Marcin Paliński-starosta nidzicki: Sprawna obsługa klientów to nasz cel

2022-08-29 07:00:00(ost. akt: 2022-08-26 08:06:20)

Autor zdjęcia: Zuzanna Leszczyńska

Sprawna i szybka obsługa klientów, skupienie wszystkich jednostek organizacyjnych w jednym miejscu i płynność w obsłudze interesantów to podstawowe cele, które przyświecają rozbudowie budynku Starostwa Powiatowego w Nidzicy.
Prace przy rozbudowie nidzickiego starostwa widać gołym okiem. Najpierw pod młotek poszły garaże, później na wyrównanym terenie pojawiły się fundamenty. A te w ekspresowym tempie pną się w górę.

— Dzięki pozyskanym środkom z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych Starostwo Powiatowe w Nidzicy zostanie rozbudowane o nowe skrzydło wraz z zagospodarowaniem terenu. Sprawna i szybka obsługa naszych klientów to jeden z priorytetowych celów jakie sobie postawiliśmy. Realizując tak ważną inwestycję wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców naszego powiatu, którzy znajdą nasze jednostki organizacyjne w jednym miejscu, a to z kolei zapewni płynność załatwianych urzędowych spraw. Warto również podkreślić, że nowy budynek będzie przystosowany dla osób z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami — mówi Marcin Paliński, starosta nidzicki.

Przekazanie placu budowy nastąpiło 30 maja. Wykonawca inwestycji, firma budowlano-remontowa ARKO-ROL s.c. ma 18 miesięcy na realizację zadania.
Wartość inwestycji to prawie 13,5 mln zł.

Nowy budynek będzie nieco większy od obecnego. Zostanie połączony z istniejącym za pomocą łącznika pełniącego funkcję klatki schodowej wyposażonej w dźwig windowy. Dzięki temu wszystkie sprawy będzie można załatwić w jednym miejscu. Znikną także bariery architektoniczne, utrudniające korzystanie z budynku osobom niepełnosprawnym. Na dachu zostaną zainstalowane panele fotowoltaiczne, co z połączeniu z przeniesieniem jednostek organizacyjnych przyniesie oszczędności.

Teren zostanie oświetlony, pojawią się również ławki, nowe kosze na śmieci, a także zadaszona wiata służąca za miejsce postojowe dla rowerów i motocykli.
— Mamy nadzieję, że takie działania w znaczący sposób wpłyną na zwiększenie komfortu i jakości obsługi naszych mieszkańców — zaznacza Marcin Paliński.