To, co najpiękniejsze i najciekawsze — wycieczka nowomiejskiego UTW

2022-06-12 13:01:44(ost. akt: 2022-06-12 13:10:13)
Migawka z wypadu na Pomorze Zachodnie

Autor zdjęcia: Nadesłane

Słuchacze Uniwersytetu Trzeciego Wieku z Nowego Miasta uczestniczyli w kolejnej wycieczce. Tym razem zwiedzano Szczecin i wyspę Rugię, Kamień Pomorski, Świnoujście i Międzyzdroje. — Zobaczyliśmy to, co najpiękniejsze i najciekawsze w tym regionie — mówią uczestnicy.
Szczecin to piękne miasto tonące w zieleni. Poznaliśmy jego ciekawą historię i piękne zabytki: Wały Chrobrego i Plac Solidarności, kościół Piotra i Pawła, dziedzińce Zamku Książąt Pomorskich, Stare Miasto z ratuszem, nowoczesny budynek Filharmonii, archikatedrę św. Jakuba z tarasem widokowym. Zwiedziliśmy schron z okresu II wojny światowej i spacerowaliśmy po naprawdę wyjątkowym Cmentarzu Centralnym, który jest ogromnym parkiem. Naszą przewodniczką po Szczecinie jak również po Kamieniu Pomorskim, Świnoujściu i Międzyzdrojach była pani Dobrochna Głąbińska, córka prof. US Zbigniewa Głąbińskiego, który z kolei oprowadzał nas po wyspie Rugii.
Największą atrakcją tej wyspy są skały kredowe i niezwykłe klify, Park Narodowy Jasmund, punkt widokowy Konigsstuhl z panoramą na Bałtyk oraz niezwykła wieża widokowa w koronach drzew lasu bukowego w Binz.
To ta sama tajemnicza i fascynująca Rugia, którą Caspar David Fredrich pięknie przedstawił na swoich obrazach „Skały kredowe na Rugii” w XIX w.
Zobaczyliśmy też ciekawe Jezioro Turkusowe w Wapnicy i ekspozycję tajnej broni niemieckiej z czasów II wojny światowej – Muzeum „Bunkier V-3”.
Odbyliśmy dwugodzinny rejs statkiem po obrzeżach Krainy 44 Wysp oraz po porcie w Świnoujściu. W Kamieniu Pomorskim zwiedziliśmy katedrę św. Jana Chrzciciela i podziwialiśmy wirydarz z piękną roślinnością i 450 - letnią tują. Płynęliśmy promem łączącym wyspę Wolin z wyspą Uznam, odbyliśmy spacer po promenadzie w Międzyzdrojach, a na zakończenie wycieczki zwiedziliśmy Muzeum Geologiczne w Szczecinie i obejrzeliśmy wspaniałe eksponaty, w których zgromadzeniu miał także udział pan Zbigniew Głąbiński, nasz przewodnik po Rugii i nowomieszczanin z urodzenia. Tu trzeba dodać, że spotkanie z panem Zbyszkiem było bardzo serdeczne i sympatyczne. Jest on nie tylko profesorem Uniwersytetu Szczecińskiego, ale autorem wielu prac naukowych; prowadzi Biuro Podróży i Turystyki, którego motto brzmi: „Podróż to jedyny zakup, który czyni Cię bogatszym”.
Tak więc drodzy uczestnicy wycieczki do Szczecina, wzbogaciliśmy się o nowe wrażenia, przeżycia, wiedzę historyczną, geograficzną, geologiczną i biologiczną. Przechowujmy i pielęgnujmy nasze wspomnienia oglądając zdjęcia i suweniry z wycieczki.
W imieniu jej uczestników serdecznie dziękuję Leszkowi Boberowi i wszystkim, którzy przyczynili się do jej zorganizowania i uatrakcyjnienia pysznymi kulinarnymi niespodziankami”