Zmiany w rejestracji i logowaniu do portalu PUE ZUS

2021-10-13 18:00:52(ost. akt: 2021-10-13 14:48:45)

Autor zdjęcia: freepik

ZUS zmienił sposób rejestracji i logowania do portalu PUE ZUS. Dotychczas, aby korzystać z profilu na portalu PUE ZUS, należało podać obowiązkowo adres e-mail. Co się zmieniło?
Teraz można podać adres e-mail albo numer telefonu. Dane te muszą być unikalne – adres mailowy albo numer telefonu mogą być przypisane wyłącznie do jednego profilu.

Przy rejestrowaniu profilu na PUE należy wskazać, czy przypisać do niego adres e-mail, czy numer telefonu. Jeśli profil na PUE już istnieje, informacje te trzeba podać przy logowaniu.

— ZUS wprowadził również zmiany w subskrypcji, czyli powiadomieniach o zdarzeniach na portalu PUE ZUS. Od tej pory można ustawić różne adresy e-mail oraz numery telefonów dla każdego kontekstu, z którego dany użytkownik korzysta na portalu PUE. Jeśli np. użytkownik obsługuje kilku płatników, dla każdego może wskazać oddzielne adresy e-mail oraz numery telefonów do wysyłki powiadomień — mówi Anna Ilukiewicz, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie warmińsko-mazurskim

— Dzięki platformie można załatwić większość spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi, np. złożyć wnioski i dokumenty drogą elektroniczną, umówić się na wizytę w ZUS. Platforma umożliwia też wgląd do własnych danych zgromadzonych w ZUS, zadawanie pytań i uzyskiwanie odpowiedzi — dodaje rzeczniczka

źróło: ZUS