Mieszkańcy miasta mogą mieć decydujący głos - dyskusje o przyszłości Olsztyna
2022-06-16 17:15:00(ost. akt: 2022-06-15 17:27:01)
Spotkania warsztatowe, konsultacje w miejscach, których dotyczą, zbieranie uwag i opinii on-line. Miasta zachęca do aktywnego udziału w trwających dyskusjach o przyszłości Olsztyna.
Najważniejszym dokumentem, nad którym trwają prace jest "Strategia Rozwoju Miasta - Olsztyn 2030+". Istotnymi zagadnieniami są także te związane ze zmianami zasad Olsztyńskiego Budżetu Obywatelskiego oraz Programem Zatorze.
Zasady Olsztyńskiego Budżetu Obywatelskiego
Rozpoczęte właśnie konsultacje potrwają do końca sierpnia. Będą się składać z warsztatowych spotkań w ratuszu, zdalnych rozmów, a także elektronicznego składania wniosków, uwag i opinii w sprawie zmian zasad budżetu obywatelskiego.
Rozpoczęte właśnie konsultacje potrwają do końca sierpnia. Będą się składać z warsztatowych spotkań w ratuszu, zdalnych rozmów, a także elektronicznego składania wniosków, uwag i opinii w sprawie zmian zasad budżetu obywatelskiego.
Pierwsze warsztaty odbędą się już 21 czerwca (wtorek). Zapisy na spotkanie będą przyjmowane do poniedziałku (20 czerwca) do 12:00.
Można to zrobić drogą elektroniczną lub telefoniczną:
- e-mail: obo@olsztyn.eu;
- telefon: 89 527 31 11 w. 514 (w godz. 8:00-15:00 od poniedziałku do piątku).
- e-mail: obo@olsztyn.eu;
- telefon: 89 527 31 11 w. 514 (w godz. 8:00-15:00 od poniedziałku do piątku).
Strategia Rozwoju Miasta - Olsztyn 2030+
To najważniejszy strategiczny dokument, który wyznaczającym kierunki działań w poszczególnych obszarach funkcjonowania wspólnoty samorządowej. Określi wizję Olsztyna, w jakim chcemy żyć w kolejnych latach, a także najważniejsze cele i kierunki rozwoju miasta.
To najważniejszy strategiczny dokument, który wyznaczającym kierunki działań w poszczególnych obszarach funkcjonowania wspólnoty samorządowej. Określi wizję Olsztyna, w jakim chcemy żyć w kolejnych latach, a także najważniejsze cele i kierunki rozwoju miasta.
Przed nami ostatnie spotkanie konsultacyjne, podczas którego podsumujemy prace nad dokumentem. Zapraszamy w środę (22 czerwca) do Zajezdni Trolejbusowej w Parku Centralnym. Początek spotkania o 17:00.
Program Zatorze
W trakcie konsultacji zostanie zaprezentowany mieszkańcom projekt Programu oraz informacja o zawartych w nim kierunkach i działaniach, służących przestrzennemu rozwojowi Zatorza. Będą przedstawione propozycje realizacji wyznaczonych Programem celów, z podkreśleniem "Przestrzeni publicznej ulic przyjaznej dla pieszych" jako efektu ich zazieleniania i tworzenia "zielonej sieci Zatorza". Poza tym zostaną zebrane uwagi mieszkańców do przedstawionego projektu w wyniku czego powstanie finalna wersja Programu Zatorze.
W trakcie konsultacji zostanie zaprezentowany mieszkańcom projekt Programu oraz informacja o zawartych w nim kierunkach i działaniach, służących przestrzennemu rozwojowi Zatorza. Będą przedstawione propozycje realizacji wyznaczonych Programem celów, z podkreśleniem "Przestrzeni publicznej ulic przyjaznej dla pieszych" jako efektu ich zazieleniania i tworzenia "zielonej sieci Zatorza". Poza tym zostaną zebrane uwagi mieszkańców do przedstawionego projektu w wyniku czego powstanie finalna wersja Programu Zatorze.
Najbliższe spotkanie odbędzie się w poniedziałek (27 czerwca) o 17:00 na Górce Jasia. Odbędzie się przy trzech stolikach tematycznych:
- stolik nr 1 (zielony), rozmawiamy m.in. o: przedogródkach, skwerach, alejach, parkach, zielonej sieci, zielonych ciągach pieszo-rowerowych, otwarciu na Łynę, ogrodach społecznych, przestrzeni publicznej ulic
- stolik nr 2 (ceglany), rozmawiamy m.in. o: zabytkach, Koszarach Dragonów, ulicy, Kolejowej, Przyczółku Dworcowym, rewitalizacji podwórek Zatorza
- stolik nr 3 (szary), rozmawiamy m.in. o: ruchu pieszym, dostępności dla rowerów, transporcie publicznym, połączeniach komunikacyjnych z pozostałymi obszarami miasta (pieszych, rowerowych i samochodowych), parkowaniu i uspokojeniu ruchu samochodowego
- stolik nr 1 (zielony), rozmawiamy m.in. o: przedogródkach, skwerach, alejach, parkach, zielonej sieci, zielonych ciągach pieszo-rowerowych, otwarciu na Łynę, ogrodach społecznych, przestrzeni publicznej ulic
- stolik nr 2 (ceglany), rozmawiamy m.in. o: zabytkach, Koszarach Dragonów, ulicy, Kolejowej, Przyczółku Dworcowym, rewitalizacji podwórek Zatorza
- stolik nr 3 (szary), rozmawiamy m.in. o: ruchu pieszym, dostępności dla rowerów, transporcie publicznym, połączeniach komunikacyjnych z pozostałymi obszarami miasta (pieszych, rowerowych i samochodowych), parkowaniu i uspokojeniu ruchu samochodowego
Komentarze (3) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
pruskababa #3101738 16 cze 2022 22:01
No, to jeszcze dodam. Byłoby śmiesznie, gdyby przy stolikach zasiedli radni z osiedla Wojska Polskiego i odpowiedzieli, co w trakcie kadencji zrobili dla osiedla i Zatorza, Żeby mogli poświecić oczami przed wyborcami. Szczególnie radni, którzy grzeją ławy w RM od wielu kadencji i NIC nie zrobili dla mieszkańców. A wracając do mojego konika pt. brak kanalizacji deszczowej na ulicy Oficerskiej: nieraz czytałam o rozwoju i osiągnięciach Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji sp. z oo - ileż to położyli km kanalizacji sanitarnej i deszczowej... A jaki jest adres PWiK? Ano ulica Oficerska 16 A! Czyli - codziennie dyrekcja i pracownicy PWiK jeżdżą zalewaną notorycznie po każdych opadach ulicą Oficerską i nic im to nie przeszkadza. Tak wygląda paranoja w tym mieście.
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz
ToraTora #3101734 16 cze 2022 19:47
To wszystko jest picowaniem. Dlaczego problemy narastają? Ponieważ nikt ich nawet nie próbuje rozwiązać. Bo 2 inwestycje przerosły zdolność ich uniesienia i wykończyły budżet miasta. Ponieważ nikogo nie obchodziło nic, poza zaistnieniem w historii. Prawda jest brutalna - Olsztyn ma totalnie spartoloną organizację ruchu samochodowego, którą można byłoby rozwiązać trzecim wiaduktem, kilkoma przejściami podziemnymi i przynajmniej 2 estakadami. To z kolei umożliwiłoby organizację ruchu bez zatorów w godzinach szczytu. A tak na 2 wiaduktach dławi się ruch już od godziny 14-tej. Ponieważ NIE JEST możliwym po pierwsze zintegrować tego mnóstwa światełek w jakiś sensowny system, po drugie z tego powodu te światła nie potrafią sprawnie obsłużyć takiej fali samochodów. Niestety do tego potrzeba mieć j.....a, zamiast usilnie dążyć do zapisania się w historii. Bo władcy miasta w odpowiedzi na coraz bardziej narastający ruch nie dążą do jego usprawnienia lecz do WYELIMINOWANIA ruchu samochodowego w imię gówniano działającej i wcale nie taniej komunikacji miejskiej. O czym wiele razy otwarcie się mówiło. Tymczasem przestrzeni dla estakad, aby można było kluczowe skrzyżowania uczynić bezkolizyjnymi w krótkim czasie zabraknie (jeszcze jest). I potem będą znowu opowiadać pieprzoty, że NIE da się zrobić, bo brak przestrzeni. Za to stawiają nam halę, która jest potrzebna jak psu piąta noga, będzie generować koszty - tam cały czas powinno się coś dziać. Skoro teraz się nie działo, to potem będzie? Zamiast tramwajów można było zrobić sieć trolejbusową tańszą przynajmniej o 40-50% w budowie i tańszą w eksploatacji, a przecież elektryczną. Brakuje miejsc parkingowych w centrum, aż się prosi o postawienie czegoś nawet komercyjnego, niech zarabia! W tym mieście brakuje terenów wystawienniczych, za to organizuje się imprezy na zadupiu, gdzie przy okazji doprowadza się do demolowania lasu miejskiego. No bo gdzieś te ohydne samochody ludzie muszą pozostawić, żeby dać innym zarobić. Takie miejsce mogłoby zarabiać naprawdę często - ale to chyba przekracza zdolność percepcji tych z ratusza. Miasto może poszczycić się dupnym amfiteatrem, chyba najmniejszym w Europie, a koszty utrzymania tam przecież są. Mamy stadion najbardziej koszmarny w Unii, na którym chyba częściej straszy, bo on jest naprawdę straszny. I powiem tak - z powodu tych nietrafionych inwestycji będzie gorzej i na pozostałe, jakiekolwiek projekty nie będzie kasy. No to o czym chcemy jeszcze dyskutować i na co?
Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz
pruskababa #3101727 16 cze 2022 17:46
Prezydent miasta od lat (!) odmawia wykonania podstawowej inwestycji, jaką jest kanalizacja deszczowa na ulicy Oficerskiej, z powodu "braku środków". Dlatego prowadzenie takich konsultacji uważam za kpinę z mieszkańców.
Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz