Pytamy: który wariant północnej obwodnicy Olsztyna. Wschodni czy zachodni?

2022-03-04 11:43:38(ost. akt: 2022-03-04 12:05:14)
Budowa północnej obwodnicy Olsztyna zakłada też przebudowę drogi 51 przez Las Miejski

Budowa północnej obwodnicy Olsztyna zakłada też przebudowę drogi 51 przez Las Miejski

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Obecnie jeszcze nie wiadomo z której strony północna obwodnica będzie omijać Olsztyn. Rozważane są dwa warianty: wschodni i zachodni.
Prezydent patrzy na zachód

Władze Olsztyna, jak i Dywit wypowiedziały się za korytarzem zachodnim. Jak mówił prezydent Piotr Grzymowicz z perspektywy miasta najlepszy jest wariant zachodniego obejścia Olsztyna, które rozpoczynałoby się w okolicach istniejącego węzła w ciągu drogi krajowej nr 16 w Kudypach. Prezydent przyznał, że wadą tego rozwiązania jest to, że wydłuża drogę kierowcom.

Kudypy czy Wójtowo?

W przypadku korytarza zachodniego obwodnica Olsztyna będzie się zaczynała tam, gdzie dziś jest koniec obwodnicy Spręcowa (tuż za klasztorem) i biegła do ronda Olsztyn Zachód na „szesnastce” (rondo turbinowe). Jeśli zostanie wybrany korytarz wschodni to obwodnica też będzie się zaczynała na wysokości klasztoru i kończyła na „szesnastce” w okolicy węzła Wójtowo (tu powstanie całkiem nowy węzeł Łęgajny).

Prace przygotowawcze przewidziane są na lata 2021-2025, a szacunkowy koszt około dwudziestokilometrowej inwestycji to około 980 mln zł. Sama budowa przewidziana jest lata 2026-30.

Który kierunek powinna obrać północna obwodnica Olsztyna?
Wschodni
45.27%
Zachodni
54.73%

Komentarze (4) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Stary dziad #3094570 7 mar 2022 12:48

    Wariant środkowy jest najlepszy.

    odpowiedz na ten komentarz

  2. Tomner #3094559 7 mar 2022 12:07

    Warianty zachodnie to z pewnością ułatwienie dojazdu do Łupstycha i Ostródy. A ile samochodów jedzie tylko do Olsztyna 80% czy więcej? Więc po co ten cel oddalać? Po co pchać ludzi w korek na Bałtyckiej? Sielska będzie przejezdna? Ale tylko w wariantach wschodnich. GO za mocno promuje Grzymowicza, który szykuje kolejny bat na podróżujących samochodami, na pracujących w samochodach również!

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

  3. grand #3094545 7 mar 2022 09:53

    Czekamy na opinię eks WUJTA niejakiego szydłę

    Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz

  4. MeinKleinAllenstein #3094348 4 mar 2022 16:08

    Z jednej strony wariant zachodni stworzyłby punkt oroentacyjny dla przyszłego potencjalmego poszerzenia Bałtyckiej. Z drugiej strony wariant wschodni znacznie odciążyłby ruch samochodowy z Wadąga i Kieźlin.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)