Powiat piski: wszyscy na TAK dla S16
2021-09-30 09:46:08(ost. akt: 2021-10-11 16:11:52)
Nie chcemy tylko opisywać rzeczywistości. Chcemy ją także współtworzyć. Żyjemy tutaj i jak każdemu mieszkańcowi naszego regionu zależy nam na lepszej przyszłości warmińsko-mazurskiego. Nie zbudujemy jej uciekając od nowoczesności.
Pseudoekolodzy skutecznie blokują przebudowę szesnastki z Mrągowa do Ełku. Robią to wykorzystując między innymi struktury Unii Europejskiej. Mają do tego oczywiście święte prawo. I na pewno nie mają złych intencji.
My jednak mamy prawo, żeby walczyć o najważniejszą dla nas drogę.
Tym bardziej, że Ministerstwo Infrastruktury przedłożyło program Budowy Dróg Ekspresowych i Autostrad do 2030 roku, w którym to droga S16 w całym przebiegu ma zagwarantowane finansowanie. Pierwszy raz w historii droga ma zagwarantowane finansowanie w całości przebiegu Olsztyn- Ełk - Białystok.
Nie ma nowych czy wyremontowanych dróg. Nie ma inwestycji. Zostaje nam tylko skansen. Nie ten w Olsztynku czy Węgorzewie, ale wspólny, gigantyczny skansen warmińsko-mazurski.
To prawda, że przyroda na Mazurach jest naszym podstawowym atutem. "Czyńcie sobie ziemię poddaną" nie oznacza, że możemy z nią robić, co chcemy. Oznacza, że musimy ją chronić. Nie może się to jednak odbywać kosztem ludzi.
Dlatego każdy, kto choć trochę dba o nasz region, jest za budową nowej szesnastki. Ta droga to nowe otwarcie na Polskę wschodnich Mazur. Jest nam po prostu niezbędna. Jak czyste powietrze i jeziora.
Dlatego prowadzimy kampanię społeczną "Szesnastka musi być". Tydzień temu wyruszyliśmy szesnastką z Ełku w stronę Olsztyna i przedstawiliśmy opinie parlamentarzystów i samorządowców z powiatu ełckiego. Dzisiaj oddajemy nasze łamy powiatowi piskiemu.
Igor Hrywna
Wielokrotnie powtarzałem, że budowa trasy S16 to jedna z priorytetowych inwestycji drogowych na Mazurach. Jej powstanie jest niezbędne ze społecznego i gospodarczego punktu widzenia rozwoju naszego województwa. Realizacja tego przedsięwzięcia pozwoli nie tylko poprawić bezpieczeństwo, skrócić czas podróży i podnieść jej komfort. Dzięki tej inwestycji utworzony zostanie nowy korytarz transportowy w naszym regionie. Ma to ogromne znaczenie dla mieszkańców i turystów, ale przede wszystkim dla inwestorów, których nasz region potrzebuje do dalszego wzrostu aktywności gospodarczej i inwestycyjnej oraz budowania konkurencyjności.
Myślę, że moje zdanie podziela zdecydowana większość mieszkańców województwa. Świadczą o tym zarówno opinie, które słyszę w rozmowach z nimi, jak i uchwały popierające budowę S16 przyjmowane przez lokalne samorządy. Cieszę się, że mieszkańcy naszego regionu rozumieją konieczność przeprowadzenia tej inwestycji i płynące z niej korzyści.
Wieloletnia niekorzystna sytuacja komunikacyjna naszego regionu powoli odchodzi w niepamięć. Kolejne działania zmniejszające nasze wykluczenie komunikacyjne robimy także na drogach lokalnych dofinansowywanych w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg oraz przy okazji inwestycji kolejowych. Idziemy w dobrą stronę.
Myślę, że moje zdanie podziela zdecydowana większość mieszkańców województwa. Świadczą o tym zarówno opinie, które słyszę w rozmowach z nimi, jak i uchwały popierające budowę S16 przyjmowane przez lokalne samorządy. Cieszę się, że mieszkańcy naszego regionu rozumieją konieczność przeprowadzenia tej inwestycji i płynące z niej korzyści.
Wieloletnia niekorzystna sytuacja komunikacyjna naszego regionu powoli odchodzi w niepamięć. Kolejne działania zmniejszające nasze wykluczenie komunikacyjne robimy także na drogach lokalnych dofinansowywanych w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg oraz przy okazji inwestycji kolejowych. Idziemy w dobrą stronę.
Każda inwestycja drogowa, która pozwoli zmniejszyć wykluczenie komunikacyjne naszego regionu zasługuje na poparcie, dlatego uważam, że powstająca droga ekspresowa S16 przyniesie wiele korzyści dla naszych mieszkańców. Nie od dziś wiadomo, że dobre skomunikowanie z regionem zwiększa możliwości rozwoju na wielu płaszczyznach, czy to rozwoju gospodarczego, czy poprawy komfortu funkcjonowania społecznego. Dobre skomunikowanie regionu z innymi częściami kraju uwarunkowane poprawą jakości dróg i krótszym czasem dojazdu do wielu miejsc były i są ważne patrząc szczególnie z perspektywy mieszkańca.
Dziś, kiedy coraz więcej z nas ucieka od zgiełku dużych miast do małych miejscowości i wsi, tym bardziej potrzebujemy dobrych dróg, które umożliwiają szybki dojazd do większych miejscowości. Szesnastka to właśnie taka droga.
Ale mówiąc o „16” nie mogę nie wspomnieć o koncepcji utworzenia korytarza transportowego Via Masuria, łączącego drogę krajową S7 z trasą Via Baltica, na rzecz której lobbuje Partnerstwo Południowych Mazur. Jako samorządowcy skupieni w Partnerstwie słyszeliśmy wiele opinii na temat naszego pomysłu, również takich, że ta koncepcja stanowi konkurencję dla „16”.
Nie stanowi. Dla nas jest to przede wszystkim szansa na lepsze skomunikowanie regionu również na południowych Mazurach, tym bardziej że byłoby to również świetne rozwiązanie, patrząc z perspektywy uruchomionego lotniska w Szymanach czy połączenia kolejowego Wielbark-Ostrołęka. Musimy myśleć wielopłaszczyznowo, nie zamierzamy konkurować a podejmować działania, które wyrównają szanse wszystkich mieszkańców województwa, a — jak wiadomo — obszar Południowych Mazur (Nidzica, Szczytno, Pisz), ze względu na swoje położenie i szereg zmian administracyjnych, zawsze jakoś był traktowany peryferyjnie. Chcemy to zmienić, tworząc miedzy innymi korytarz Via Masuri”. Razem z „16” te drogi mogłyby się uzupełniać. „Via Masuria” stanowić mogłaby korytarz wspomagający „16” w odciążeniu ruchu, ale też wzmocniłaby połączenia z Mazowszem, które staje się bardzo ważne z perspektywy dalszego rozwoju południowych Mazur. Reasumując, wspieram i popieram budowę „16”, ale stawiam na zrównoważony rozwój oparty o wzmocnienie sieci dróg w naszym regionie, o realizację w dalszej perspektywie koncepcji Via Masuria.
Dziś, kiedy coraz więcej z nas ucieka od zgiełku dużych miast do małych miejscowości i wsi, tym bardziej potrzebujemy dobrych dróg, które umożliwiają szybki dojazd do większych miejscowości. Szesnastka to właśnie taka droga.
Ale mówiąc o „16” nie mogę nie wspomnieć o koncepcji utworzenia korytarza transportowego Via Masuria, łączącego drogę krajową S7 z trasą Via Baltica, na rzecz której lobbuje Partnerstwo Południowych Mazur. Jako samorządowcy skupieni w Partnerstwie słyszeliśmy wiele opinii na temat naszego pomysłu, również takich, że ta koncepcja stanowi konkurencję dla „16”.
Nie stanowi. Dla nas jest to przede wszystkim szansa na lepsze skomunikowanie regionu również na południowych Mazurach, tym bardziej że byłoby to również świetne rozwiązanie, patrząc z perspektywy uruchomionego lotniska w Szymanach czy połączenia kolejowego Wielbark-Ostrołęka. Musimy myśleć wielopłaszczyznowo, nie zamierzamy konkurować a podejmować działania, które wyrównają szanse wszystkich mieszkańców województwa, a — jak wiadomo — obszar Południowych Mazur (Nidzica, Szczytno, Pisz), ze względu na swoje położenie i szereg zmian administracyjnych, zawsze jakoś był traktowany peryferyjnie. Chcemy to zmienić, tworząc miedzy innymi korytarz Via Masuri”. Razem z „16” te drogi mogłyby się uzupełniać. „Via Masuria” stanowić mogłaby korytarz wspomagający „16” w odciążeniu ruchu, ale też wzmocniłaby połączenia z Mazowszem, które staje się bardzo ważne z perspektywy dalszego rozwoju południowych Mazur. Reasumując, wspieram i popieram budowę „16”, ale stawiam na zrównoważony rozwój oparty o wzmocnienie sieci dróg w naszym regionie, o realizację w dalszej perspektywie koncepcji Via Masuria.
Rozwój gospodarki opiera się na wielu czynnikach, w głównej mierze na dostępie do dobrych dróg. Dlatego warunkiem koniecznym rozwoju naszego regionu jest poprawa dotychczasowej infrastruktury drogowej oraz budowa nowoczesnych, a zarazem bezpiecznych połączeń komunikacyjnych. Oczywiście musi się to odbywać z poszanowaniem otaczającej nas przyrody, w zgodzie z naturą. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przestrzega tych zasad, podejmuje i realizuje inwestycje drogowe z poszanowaniem przyrody. Dlatego popieram budowę budowę trasy S16 – ta inwestycja jest niezbędna dla rozwoju naszego regionu zarówno pod względem gospodarczym, jak i społecznym.
Budowa drogi krajowej S-16 od wielu miesięcy wzbudza w społeczeństwie, zwłaszcza Warmii i Mazur, bardzo dużo emocji.
Nie sposób jednak w tym wszystkim nie zauważyć głosu mieszkańców Orzysza, którzy w przeprowadzonej w ramach konsultacji społecznych ankiecie w niemalże 75 proc. pozytywnie odnieśli się do przedstawionego przez GDKiA planowanego przebiegu drogi S-16. Do tej grupy zalicza się również mój głos jako mieszkańca, choć S-16 ma przebiegać w odległości zaledwie 200 m od mojego domu.
Wsłuchuję się w ten głos, pamiętając przy tym o ochronie środowiska naturalnego. Wierzę w to, że nowoczesne technologie i rozwiązania pozwolą wykonać przebudowę "16" w najbardziej bezpieczny dla środowiska sposób. W S-16, jako burmistrz Orzysza, widzę szansę na rozwój naszego regionu, zwiększenie jego konkurencyjności poprzez poprawę infrastruktury drogowej, a także poprawę bezpieczeństwa na drogach co nie jest bez znaczenia zarówno dla turystów jak i dla nas, mieszkańców.
Na naszych drogach jest coraz więcej samochodów. I to się nie zmieni, a jeżeli już to nasili. Jeżeli nie powstanie nowa S-16 to ten nasilający się ruch nie zostanie rozładowany. Mamy taki wybór: połączymy nowoczesność z rozwojem albo pozostaniemy w tyle.
Elżbieta Żywczyk
Wcześniej o zdanie zapytaliśmy parlamentarzystów i samorządowców z powiatu ełckiego
Tomasz Andrukiewicz, prezydent Ełku
Nowa droga skróci czas dojazdu do Olsztyna, poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym oraz wpłynie na wzrost atrakcyjności inwestycyjnej naszego miasta i regionu.
Nowa droga skróci czas dojazdu do Olsztyna, poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym oraz wpłynie na wzrost atrakcyjności inwestycyjnej naszego miasta i regionu.
Marek Chojnowski, starosta ełcki
Jestem jak najbardziej „za”. Chcemy rozwijać się tak jak cywilizowana Europa, a nie być jakimś skansenem drogowym
Jestem jak najbardziej „za”. Chcemy rozwijać się tak jak cywilizowana Europa, a nie być jakimś skansenem drogowym
Paweł Czemiel, radny sejmiku, doradca ministra infrastruktury
Przebudowa drogi S16 to jeden ze sposobów walki z wykluczeniem komunikacyjnym, to rozwój ekonomiczny, to nowe miejsca pracy.
Przebudowa drogi S16 to jeden ze sposobów walki z wykluczeniem komunikacyjnym, to rozwój ekonomiczny, to nowe miejsca pracy.
Małgorzata Kopiczko, senator PiS
Ta droga tak naprawdę powinna być już dawno zrobiona i w tej chwili wszyscy powinniśmy dążyć do jej realizacji.
Ta droga tak naprawdę powinna być już dawno zrobiona i w tej chwili wszyscy powinniśmy dążyć do jej realizacji.
Wojciech Kossakowski, poseł PiS
Widzę same plusy tej przebudowy.
Widzę same plusy tej przebudowy.
Tomasz Osewski, wójt gminy Ełk
Czas skończyć gadanie na temat tej drogi, a zacząć ją budować.
Czas skończyć gadanie na temat tej drogi, a zacząć ją budować.
Anna Wojciechowska, poseł PO
Oczywiście, że nowa S16 jest potrzebna.
Oczywiście, że nowa S16 jest potrzebna.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez