Na peronach będzie wygodniej i bezpieczniej

2021-10-05 14:36:10(ost. akt: 2021-10-05 15:13:02)

Autor zdjęcia: rail-baltica.pl

Poznajemy coraz więcej szczegółów związanych z nową inwestycją kolejową w Ełku.
Coraz bliżej do rozpoczęcia prac związanych z budową linii Rail Baltica w Ełku. Pod koniec sierpnia odbyło się uroczyste podpisanie umowy na wykonanie ełckiego odcinka linii. Wartość prac to 587 mln zł netto.

Jakie prace będą wykonane na stacjach Ełk i przystanku Ełk Szyba Wschód?

Podróżni zyskają dostęp do pięciu komfortowych peronów dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacji Ełk zostaną przebudowane perony. Będą wyższe i szersze, dostęp do nich zapewni przejście pod torami. Perony wyposażone zostaną m.in. w wiaty z ławkami, ścieżki naprowadzające, oznaczenia w alfabecie Braille’a, windy, antypoślizgową nawierzchnię, gabloty informacyjne.

Na przystanku Ełk Szyba Wschód zostaną wyremontowane jednokrawędziowe perony o długości 200 m. Zostaną wyposażone w wiaty z ławkami, poręcze do odpoczynku na stojąco, gabloty informacyjne, pochylnie.

Przy okazji wraca pytanie o przyszłość budynku dworca na stacji Ełk Szyba Wschód. Od lat jest on nieużywany. Nie został również ujęty w planie modernizacji linii Rail Baltica. O jego ocalenie, aby nie został "przypadkiem" zniszczony walczą m.in. Towarzystwo Miłośników Ełku czy radny Hubert Górski. Jak wynika z dotychczasowych ustaleń, PKP nie planuje przy nim żadnych prac, z wyjątkiem podłączenia go do sieci wodociągowej. Czy miasto przejmie budynek? Co mogłoby się w nim znaleźć?

Do tematu wrócimy.

Fot. rail-baltica.pl