Pozycjonowanie strony – na czym polega i ile kosztuje

2021-11-29 17:35:48(ost. akt: 2021-11-29 17:38:31)   Artykuł sponsorowany
Rynek e-commerce kwitnie. Coraz więcej klientów na zakupy wybiera się do internetu. Sprzedawcy wiedzą, że pozycjonowanie strony czasy sklepu jest dziś niemalże obowiązkowe.

Wielu ekspertów uważa, że stosunek zainwestowanych pieniędzy do otrzymanych rezultatów w perspektywie długofalowej najkorzystniej wygląda właśnie w przypadku usług SEO. Owszem, pozycjonowanie stron trwa dłużej niż wykupienie reklam w Google czy na Facebooku. Jednak ruch organiczny z czasem zacznie dostarczać wielu klientów. Z tego powodu jest to usługa, na którą decyduje się wielu sprzedawców lub firm.

Dlaczego warto pozycjonować stronę?
Przede wszystkim celem jest poprawa widoczności naszego sklepu w wyszukiwarce Google. Dzisiejszy świat wygląda tak, że coraz więcej transakcji odbywa się właśnie za pośrednictwem internetu. W samej Polsce w ubiegłym roku powstało blisko 20 000 nowych sklepów internetowych. Sprzedawcy chcą docierać do klientów, a ci znajdują się w sieci.

Internauci często wyszukują interesujących ich usług lub produktów w Google. Dlatego tak istotne jest zajmowanie najwyższych pozycji na kluczowe dla naszego biznesu frazy. W ten sposób dotrzemy do dużej ilości osób, które są zainteresowane wydaniem pieniędzy na dany produkt lub usługę.

Na czym polega pozycjonowanie stron?
Cały proces składa się z kilku etapów, a na wymierne efekty trzeba poczekać przynajmniej kilka miesięcy. Na początku musimy znaleźć agencję, która wykona dla nas audyt. Z niego dowiemy się, jakich czynności wymaga nasza strona w celu poprawy wyników.

Ważne jest odpowiednie przygotowanie techniczne strony. Jej prędkość działania, a także ogólna funkcjonalność. Klienci szybko drażnią się, gdy trafiają na stronę zawierającą błąd 404 lub formularz zawierający błędne przekierowanie.
Gdy problemy techniczne mamy już za sobą, możemy się skupić na treściach. Należy ocenić, czy materiały umieszczone na naszej stronie zawierają odpowiednie natężenie fraz kluczowych. Ważna jest również jakość samych tekstów czy opisów. Warto regularnie zamieszczać treści na swojej stronie, na przykład w zakładce „blog”. W ten sposób możemy poszerzać listę słów kluczowych, na które widoczna jest nasza strona w wyszukiwarce.
Istotnym elementem jest także linkbuilding. Musimy pozyskiwać wartościowe linki ze stron zewnętrznych, aby zwiększyć autorytet naszej strony. W ten sposób szanse na zajęcie wysokich pozycji w wyszukiwarce będą znacznie większe.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?
W teorii można próbować samemu wykonywać pracę odpowiedzialną za SEO. Wtedy koszt będzie zerowy. Jednak osoby bez doświadczenia mają małe szanse na osiągnięcie dobrych wyników. Co więcej, mogą popełnić błędy kosztowne nawet dla ich aktualnych pozycji.

Z tego powodu najlepiej postawić na doświadczoną agencję SEO. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że nasze pieniądze są dobrze pożytkowane. No dobrze, ale ile to dokładnie kosztuje?

Wiele zależy od naszej branży i ilości pracy do wykonania. Możemy przyjąć, że minimalna kwota miesięczna to około 1000 złotych w przypadku firmy usługowej. Dopiero od tej ceny możemy liczyć na to, że agencja będzie w stanie wprowadzić istotne zmiany na naszej stronie.

W przypadku sklepów internetowych minimalny koszt to około 3000 złotych. Ilość fraz do monitorowania jest większa, należy również zoptymalizować większą liczbę podstron. W wielu przypadkach klienci płacą od 5000 do 8000 złotych (takie dane przedstawia agencja Verseo). Jeśli zaś chodzi o największych klientów – tutaj do wyceny podchodzi się w sposób indywidualny.
Takie ceny mogą wydawać się duże, jednak nie bez powodu
usługami SEO interesuje się tak wielu przedsiębiorców oraz dużych firm. Po paru miesiącach wzrost widoczności jest wyraźny, a to przekłada się na znacznie większe zyski.