PKO Bank Polski — sprawdzony partner dla małego, średniego i dużego biznesu

2022-06-30 13:37:21(ost. akt: 2022-06-30 13:56:45)   Materiał partnera

Autor zdjęcia: Mat. Partnera

PKO Bank Polski konsekwentnie wspiera firmy w rozwoju i realizacji projektów inwestycyjnych — zarówno doradzając przy doborze form finansowania przedsięwzięć, jak i oferując najlepsze warunki dla danej firmy. Klienci biznesowi największego polskiego banku mogą korzystać również z produktów i usług leasingowych oraz faktoringowych.
Wyzwania związane z zarządzaniem płynnością i kapitałem obrotowym były jednymi z głównych priorytetów dla przedsiębiorców w 2021 roku. Przedłużająca się pandemia, powodująca zakłócenia w łańcuchach dostaw, dla wielu firm oznaczała zredefiniowanie potrzeb w zakresie produktów finansowych. Rok 2022 jest także czasem wielu wyzwań dla przemysłu i gospodarki. Ciągle jeszcze żyjemy w cieniu pandemii i odczuwamy jej skutki. Niepewną sytuację potęguje konflikt zbrojny za naszą wschodnią granicą. To wszystko sprawia, że firmy potrzebują w trudnych czasach solidnego i sprawdzonego bankowego partnera, który doradzi i wesprze je skrojonymi na miarę usługami finansowymi.

Holistyczna opieka i dostęp do finansowania


PKO Bank Polski oferuje firmom pełny zakres usług finansowych. Przedsiębiorstwa o przychodach do 30 mln zł rocznie mogą liczyć na wsparcie mobilnych doradców i zespołu ekspertów specjalizujących się w różnych dziedzinach, a wszystkie formalności załatwią bez wychodzenia ze swojego biura. Do ich dyspozycji są:

— analityk kredytowy, który przed złożeniem wniosku kredytowego oceni potrzeby firmy i możliwości banku 

— ekspert od leasingu, który przedstawi wady i zalety różnych form finansowania samochodów, maszyn i urządzeń (leasing, kredyt, wynajem długoterminowy)

— ekspert walutowy, który zaprezentuje gotowe rozwiązania związane  z zarządzaniem ryzykiem walutowym w firmie czy ryzykiem wzrostu stóp procentowych

— ekspert od handlu międzynarodowego, który podpowie, jak ograniczyć ryzyko w kontraktach zagranicznych

— ekspert ds. faktoringu, który wskaże możliwości poprawy płynności i rozliczeń z kontrahentami.

Agnieszka Wardak, dyrektor Centrum Bankowości Przedsiębiorstw w PKO Banku Polskim.
Fot. PKO
Agnieszka Wardak, dyrektor Centrum Bankowości Przedsiębiorstw w PKO Banku Polskim.
Przedsiębiorstwa mogą korzystać w PKO Banku Polskim z najwyższych standardów obsługi, co pozwala na indywidualne i holistyczne spojrzenie na klienta, szczególnie w przypadku nietypowych, innowacyjnych biznesów. Decyzje podejmujemy lokalnie, w Polsce, co daje nam większą elastyczność — mówi Agnieszka Wardak, dyrektor Centrum Bankowości Przedsiębiorstw w PKO Banku Polskim.

W ofercie banku przedsiębiorcy znajdą również wiele narzędzi i usług, które pomagają w bieżącym zarządzaniu biznesem. Dobrym przykładem takiego rozwiązania jest bankowy kantor internetowy dla firm. Oferuje on atrakcyjne kursy i dostęp do dużej palety walut, co więcej, można telefonicznie negocjować kurs wymiany w kantorze bezpośrednio z dealerem banku, nawet w przypadku jednej transakcji. Aby było szybko i bezpiecznie, środki przy takiej wymianie cały czas znajdują się na rachunku firmy. Kantor w PKO Banku Polskim ma też funkcję wymiany waluty bez konta walutowego, która sprawdza się w przypadku pojedynczych przelewów przychodzących i wychodzących. Dzięki temu np. środki firmy z konta w PLN są przelewane na konto kontrahenta w EUR po atrakcyjniejszym kursie kantorowym. Kantor internetowy działa również na smartfonach.

Bankowość elektroniczna iPKO biznes z uprawnieniami dla wielu pracowników


Jeśli w firmie znajduje się dział księgowości, kadr czy zakupów, wówczas system bankowości internetowej można udostępnić swoim pracownikom w zakresie, jaki jest potrzebny na danym stanowisku (np. tylko przelew podatkowy akceptowany smartfonem przez członka zarządu). Poprzez serwis bankowości internetowej można również wnioskować m.in. o kredyt na kilka milionów złotych. Z kolei każdy pracownik za pośrednictwem smartfona może zarządzać swoją kartą służbową (sprawdzać limity, nadawać PIN itp.). Takie możliwości oferuje system iPKO Biznes wraz z aplikacją mobilną.

Konto w Niemczech, Czechach i Słowacji bez wyjeżdżania z Polski


PKO Bank Polski ma oddziały dla klientów biznesowych w Niemczech, Czechach i na Słowacji. Konta można otworzyć bez wyjeżdżania z Polski. W każdym z wymienionych państw działa jeden serwis bankowości online. Oznacza to, że bez przelogowania się można zarządzać rachunkami firmy w czterech krajach, a przelewy między nimi są realizowane w czasie rzeczywistym. To rozwiązanie jest szczególnie atrakcyjne m.in. dla branży e-commerce, gdyż konto, np. w Niemczech, „łączy” firmę z całą strefą euro.

Jak ograniczyć ryzyko?


W zmiennym otoczeniu rynkowym przedsiębiorcy szukają także zabezpieczenia przed wzrostem stóp procentowych. Dlatego PKO Bank Polski oferuje im „Kredyt z oprocentowaniem nie większym niż”. Klient ma możliwość wykupienia ochrony stawki referencyjnej WIBOR 3M, która stanowi podstawę wysokości oprocentowania kredytu. Dzięki temu przedsiębiorcy będą mogli ograniczyć ryzyko wzrostu stóp procentowych.
— W czasie dynamicznie zmieniających się uwarunkowań rynkowych bardzo ważne dla nas jest bezpieczeństwo finansów naszych klientów. Dlatego warto rozważyć zabezpieczenie się przed ryzykiem wzrostu stóp procentowych, gdy okres spłaty kredytu firmowego będzie dłuższy niż 6 miesięcy. Oprócz stosowanych produktów, takich jak opcja CAP, kontrakty IRS czy CIRS, nasi klienci mogą także wykupić ochronę stawki referencyjnej — mówi Agnieszka Wardak, dyrektor Centrum Bankowości Przedsiębiorstw w PKO Banku Polskim.

Zabezpieczenie handlu i usług


Przy potencjalnej współpracy z zagranicznym kontrahentem warto sprawdzić, czy nie podszywa się on pod inną firmę. Aby to zrobić, wystarczy wysłać dokumentację handlową za pośrednictwem swojego banku do banku kontrahenta. W ramach usługi inkasa dokumentowego za około 200-500 zł w PKO Banku Polskim przedsiębiorca może dowiedzieć się, czy ma do czynienia z prawdziwą firmą. Swoje interesy zabezpieczy dodatkowo, korzystając z gwarancji dobrego wykonania usługi, gwarancji czynszowej lub akredytywy (płatność przez bank kupującego na podstawie dokumentacji od sprzedającego).