Sprzedaż w internecie – od czego zacząć i dlaczego jest to pozycjonowanie?

2021-12-02 13:42:39(ost. akt: 2021-12-02 13:43:23)   Artykuł sponsorowany
Dla sklepów internetowych skuteczna sprzedaż jest podstawą sukcesu. Aby to osiągnąć, witryna musi przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i znaleźć się wysoko na liście wyników wyszukiwania. Zazwyczaj pozycja ta jest osiągana za pośrednictwem płatnych reklam, które sprawiają, że dana witryna ląduje na szczycie strony. Jednakże aktywna działalność kampanii marketingowych nie jest jedynym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie. Pozycjonowanie sklepów internetowych to solidny fundament dla każdej marki.
Czym jest pozycjonowanie strony oraz ruch organiczny?
Pozycjonowanie strony – zgodnie ze swoją nazwą – polega na umieszczeniu witryny na wysokiej pozycji podczas wyszukiwania konkretnych fraz przez użytkownika sieci. Aktywność uzyskaną tym sposobem nazywa się ruchem organicznych (organic traffic). Pozycjonowanie opiera się na dostosowaniu formatu oraz zawartości strony do sposobu działania algorytmów silników wyszukiwania. Ze względu na popularność mowa zwykle o wyszukiwarce Google, chociaż dotyczy to również innych silników, takich jak Bing czy Yahoo.

Dlaczego pozycjonowanie jest istotne dla sklepu internetowego?
Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że znacznie większą skuteczność cechują się płatne reklamy (paid traffic) oraz refferale (odnośniki na innych stronach) – zwłaszcza w krótkich przedziałach czasowych – jednakże nie należy lekceważyć wpływu ruchu organicznego. Dobre pozycjonowanie sklepu internetowego oraz jego optymalizacja sprawia, że potencjalni klienci nie tylko mogą łatwiej odnaleźć nasz serwis, ale również poruszają się po nim z większą swobodą.

Warto również zaznaczyć, że ruch organiczny jest znacznie stabilniejszy od płatnych reklam w sieci. Jeżeli nasze kampanie z jakiegoś powodu zostają wstrzymane (błędy, niezgodność z regulaminem, oszczędności itp.), możemy liczyć się z dużymi stratami oraz spadkiem sprzedaży. Ruch organiczny – obejmujący również dużą część ruchu bezpośredniego (direct traffic) – jest znacznie mniej podatny na tego typu wahania, gdyż nie wymaga stałego wkładu finansowego, aby przynosił efekty. Pozycjonowanie strony to stały i stabilny sposób na zapewnienie ruchu na witrynie, który nie tylko pomaga zwiększyć ilość sprzedaży, ale również buduje przyjazny klientowi wizerunek marki.

Audyt SEO – pierwszy krok ku skutecznemu pozycjonowaniu
Wygenerowanie ruchu organicznego należy rozpocząć od audytu SEO. Jest to badanie, które ocenia przejrzystość strony, nasycenie frazami kluczowymi oraz zawartość treści pod kątem wyszukiwania. Uzyskamy w ten sposób niezbędne informacje na temat witryny, struktury nagłówków, prędkości ładowania oraz linkowania. Dzięki temu poznamy możliwości naszej strony oraz dowiemy się, które aspekty należy poprawić, aby usprawnić pozycjonowanie strony. Wysokiej jakości, naturalnie brzmiące treści, niewielki rozmiar grafik, dobrze przygotowane opisy i teksty alternatywne dla obrazów oraz prosta struktura, umożliwiająca przeglądanie strony z urządzeń mobilnych – wszystko to jest brane pod uwagę w czasie badania.

Jedną z najważniejszych kwestii podczas audytu SEO jest analiza fraz kluczowych (keywords). Są to słowa lub wyrażenia, których najczęściej używają internauci, aby odnaleźć interesujące ich zagadnienia. Frazy kluczowe mogą być krótkie – np. spodnie – związane z konkretną marką albo okolicą – np. restauracja Kraków. Spotykane są także frazy długiego ogona (long tail keywords), które składają się z kilku wyrazów – np. karta graficzna gaming 16 GB OC. Tego typu zapytania są o wiele rzadsze, jednak generują znacznie większy ruch i zapewniają bardzo dobre pozycjonowanie witryny. Aby zadbać o dobre dopasowanie fraz kluczowych, warto skorzystać z usług fachowców. Agencja SEO przeprowadzi audyt oraz zaproponuje frazy różnej długości na podstawie ich miesięcznej wyszukiwalności. Wykorzystanie profesjonalnych narzędzi analitycznych pozwoli uniknąć kanibalizacji fraz kluczowych – co zmniejsza atrakcyjność witryny w oczach algorytmu – oraz znacznie poprawi widoczność strony w sieci. Przekłada się to bezpośrednio na ruch organiczny i pomaga w konwersji ruchu na sprzedaż.

Content is king – interesująca treść, wysoka widoczność
Chociaż algorytmy silników wyszukujących reagują na frazy kluczowe, nie oznacza to, że treść składająca się wyłącznie z takich wyrazów zapewni nam wysoką widoczność. Wręcz przeciwnie. Przeładowanie strony frazami kluczowymi może przyczynić się do zmniejszenia atrakcyjności witryny dla wyszukiwarki, co ograniczy ilość kliknięć ze strony potencjalnych klientów. Z tego powodu najlepszym sposobem na budowanie wysokiej pozycji strony jest pisanie wysokiej jakości teksów. Naturalnie muszą być one nasycone frazami kluczowymi, lecz algorytmy, a także użytkownicy sieci, wysoko cenią sobie naturalny język oraz satysfakcjonującą treść. Ciekawe artykuły pozwolą nie tylko zwiększyć ruch na stronie, ale również pomogą budować społeczność wokół marki.

W jaki sposób uczynić treści na stronie ciekawszymi? Najlepszym sposobem będzie skupienie się na przedstawieniu tematu w interesujący i rzeczowy sposób. Konkretne porady, opinie fachowców oraz teksty powiązane z działalnością sklepu są doskonałą reklamą witryny. W przypadku tego typu tekstów frazy kluczowe są wplecione w tekst raz lub dwa razy na 1000 znaków ze spacjami, przy czym nie powinny przekraczać 8% treści. Jednakże dobry tekst, w którym słowa kluczowe powtarzają się rzadziej, może generować znacznie większy ruch, dlatego warto kierować się w tym przypadku zdrowym rozsądkiem. Skutecznym rozwiązaniem jest umieszczenie w treści linku do oferty naszego sklepu, co pomoże zainteresowanym czytelnikom szybko odnaleźć opisane przedmioty.

Powyższy artykuł powstał przy udziale Agencji SEO - Empressia.pl