Będzie goło i wesoło? Kolejna wycinka drzew na Zatorzu w Olsztynie [GALERIA]
2022-07-12 15:36:07(ost. akt: 2022-07-12 15:57:18)
Teren przy torach na ul. Zientary-Malewskiej w Olsztynie znowu został ogołocony. Pierwszy wycinka dziesiątek drzew odbyła się w lutym. Teraz pod topór poszło kolejnych kilkanaście drzew.
Tego mieszkańcy olsztyńskiego Zatorza się nie spodziewali. Z samego rana pojawili się drwale i zaczęli wycinkę drzew.
— Złapałam się za głowę, bo takiej rzezi na drzewach się nie spodziewałam. Znowu zabierają nam drzewa! Panowie tak szybko się uwijają przy pracy, żeby wszystkie drzewa wyciąć jednego dnia. Żeby nikt nie mógł zareagować i zatrzymać działań. Pewnie wiele osób, które rano wyszły do pracy, po powrocie nie uwierzy, że te piękne drzewa po prostu zniknęły — denerwuje się czytelniczka, która mieszka w okolicy wycinki. — Nie rozumiem, dlaczego te drzewa są wycinane. Rosną tuż przy drodze i chodnika, na niewielkiej skarpie. Rozumiem, że tuż za nimi trwa inwestycja kolejowa. W pobliżu będzie budowane przejście podziemne, które połączy stację Olsztyn Główny z Zatorzem. Jednak nie tu ma ono "wychodzić", a dalej. W dodatku nie zabezpieczono terenu wokół. Gałęzie lecą na chodnik i ulicę, a więc mogą spaść na ludzi i przejeżdżające tędy samochody.
I dodaje: — W tej chwili ptaki puszczają z gniazd swoje pisklęta. Zawsze tu było głośno, bo tak radośnie ćwierkały. A teraz jest cicho. Dlaczego więc ktoś podjął decyzję o wycince?
Jak się dowiedzieliśmy, wycinka ma związek z pracami kolejarzy. Drwale swoją wycinkę argumentowali decyzją wydaną przez wojewodę warmińsko-mazurskiego. Sprawdzamy.
Pierwsza wycinka na ul. Zientary-Malewskiej miała miejsce w lutym 2022 roku. Wtedy drwale na zlecenie kolejarzy drwale wycięli kilkadziesiąt drzew i krzewy.
Przypomnijmy, że budowa tunelu jest częścią modernizacji stacji Olsztyn Główny wartą prawie 400 mln zł. W planach jest przebudowa peronów, torów i wydłużenie przejścia podziemnego o długości 140 metrów. Tunel będzie o 100 metrów dłuższy niż obecne.
Wszystkie cztery perony zostaną podwyższone i poszerzone, co umożliwi wygodny dostęp do pociągów. Zamontowane zostaną nowe ławki i tablice informacyjne. Informacje o rozkładzie jazdy będą prezentowane na wyświetlaczach w infokioskach oraz przez nowe nagłośnienie. Dobrą orientację na stacji dla osób niewidzących lub słabowidzących zapewnią ścieżki naprowadzające oraz oznaczenia w języku Braille’a. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewnią bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku. Zabytkowe wiaty zostaną poddane renowacji. PLK chce, aby zostały zachowane ich historyczne walory.
Czeka nas też wymiana ok. 30 km torów, 116 rozjazdów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, co zwiększy możliwości sprawnego prowadzenia ruchu na stacji. Docelowo o bezpieczeństwo w ruchu kolejowym zadba Lokalne Centrum Sterowania w Olsztynie. Inwestycja zwiększy także gospodarczą atrakcyjność regionu.
ar
Komentarze (3) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
olsols #3102905 13 lip 2022 23:42
Szok i niedowierzanie. Barbarzyński kraj. Przecież tutaj wyjścia nie będzie!
Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz
kokos12 #3102884 13 lip 2022 10:36
hmmmm, bardzo mnie ciekawi, jak wycinka wpłynie na "słyszalność" pociągów na zatorzu.
Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz
Stanley #3102840 12 lip 2022 16:18
Jajca niech sobie wytną
Ocena komentarza: warty uwagi (35) odpowiedz na ten komentarz