.

Fot. Mat. partnera

Oddział jest laureatem wielu nagród, m.in. Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców, Lider Przedsiębiorczości na Ziemi Elbląskiej i Braniewskiej, Nagroda Aleksandra przyznana przez Teatr im. Sewruka w Elblągu za mecenat kultury w kategorii przyjaciel teatru, Nagroda Prezydenta Miasta z okazji Dnia Działacza Kultury.

Kilka pytań do Grzegorz Chmury, Dyrektora Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Elblągu:

– Z czego jest pan wyjątkowo dumny jako dyrektor oddziału PKO Banku Polskiego?
– W pierwszej kolejności jestem dumny z mojego zespołu. To ludzie tworzą atmosferę i budują relację z klientami swoim profesjonalizmem i zaangażowaniem. I za takie postawy jestem im ogromnie wdzięczny. To dzięki pracownikom zbudowaliśmy bardzo silną markę PKO Banku Polskiego na lokalnym rynku.

Po wtóre dumny jestem z tego, że na przestrzeni lat udało się stworzyć w mieście sieć oddziałów i placówek, które mają dominującą pozycję rynkową z najwyższymi udziałami w rynku, a co najistotniejsze, jesteśmy przez to bardzo dostępni dla naszych klientów.

W mieście funkcjonują 4 samodzielne oddziały banku. Ponadto Oddział 1 współpracuje z 4 agencjami w Elblągu oraz 1 agencją w Nowym Dworze Gdańskim.

— Oddział 1 w Elblągu działa od wielu lat. Czym oddział jest dla lokalnej społeczności?

— Nowa placówka jest niejako prezentem dla naszych klientów oraz pracowników z okazji zbliżającego się jubileuszu 70-lecia Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Elblągu. W przyszłym roku elbląska Jedynka będzie obchodziła 70-lecie swojego funkcjonowania w mieście. Na przestrzeni tych lat oddział PKO Banku Polskiego zakorzenił się w historii miasta, uczestnicząc w wielu projektach inwestycyjnych, w tym m.in. w finansowaniu pierwszych inwestycji realizowanych przez spółdzielnie mieszkaniowe po II wojnie światowej. Współfinansujemy większość projektów termomodernizacyjnych i remontowych realizowanych przez spółdzielnie oraz wspólnoty mieszkaniowe.

Współpracujemy z każdym segmentem klienta, edukujemy najmłodszych poprzez Szkolne Kasy Oszczędności, wspieramy klientów detalicznych, jesteśmy partnerem dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz klientów bankowości osobistej oraz prywatnej, współpracujemy z sektorem publicznym poprzez realizację obsługi jednostek samorządu terytorialnego. Jesteśmy tam, gdzie są nasi klienci.

Niezwykle istotna dla nas jest perspektywa rozwoju oddziału oraz miasta związana z niedawno oddaną do użytku inwestycją, jaką jest przekop przez Mierzeję Wiślaną, oraz planami związanymi z rozbudową portu w Elblągu.
Liczymy na duże zainteresowanie inwestorów związane z nowymi możliwościami przeładunkowymi w porcie, jak również rozwojem turystyki, tym bardziej że tereny Wysoczyzny Elbląskiej są niezwykle urokliwe i malownicze.

– Jakie obszary swojej działalności chcecie udoskonalać po zmodernizowaniu oddziału? Na czym warto się skoncentrować w najbliższym czasie?

– Chcemy wykorzystać potencjał, który drzemie w nowych technologach, a które bank wykorzystuje w swojej działalności. Nowoczesna placówka, hybrydowe rozwiązania, przyjazne wnętrza, brak barier architektonicznych to niewątpliwie przewaga konkurencyjna, która będzie dla nas ogromną szansą na umocnienie pozycji lidera na lokalnym rynku. To chcemy w pierwszej kolejności zaoferować klientom.

Możliwość „bankowania” zdalnego poprzez IKO, iPKO, sprzedaż w asyście to z jednej strony wyzwania, a z drugiej możliwości. Właśnie te elementy zamierzamy wzmacniać. Nadal zamierzamy rozwijać relacje i budować przestrzeń do dalszego rozwoju we wszystkich biznesach poprzez tradycyjny kanał obsługi, czyli wykorzystując możliwości współpracy z jednostkami oraz spółkami Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, które razem z oddziałem przywitają swoich klientów w nowej siedzibie.

– Czy podejmujecie działania poza siedzibą banku – wśród lokalnych społeczności?

– Nasi pracownicy są aktywni i obecni w środowisku lokalnym poprzez udział w wielu inicjatywach, m.in. modernizacja mieszkania dla uczestniczki Powstania Warszawskiego, imprezy sportowe, biegi charytatywne itp.

Bierzemy czynny udział w projektach wspólnie z Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Elblągu. Współpracujemy z Elbląskim Hospicjum im. dr Aleksandry Gabrysiak, realizując zbiórki środków ochrony osobistej dla podopiecznych czy finansując zakup kruszarki do tabletek. Organizujemy spotkania mikołajkowe w oddziale z dziećmi z elbląskich szkół i przedszkoli. Angażujemy się w rozwój Szkolnych Kas Oszczędności na terenie powiatu.

Współpracujemy ze stowarzyszeniem Pracodawcy Pomorza oraz przedsiębiorstwami zrzeszonymi w elbląskich klastrach.