Marketing B2B w branży przemysłowej – co zrobić, żeby był skuteczny?

2022-09-03 12:00:00(ost. akt: 2022-09-07 22:34:39)
„W branży przemysłowej marketing nie działa!” – stwierdziło 86% firm z branży przemysłowej, które w czasach ostatniego kryzysu spadku sprzedaży, spowodowanej pandemią, inflacją i brakiem surowców, próbowało wdrożyć działania marketingowe za pomocą agencji lub na własną rękę. Tymczasem 93% transakcji B2B zaczyna się w wyszukiwarce Google! Ponad 80% klientów biznesowych samodzielnie wyszukuje dostawców, a 70% - informacji o produkcie (źródło: „To jest socialselling”, Ł. Kosuniak). Wobec tego – jak skutecznie wdrożyć marketing B2B w przemyśle, żeby wyjść z kryzysu i zwiększyć sprzedaż?

Ścieżka klienta, czyli jak kupuje klient B2B? Fundamentem wszystkich działań marketingowych B2B, a w szczególności w branży przemysłowej, jest zrozumienie tego, jak kupuje klient B2B. Dlaczego? Zautomatyzowane linie produkcyjne, zaawansowane maszyny, specjalistyczne systemy i oprogramowanie to ogromna inwestycja dla wielu polskich firm, które chcą i muszą wdrażać koncepcję przemysłu 4.0. Nie dziwi fakt, że proces zakupu (podejmowania decyzji o wyborze rozwiązania i dostawcy) jest długi, wieloetapowy i wypełniony obiekcjami.
W branży przemysłowej mamy zazwyczaj 5 etapów procesu zakupu. Klient na początku ma problem, wyzwanie, np. spada sprzedaż, produkcja przestaje być rentowna. Kolejnym krokiem jest poszukiwanie koncepcji, którą zazwyczaj zderza z ceną. Rodzą się też kolejne pytania - jakie są dokładne koszty, jak wygląda wdrożenie, serwis? Następnie, kiedy już ma wiedzę, dokonuje wyboru. Dopiero na tym etapie rozsyła zapytania ofertowe, które trafiają do działów handlowych. Jeśli firma nie prowadzi działań marketingowych – powodzenie sprzedaży zależy od kompetencji i skuteczności tego jednego inżyniera sprzedaży, który dostanie zapytanie.

Jak więc zwiększyć prawdopodobieństwo, że klient kupi właśnie od nas?
Trzeba przeanalizować proces zakupowy i postawić na wiedzę, czyli fundament skutecznej sprzedaży. Najlepszy pierwszy krok to dotarcie do potencjalnych klientów na etapie poszukiwania przez nich koncepcji. Warto rozpocząć działania marketingowe od miejsc, które skupiają klientów o podobnych problemach i wyzwaniach. Wydarzenia, konferencje czy targi branżowe w połączeniu z przemyślanym marketingiem przynoszą mierzalne rezultaty. Co roku wzrasta liczba uczestników i partnerów Konferencji AiR – wydarzenia, które powstało, by poprzez prezentowaną wiedzę oraz najnowsze technologie pomagać polskim firmom w znalezieniu optymalnych rozwiązań technologicznych i dzięki temu przyspieszyć ich rozwój, ale także przygotować na rozpędzający się kryzys.

Konferencja, która rozpędza transformację
Konferencja, która rozpędza transformację sprawia, że uczestnicy przyjeżdżają, żeby zdobyć wiedzę , wymienić się doświadczeniami, zyskać nowe kontakty biznesowe i zainspirować do technologicznej transformacji. Podczas nadchodzącej V edycji Konferencji AiR również nie zabraknie eksperckiej wiedzy i ciekawych projektów. Już 5 października AiR rozpocznie się od Mistrzostw w programowaniu sterowników PLC podczas dnia otwartego „Przywitaj się z robotem” na Wydziale Matematyki i Informatyki UWM.
Jeśli automatyzacja, robotyzacja i technologia są Ci bliskie zawodowo lub hobbystycznie – nie może Cię zabraknąć na AiR! Organizatorzy gwarantują, że każdy Uczestnik i każdy Partner wydarzenia wyniesie wartość z udziału w wydarzeniu.

Bilety na część merytoryczną AiR już w sprzedaży od 49 zł netto – wystarczy napisać na konferencje@alnea.pl.

Jeśli zastanawiasz się, czy Konferencja AiR będzie dobrym narzędziem marketingowym do zwiększania sprzedaży w Twojej firmie – skontaktuj się z naszym koordynatorem, który doradzi i dobierze dopasowany Pakiet Partnerski! Skontaktuj się z koordynatorem konferencji AiR magdalena.kaminska@alnea.pl.

Magdalena Kamińska i Joanna Rybczyńska