Kolejne oszustwo na szkodę mieszkanki naszego powiatu. Policjanci apelują o rozsądek!

2022-04-20 16:34:55(ost. akt: 2022-04-20 16:40:10)

Autor zdjęcia: Stanisław R. Ulatowski

Policjanci wciąż apelują o zachowanie szczególnej ostrożności w bezpośrednim czy telefonicznym kontakcie z obcymi. Przedmiotem apeli jest ostrzeżenie przed utratą oszczędności, które są w zainteresowaniu oszustów. Funkcjonariusze całego województwa od kilku miesięcy prowadzą kampanię „Dzwoni oszust. Rozłącz się!" Jak pokazuje życie nie tylko starsi, ale również młodsi mieszkańcy naszego regionu muszą się mieć na baczności.
Wczoraj (19.04.22r.) nowomiejscy policjanci przyjęli zawiadomienie o oszustwie popełnionym na szkodę mieszkanki naszego powiatu. Sprawcy wyłudzili od 26-latki ponad 45 tys. złotych.

Do kobiety zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku i poinformował ją, że z jej konta oszuści chcieli wypłacić pieniądze w kwocie 700 zł. Żeby uniknąć zagrożenia mężczyzna polecił kobiecie udać się do banku i wypłacić wszystkie pieniądze zgromadzone na koncie a następnie wpłacić je we wpłatomacie za pomocą kodów BLIK, które będzie jej podawać. 26-latka uwierzyła swojemu rozmówcy i nie rozłączając się wykonała jego polecenia. Mężczyzna zabronił jej informować o tym fakcie kogokolwiek nawet w placówce bankowej. Kobieta wypłaciła więc z konta, a następnie wpłaciła we wpłatomacie kwotę 18.400 zł. Następnie ten oszust podający się za pracownika banku kazał kobiecie poczekać na linii i przełączył rozmowę do rzekomej innej pracownicy banku, która poinformowała kobietę, że na jej nazwisko w banku ktoś chciał zaciągnąć kredyt w wysokości 20 tys. złotych. Żeby anulować tą transakcję 26-latka miała znów iść do banku i zaciągnąć kredyt na najwyższą możliwą kwotę i wpłacić te pożyczone pieniądze we wpłatomacie, by anulować w ten sposób wcześniejszy kredyt zaciągnięty przez oszustów. Kobieta poszła więc do banku, gdzie zaciągnęła pożyczkę w wysokości ponad 26 tys. zł i od razu poszła do wpłatomatu wpłacając wszystkie pieniądze za pomocą przekazanych jej telefonicznie kodów BLIK . Po tej operacji kontakt z rzekomymi pracownikami banku się urwał....i kobieta zrozumiała, że została oszukana.

 
Policjanci przypominają i ostrzegają, by nie stać się ofiarą w podobnym przypadku.
*Pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS.
*Bądź czujny, nie działaj pochopnie. Presja czasu i pośpiech są złymi doradcami - wtedy łatwo możesz zostać zmanipulowany. *Koniecznie upewnij się z kim rozmawiasz. Jeśli rozmówca przedstawia się jako pracownik banku - rozłącz się a następnie skontaktuj się bankiem osobiście lub telefonicznie (wybierając numer, który znajdziesz na stronie swojego banku). Jeśli rzeczywiście ktoś z banku do Ciebie dzwonił, konsultant będzie wiedział o co chodzi.
*Jeśli cała sytuacja wygląda podejrzanie, dla własnego bezpieczeństwa przelej oszczędności na konto w innym banku, zmień hasła, z których korzystasz podczas logowania na konto.
KPP Nowe Miasto


Komentarze (3) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. ttt #3097939 23 kwi 2022 00:48

    Głupich nie sieją, sami się rodzą.

    odpowiedz na ten komentarz

  2. Dorota #3097810 21 kwi 2022 06:02

    Wniosek: baby są bogate i głupie. Baby do garów.

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

  3. Grzes #3097797 20 kwi 2022 21:04

    Ale idiotka !!!

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz