Czym SXO różni się od pozycjonowania?

2021-10-21 14:06:10(ost. akt: 2021-10-21 14:09:27)   Artykuł sponsorowany
Osoby, które postanawiają spróbować swoich sił w branży e-commerce, z pewnością słyszały o tym, że kluczem do odniesienia sukcesu w sieci jest pozycjonowanie strony internetowej sklepu. A jednak już od dobrych kilku lat specjaliści przekonują, że samo pozycjonowanie strony nie wystarczy i większą uwagę należy zwrócić na SXO dla sklepów. Czym SXO różni się od pozycjonowania? Właśnie tego dowiesz się z poniższego artykułu.
Pozycjonowanie stron – zakres działań
Pozycjonowanie stron to ogół działań i procesów, których celem jest osiągnięcie wysokich pozycji danej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonowanie obejmuje zatem między innymi działania SEO (optymalizację i rozbudowę treści na stronie tak, by były zgodne z wymaganiami robotów wyszukiwarki oraz optymalizację kodu i struktury strony), link-building, content marketing oraz analitykę.

Może się wydawać, że w działaniach pozycjonerskich strony jest zawarte wszystko, co najważniejsze. To jednak tylko pozory. Nie możemy zapomnieć o tym, że pozycjonowanie sklepu www jest nastawione przede wszystkim na widoczność strony w wyszukiwarce internetowej. Co za tym idzie, strona taka przede wszystkim ma być zgodna z oczekiwaniami algorytmów Google i siłą rzeczy – nawet, jeśli gigant z Mountain View dokłada wszelkich starań, by wymagania algorytmów jak najbardziej pokrywały się z potrzebami użytkowników – żywa istota schodzi tu na drugi plan.

Czym jest SXO dla sklepów?
I tutaj właśnie pojawiają się kampanie SXO dla sklepów. Termin SXO (Search Experience Optimization), czyli optymalizacja doświadczeń użytkownika, pochodzi od połączenia SEO (Search Experience Optimization) – optymalizacji strony pod wymagania wyszukiwarki – z UX (User Experience), czyli doświadczeń użytkownika. W przeciwieństwie do pozycjonowania stron, kampanie SXO dla sklepów biorą sobie za cel spełnianie zarówno wymagań wyszukiwarki, jak również oczekiwań użytkowników.

W zakres SXO wchodzą działania:
SEO – działania on-site oraz of-site, tworzenie wysokiej jakości, niepowtarzalnych treści tekstowych, odpowiednio nasyconych konkretnymi frazami kluczowymi oraz optymalizacja struktury i kodu strony tak, by były zgodne z wymaganiami Google;
UX – ogół działań, mających na celu poprawę doświadczenia użytkownika ze stroną internetową, co miałoby zwiększyć szansę na to, że dokona on zakupu, zarejestruje się do sklepu lub zapisze do newslettera, a przy kolejnej okazji wybierze ten sam sklep. W zakres UX wchodzi między innymi tworzenie spójnej, atrakcyjnej wizualnie i przejrzystej strony czy projektowanie intuicyjnego interfejsu witryny.

SXO czy SEO sklepu www – co wybrać?
Z pewnością kampania SXO dla sklepu internetowego jest bardziej kompletną usługą niż SEO. Strona internetowa, zoptymalizowana pod kątem SXO. będzie zarówno spełniała oczekiwania algorytmów Google, jak również będzie atrakcyjna dla odbiorcy, ale nawet to może nie wystarczyć do odniesienia sukcesu.
SXO obejmuje także działania podejmowanie poza konkretną domeną, czyli tak zwane pozycjonowanie off-site. W ramach pozycjonowania stron off-site tworzy się link-building, czyli pozyskiwanie wysokojakościowych linków z zewnątrz, uzupełnia się wizytówkę Google Moja Firma. To właśnie dlatego chcąc wypromować w sieci swój sklep, powinieneś poszukać agencji, która zajmie się SXO z uwzględnieniem profesjonalnego pozycjonowania strony. Dobrym przykładem takiej firmy może być agencja Semcore z Poznania, która oferuje kompleksowe usługi z zakresu marketingu internetowego. Wybierając taką agencję, będziesz miał pewność, że wszystkie działania będą ze sobą spójne i profesjonalnie prowadzone.