Zakładanie sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?

2022-06-12 23:19:26(ost. akt: 2022-06-12 23:19:25)   Artykuł sponsorowany
Aby sklep internetowy miał większy potencjał, warto zwrócić uwagę na kilka ważnych czynników. Na przykład nazwa domeny, wygląd sklepu, użyteczność, dobry content i konkretna grupa docelowa. Zapoznaj się z pięcioma ważnymi uwagami, które pomogą Ci przyciągnąć większą liczbę odbiorców na start!
Badaj rynek i analizuj grupę docelową
Sprawdź zachowanie konkurencji na rynku. Dowiedz się, jakich metod używa, aby wypromować swoją markę. Możesz się zainspirować, ale kopiuj ich działań. Wymyśl coś własnego, co pomoże Ci skutecznie trafić do konkretnej grupy docelowej.

Zakładanie sklepu internetowego w dobie digitalizacji jest bardzo korzystne. Przed przedsiębiorcą stoi mnóstwo możliwości działań marketingowych, które pomogą lepiej wypromować dany produkt czy usługę.

Wybierz przyciągającą nazwę domeny
„Przyciągającą”, czyli ciekawą, intrygującą oraz taką, którą łatwo zapamiętać. Nazwa domeny może sugerować zakres usług lub towaru, który posiadasz. Ważne, aby była spójna. Jeśli masz już swój sklep stacjonarny o nazwie Misiowy Raj i chcesz założyć mu stronę internetową, domenę wybierz zgodnie z nazwą Twojego sklepu, np. misiowyraj.pl.

Strona powinna być użyteczna
Tworząc własną platformę e-commerce, pamiętaj, aby była ona przyjazna i zrozumiała dla użytkownika. To znaczy, że każdy powinien znaleźć w niej to, czego szuka – odnosi się to m.in. do poprawnego wydzielenia kategorii produktów oraz intuicyjnego i prostego interfejsu strony. Skonstruuj również przejrzysty formularz zamówienia oraz maksymalnie skróć drogę do zakupu produktu.

Zainwestuj w działania content i SEO
Rozbudowane opisy produktów, blog z ciekawą i merytoryczną treścią, optymalizacja sklepu pod wyszukiwarki pod kątem słów kluczowych, budowanie linków – to kilka rzeczy, które pomogą Ci wypromować sklep do większego grona odbiorców. Jeśli chcesz, aby Twoja platforma e-commerce była widoczna, możesz utworzyć na niej zakładkę blog i dodawać artykuły zgodnie z zasadami SEO.
Stwórz unikajny sposób komunikacji z odbiorcami. Dostarczaj im tego, czego potrzebują uzyskać, wchodząc na Twoją stronę. Content i SEO idą w parze i mogą zdziałać naprawdę wiele. Potrzebna jest jednak do tego odpowiednia wiedza i narzędzia. Jeśli wydaje Ci się to zbyt zagmatwane, możesz poprosić o pomoc z zewnątrz.

Metody płatności i dostaw
W handlu coraz więcej pojawia się różnych możliwości dostaw i płatności online. Nie każdy przecież chce skorzystać z usługi kuriera albo iść po paczkę na pocztę. Coraz więcej osób korzysta z paczkomatów, gdzie paczkę może odebrać każdego dnia i o dowolnej godzinie. To ogromna wygoda. Zapewnij ją również w swoim sklepie.