MALI NAUKOWCY EKSPERYMENTUJĄ W ŚWIETLICY [zdjęcia]

2022-06-06 11:50:39(ost. akt: 2022-06-08 13:52:13)

Autor zdjęcia: Wojciech

W bieżącym roku szkolnym uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Lidzbarku Warmińskim mieli okazję uczestniczyć w innowacji pedagogicznej „Mali naukowcy – odkrywaj, eksperymentuj, dociekaj” opracowanej przez wychowawczynie Annę Gwiazdę i Renatę Urmanowicz.
Panie pracujące w świetlicy postanowiły uatrakcyjnić ofertę zajęć proponowanych uczniom po zajęciach lekcyjnych. Przygotowały osiemnaście bloków tematycznych i sukcesywnie je realizowały. Uczniowie w ciągu tygodnia poznawali różne zjawiska w oparciu o filmy edukacyjne i literaturę a następnie uczestniczyli w przeprowadzanych doświadczeniach.

- Praca w tej formie wzbudziła ogromne zainteresowanie dzieci i miała duży wpływ na zrozumienie niektórych zjawisk fizycznych, chemicznych i przyrodniczych zachodzących w otaczającym świecie – twierdzą panie pracujące w świetlicy szkolnej. - Czynny udział w eksperymentach niewątpliwie wpłynął na wzrost motywacji do zajmowania się danym zjawiskiem jak również zaobserwowałyśmy wzrost ciekawości poznawczej dzieci. Świetnie one analizowały przebieg doświadczeń i trafnie wyciągały wnioski.

- Mamy nadzieję, że nasze działania wpłynęły na zwiększenie zasobu ogólnej wiedzy o świecie- kontynuują wypowiedź wychowawczynie. – Chodziło nam również o to, żeby dzieci uświadomiły sobie, że samodzielne odkrywanie daje dużo radości i satysfakcji i można miło i ciekawie spędzić czas w świetlicy, bo to jest nadrzędnym celem naszej pracy.

Doświadczenia niejednokrotnie miały charakter zabawy więc dzieci chętnie i z zaangażowaniem w nich uczestniczyły. Panie były tak zachwycone stopniem zainteresowania przeprowadzonymi eksperymentami, że już myślą o tym jak wzbogacić swój projekt o nowe pomysły w przyszłym roku szkolnym. Mają również w zanadrzu wiele innych propozycji dla uczniów uczęszczających do świetlicy szkolnej. Chcą, by było to miejsce, które okaże atrakcyjne dla dzieci, gdzie można się jednocześnie bawić i nauczyć czegoś nowego.
Wojciech Karolonek