W poniedziałki ZUS do 17.00
2021-11-17 10:22:30(ost. akt: 2021-11-17 10:28:47)
Od 22 listopada w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych obsługa klientów w poniedziałki odbywać się będzie do godz. 17.00. ZUS przypomina, że z jego usług można skorzystać bez wychodzenia z domu.
Od poniedziałku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zmieni godziny obsługi klientów.
W poniedziałki sale obsługi w całym kraju będą czynne od 8.00 do 17.00, a nie do 18.00. Zmiana została zaplanowana na okres od 22 listopada do 31 marca.
W pozostałe dni robocze Zakład przyjmuje klientów od 8.00 do 15.00
Do dyspozycji pozostaje także infolinia ZUS.
Do dyspozycji pozostaje także infolinia ZUS.
Konsultanci czekają na telefony i wiadomości mailowe od poniedziałku do piątku w godz. od 7.00 do 18.00. Ze specjalistami można skontaktować się pod nr 22 560 16 00 oraz adresem mailowym cot@zus.pl
Warto mieć konto w ZUS
Statystyki pokazują, że klienci ZUS doceniają także nowoczesne formy kontaktu z urzędem. Platforma Usług Elektronicznych ZUS ma już prawie 9 mln profili.
Dzięki PUE możemy m.in. sprawdzić, czy pracodawca zgłosił nas do ubezpieczeń oraz czy nasi najbliżsi zostali zgłoszeni do ubezpieczenia zdrowotnego.
Przez Internet uzyskamy informacje o swoich ubezpieczeniach, świadczeniach, zwolnieniach lekarskich i płatnościach.
Za pośrednictwem PUE można wysłać też wnioski i dokumenty ubezpieczeniowe oraz rozliczyć składki.
Na popularność PUE wpłynął także fakt, że przepisy prawa zobowiązały klientów ZUS, by przesyłać wnioski dot. tarczy antykryzysowej wyłącznie elektronicznie. Chodzi tu m.in. o dodatek solidarnościowy, świadczenie postojowe oraz zwolnienie ze składek.
Przez PUE załatwiamy też wszelkie sprawy związane z Polskim Bonem Turystycznym.
Jak założyć konto?
Trwa to tylko kilka minut. Można to zrobić w placówce ZUS lub samodzielnie w domu. Trzeba wtedy jednak dysponować profilem zaufanym ePUAP, podpisem kwalifikowanym lub kontem w bankowości elektronicznej.
Na stronie ZUS jest zamieszczona instrukcja w jaki sposób krok po kroku założyć konto na PUE.
E-wizyta, czyli eksperci ZUS na wyciągnięcie ręki
Pandemia sprawiła, że Zakład Ubezpieczeń Społecznych przyśpieszył przygotowania nad nową formą kontaktu z klientami.
Kilka miesięcy temu zakończyły się prace i od 4 listopada ubiegłego roku każdy ma już możliwość skorzystania z e-wizyty w ZUS.
Od tego czasu z wirtualnej porady eksperta skorzystano w całej Polsce ponad 116 tys. razy. W województwie mazowieckim przez rok odbyło się niemal 21 tys. tego rodzaju konsultacji.
Aby można było odwiedzić ZUS online wystarczy komputer lub smartfon z kamerką i mikrofonem. Klient wybiera dogodny dla siebie termin i godzinę e-wizyty.
Podczas porady eksperci odpowiedzą na pytania z zakresu emerytur i rent, zasiłków, ubezpieczeń i składek, a także emerytur i rent zagranicznych. W ramach takiej wizyty można założyć także profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.
Od 16 lutego klienci mogą umawiać się również na konsultacje w języku migowym PJM w sprawie zasiłków oraz emerytur i rent.
Piotr Olewiński, Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa mazowieckiego
Piotr Olewiński, Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa mazowieckiego
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez