UOKiK: Orange Polska wypłaci abonentom rekompensatę za usługi nietelekomunikacyjne
2021-12-22 15:01:03(ost. akt: 2021-12-22 15:40:27)
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zdecydował, że firma Orange Polska wypłaci klientom rekompensatę za usługi nietelekomunikacyjne.
Tomasz Chróstny, szef UOKiK, wydał decyzję zobowiązującą Orange Polska do wypłaty abonentom rekompensaty za aktywację serwisów podmiotów trzecich i usług nietelekomunikacyjnych spółki.
Zastrzeżenia wzbudziły nieprawidłowości przy aktywacji płatnych usług oferowanych przez Orange Polska i serwisów subskrypcyjnych świadczonych przez inne podmioty dla abonentów Orange. Opłaty potrafiły wynosić np. 7,98 zł za miesiąc, ale i 14,99 zł za tydzień - podano w komunikacie UOKiK.
W postępowaniu zakwestionowano brak oznaczenia, że kliknięcie przycisku "OK" oznacza zamówienie z obowiązkiem zapłaty, brak potwierdzania warunków umów na trwałym nośniku (praktyka została zaniechana w toku prowadzonego postępowania w listopadzie 2020 r.) czy udzielanie niepełnych odpowiedzi na reklamacje.
— Otrzymywaliśmy skargi od konsumentów, którzy byli zaskoczeni wyższym rachunkiem i nie wiedzieli, za co zostały naliczone opłaty. Ze zgłoszeń wynikało, że do aktywacji usług dochodziło nieświadomie przez kliknięcie w tzw. flash SMS-a, w link na stronie internetowej, w reklamę w grze mobilnej, a także przy wykorzystaniu karty SIM w routerze. Sprawdziliśmy sposób aktywacji tych usług, zasady doliczania przez przedsiębiorcę opłat do rachunku za te treści i odpowiedzi na reklamacje – powiedział Chróstny.
UOKiK zwraca uwagę, że jeśli dostajemy powiadomienia o usługach, operator musi nas poinformować o tym, że są płatne.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez