Nowocześniejsze i bardziej cyfrowe - jak klienci zmieniają oddziały bankowe

2022-06-13 12:00:00(ost. akt: 2022-06-13 14:34:09)   Artykuł sponsorowany
Banki modernizują swoje oddziały lub przenoszą do dogodniejszych lokalizacji. Te transformacje wynikają ze zmieniających się potrzeb i preferencji klientów, którzy coraz częściej wybierają kanały zdalne – czyli bankowość internetową i aplikację mobilną — do kontaktu z bankiem. PKO Bank Polski od lat obserwuje ten trend wśród swoich klientów, a pandemia dodatkowo go nasiliła. Bank zmierza w kierunku cyfryzacji większości procesów.
Przykładem placówki, która w ciągu ostatniego roku zmieniła adres na dogodniejszy dla swoich klientów i pracowników, jest Oddział 2 PKO Banku Polskiego w Olsztynie, funkcjonujący nieprzerwanie od ponad 45 lat. Od marca 2021 roku placówka mieści się przy ul. Dąbrowszczaków 21.
— Jesteśmy jednym z największych oddziałów w Olsztynie. Opiekujemy się każdym klientem: indywidualnym, firmowym, zamożnym czy też osobami zainteresowanymi kredytem hipotecznym. Posiadamy szeroką ofertę dla każdego. W pracy oddziału koncentrujemy się na tym, aby nasz profesjonalizm i doświadczenie odpowiadały eleganckiej i nowoczesnej przestrzeni, w jakiej obecnie możemy pracować. Staramy się szybko reagować na zmieniające się otoczenie oraz potrzeby klientów. Każdego dnia w naszej pracy bierzemy pod uwagę wnioski odbiorców naszych usług – podkreśla Andrzej Lewkowicz, dyrektor Oddziału 2 PKO Banku Polskiego w Olsztynie.
Z uwagi na swoje walory przyrodnicze region, w którym mieści się oddział, uważany jest za jeden z najpiękniejszych w Polsce. Szczególnie tutaj dbanie o środowisko naturalne jest bardzo ważne. Dlatego w oddziale nie ma tradycyjnych ulotek i plakatów — najważniejsze informacje dla klientów wyświetlane są na ogólnodostępnych ekranach. Większość czynności klienci mogą wykonać w asyście doradców na ekranach dotykowych lub przy pomocy swoich smartfonów. Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć wydruki papierowe, co ma bezpośredni wpływ na ekologię i ochronę środowiska. Placówka została wyposażona w stanowisko internetowe, przy którym klient samodzielnie lub z pomocą doradcy może wykonać niezbędne operacje. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą poznać najnowsze funkcje naszej bankowości internetowej. Wystrój wnętrza ocieplają liczne akcenty roślinne —donice z kwiatami — oraz fototapeta z panoramą Olsztyna fotografa Andrzeja Stachurskiego.
Po modernizacji oddział obsługuje swoich klientów na dwóch poziomach: transakcyjno-kasowa obsługa wszystkich klientów oraz obsługa doradcza klientów indywidualnych odbywa się na parterze, a pozostali klienci w zakresie doradztwa obsługiwani są na I piętrze, na które swobodnie można dostać się windą, co jest dużym ułatwieniem dla osób z niepełnosprawnościami, seniorów oraz rodziców z małymi dziećmi. Z myślą o najmłodszych zadbano o to, aby w oddziale znalazł się kącik dla dzieci.
Klienci w ostatnich latach chętniej korzystają z kanałów zdalnych w kontakcie z bankiem. W PKO Banku Polskim mają do wyboru kilka możliwości: bankowość elektroniczną iPKO, aplikację mobilną IKO, bankomaty oraz wpłatomaty. Klienci mogą również umówić się na spotkanie online z doradcą i często z tego rozwiązania korzystają – swoje sprawy załatwiają, siedząc wygodnie w domu przed komputerem czy ze smartfonem w dłoni, dzięki czemu nie ma konieczności odbywania wizyt w oddziale.
Przestrzeń zmodernizowanego oddziału ma uniwersalny charakter. Znalazło się w niej miejsce na obsługę klientów przy ośmiu stanowiskach doradczo-transakcyjnych oraz w siedmiu kameralnych pokojach spotkań biznesowych. Nowa aranżacja zapewnia dyskrecję i komfort obsługi. Dla klientów dostępny jest bankomat z funkcją wpłatomatu czynny całą dobę oraz wrzutnia. W oddziale obsługę klientów prowadzi 22 doradców z wszystkich linii biznesowych – w tym obsługi klienta indywidualnego, firmowego, bankowości osobistej oraz hipotecznej.



Kilka pytań do Andrzeja Lewkowicza, dyrektora Oddziału 2 PKO Banku Polskiego w Olsztynie


— Kto najchętniej korzysta z usług Waszego oddziału?

— Najczęściej obsługujemy klientów indywidualnych, w tym również osoby starające się o kredyty hipoteczne lub już je u nas mające. Sporą grupę stanowią również zamożni klienci – w tym przypadku podobnie obsługujemy ich również w zakresie bankowości hipotecznej. Kolejną dużą grupą są małe i średnie przedsiębiorstwa, w tym wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe oraz deweloperzy. Nie bez znaczenia jest lokalizacja naszego oddziału. Mieścimy się w samym centrum Olsztyna. Nie ma mieszkańca, któremu nie byłoby do nas po drodze. Dokładamy wszelkich starań, aby sprostać oczekiwaniom każdego klienta, który do nas przychodzi.

— Z jakich produktów najczęściej korzystają Wasi klienci?
— Klienci korzystają z szerokiej gamy produktów bankowych, takich jak: konta osobiste i firmowe, karty płatnicze, w tym kredytowe, produkty oszczędnościowe i inwestycyjne, pożyczki gotówkowe i kredyty hipoteczne, oraz z oferty finansowania firm, w tym także leasingu i faktoringu. Ostatnio intensywnie rozwijamy ofertę produktów ubezpieczeniowych. Wspólnie z pozostałymi oddziałami PKO Banku Polskiego staramy się być dla mieszkańców Olsztyna bankiem pierwszego wyboru, a dzięki kompleksowej ofercie i komfortowej, nowoczesnej przestrzeni łatwiej nam do tego dążyć.

— Z czego jest pan wyjątkowo dumny jako dyrektor oddziału PKO Banku Polskiego?
— Przede wszystkim z relacji z klientami naszego oddziału, będącymi z nami od wielu, wielu lat, oraz z kompetentnych pracowników, którzy są bardzo zaangażowani w swoją pracę i dbają o wysoką jakość obsługi.
Dodatkowo możemy pochwalić się nowoczesnymi rozwiązaniami wykorzystującymi najnowsze technologie oraz produktami dopasowanymi do najszerszego grona klientów — od dzieci po seniorów oraz wszystkie rodzaje prowadzonej działalności gospodarczej.

— Czym jest oddział PKO Banku Polskiego dla lokalnej społeczności?
— Nasz oddział jest częścią historii miasta Olsztyn i jego nieodłącznym elementem. Obsługujemy ponad 20 tysięcy klientów indywidualnych i firm od ponad 45 lat. Dodatkowo w ostatnich latach podjęliśmy obsługę Urzędu Miasta w Olsztynie oraz wszystkich jednostek podlegających Urzędowi Miasta, takich jak szkoły, przedszkola czy żłobki, dzięki temu możemy być jeszcze bliżej lokalnej społeczności.

— Jakie podejmujecie działania na rzecz lokalnej społeczności?
— We współpracy z Fundacją PKO Banku Polskiego pomagamy dzieciom w domach dziecka, organizujemy dla nich spotkania mikołajkowe. Co roku odbywa się bieg charytatywny, podczas którego zbierane są środki na obiady dla dzieci z rodzin, które potrzebują wsparcia. Aktualnie cały bank, również nasz oddział, jest bardzo zaangażowany w pomoc uchodźcom z Ukrainy w dwojaki sposób. Po pierwsze to udogodnienia w obsłudze: z myślą o nich stworzone produkty, obsługa w języku ukraińskim oraz wyjście na zewnątrz do uchodźców z ofertą rachunków bankowych ze zdalnym dostępem. Po drugie zbiórki celowe organizowane przez pracowników oddziałów banku.