Te formy płatności powinien zapewniać każdy sklep internetowy

2021-09-28 22:44:06(ost. akt: 2021-09-28 22:50:59)   Artykuł sponsorowany
Zakupy online cieszą się dużą popularnością wśród klientów. Sklepy oferujące sprzedaż wyłącznie przez internet lub działające stacjonarnie, ale umożliwiające również transakcje online powinny więc zastanowić się nad udostępnianymi formami płatności. Ze względu na dużą konkurencję wybór spośród kilku różnych metod może przyczynić się do zwiększenia liczby klientów.
Znaczenie rynku e-commerce w Polsce
Epidemia koronawirusa i związane z nią lockdowny przyspieszyły rozwój rynku e-commerce w Polsce. Obostrzenia i wynikające z nich ograniczenia w prowadzeniu działalności sprawiły, że wiele firm skupiło się wówczas na rozwoju kanałów online. Sytuacja ta nie pozostała bez znaczenia również dla przyzwyczajeń klientów. Zakupy w sklepach internetowych znacznie zyskały na popularności, nawet wśród osób starszych, które przed pandemią preferowały zakupy w placówkach stacjonarnych. Polacy deklarują ponadto, że nawet po zakończeniu pandemii nie planują zmniejszyć częstotliwości e-zakupów. Z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że aż 75% badanych osób zamierza utrzymać poziom zakupów online, a kolejne 10% - zwiększyć go po zakończeniu pandemii.[1] Tak duże zainteresowanie to wskazówka dla właścicieli sklepów oferujących transakcje przez internet, że warto wprowadzić wygodne dla klientów formy płatności.

Jakie formy płatności preferują klienci sklepów internetowych?
Dawniej najbardziej popularną metodą płatności za zamówienie składane w sklepach internetowych był tradycyjny przelew. W tym celu klient musiał wpisać dane sprzedawcy oraz numer jego konta, a kiedy wpłata została zaksięgowana, sklep realizował zamówienie. Nowoczesne rozwiązania są znacznie wygodniejsze, a ponadto procedura składania zamówienia i opłacania go trwa znacznie szybciej. Możliwości jest wiele. Wybierając formy płatności do swojego sklepu internetowego, warto jednak przyjrzeć się preferencjom klientów. Najbardziej popularnym sposobem dokonywania płatności za zakupy online jest szybki przelew przez serwis płatności.[2] Klienci chętnie wybierają też BLIK oraz płatności kartą, dlatego warto te rozwiązania wprowadzić w swoim sklepie online. Co istotne, tego typu płatności online cieszą się opinią bezpiecznych, a na ich rosnącą popularność ma wpływ również wygodniejsza forma opłacenia zamówienia w porównaniu do wspomnianych przelewów tradycyjnych.

Więcej form płatności to większa liczba klientów
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, sięgaj po najchętniej wybierane przez klientów formy płatności. Dzięki temu zwiększasz prawdopodobieństwo, że więcej osób skorzysta właśnie z Twojej oferty. Warto też pamiętać, że więcej możliwości pozwoli dokonać kupującemu zapłaty w preferowany przez niego sposób, a to przekłada się na pozytywny wizerunek sklepu i sprzyja zdobyciu nowych klientów, którzy będą chcieli wracać po kolejne zakupy. Z całą pewnością kupujący powinni mieć możliwość opłacenia zakupów za pomocą przelewu elektronicznego – to właśnie ta forma płatności jest najchętniej wybierana. Aby zwiększyć konkurencyjność swojego sklepu rozsądnie będzie też postawić na inne nowoczesne rozwiązania, a więc np. możliwość dokonywania płatności w internecie za pomocą karty czy w walucie obcej. Ciekawym pomysłem są też transakcje cykliczne – z jednej strony możesz liczyć na regularne wpłaty, z drugiej zaś Twój klient nie musi pamiętać o terminach ich dokonywania.

Wybierając dostępne formy płatności w swoim sklepie internetowym powinieneś wziąć pod uwagę kilka istotnych kwestii, jak np. koszty i prowizje dokonywanych transakcji oraz ewentualne opłaty abonamentowe. Bardzo ważne jest również bezpieczeństwo płatności online potwierdzone odpowiednimi certyfikatami. Z punktu widzenia kupującego istotne znaczenie ma również łatwa obsługa całego systemu dokonywania płatności – w przeciwnym razie klient może zrezygnować z zakupów i stracić zainteresowanie Twoim sklepem.

[1] https://www.pwc.pl/pl/media/2021-02-09-analiza-pwc-prognoza-rozwoju-rynku-ecommerce-w-polsce.html

[2] https://www.ltb.pl/platnosci-w-sklepie-internetowym/