7 firm chce budować ostatni odcinek trasy Via Baltica

2021-10-01 10:02:34(ost. akt: 2021-10-01 10:28:35)

Autor zdjęcia: GDDKiA

Budowa trasy Via Baltica na wielu odcinkach jest już prawie zakończona. Dotychczas nic się działo jedynie na przyszłej obwodnicy Łomży. Dopiero wczoraj otwarto oferty na jej budowę. Ceny za ten 13-kilometrowy odcinek wahają się od około 660 do ponad 759 mln zł.
Odcinek węzeł Łomża Zachód - węzeł Kolno stanowiący kluczową część obwodnicy Łomży, będzie miał długość 12,92 km i powstanie jako dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Rodzaj nawierzchni wybierze wykonawca.

Inwestycja obejmuje też m.in. budowę dodatkowych jezdni, chodników, ciągów pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych, a także urządzeń ochrony środowiska. Wybudowane zostaną trzy węzły drogowe: Łomża Zachód, Nowogród i Łomża Północ oraz nowy 1200-metrowy most nad doliną Narwi.

Najniższą cenę za wybudowanie prawie 13-kilometrowego odcinka S61 zaproponowało konsorcjum NDI (lider), NDI SOPOT i B4 (partnerzy) - 660,01 mln zł. Najdroższą ofertę przedstawiło konsorcjum firm PORR (lider), UNIBEP oraz BUDREX (partnerzy) - 795,19 mln zł. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w naszych szacunkach (971,3 mln zł). Komisja przetargowa rozpocznie teraz procedurę badania i oceny ofert w celu wyłonienia tej najkorzystniejszej.

Szybka i sprawna realizacja odcinka S61 stanowiącego obwodnicę Łomży, sprawi, że ruch po Via Baltice, od grudnia 2023 roku, będzie odbywał się bez większych problemów na całej jej długości. Natomiast budowa drugiej jezdni i zakończenie budowy odcinka od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno nastąpi w 2024 roku.

GDDKiA, tom

Fot. GDDKiA