#Fundusze na zmiany: Nowe trendy na Warmii i Mazurach

2021-09-17 12:09:55 (ost. akt: 2021-09-17 14:22:50)   Artykuł sponsorowany
Nowe trendy, biznes,

Nowe trendy, biznes,

Autor zdjęcia: pixabay

Po pandemii, która kiedyś przecież minie, już nic nie będzie takie samo. Jaka będzie ta nasza nowa normalność? To już widać po nowych trendach, które rysują się na świecie oraz Warmii i Mazurach.
Pandemia zmieniła świat i społeczeństwa. Dziś wszyscy zdajemy sobie pytanie, co dalej, jak w tej nowej postpandemicznej rzeczywistości żyć, budować gospodarkę, rozwijać swój biznes. Te pytania padną też 29 września 2021 r. podczas konferencji on-line „Jak #FunduszeNaZmiany wpływają na Warmię i Mazury? Nowe trendy w regionie”, na którą zaprasza organizator wydarzenia Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Świat ulega nieustannym przeobrażeniom, zaś pandemia znacząco przyspieszyła, a czasami wręcz wymusiła, pojawienie się pewnych trendów, stanowiących odpowiedź na realne potrzeby ludzi. Te idące zmiany pojawiające się trendy i tendencje w zachowaniach społecznych i gospodarczych są spontaniczną reakcją oraz próbą radzenia sobie z nowymi wyzwaniami.

Warmia i Mazury nie są samotną wyspą. Jesteśmy elementem tego globalnego procesu zmian, redefinicji wielu mechanizmów funkcjonowania w poszczególnych obszarach naszej rzeczywistości. I widać już przejawy rozwiązań pokazujących, w jaki sposób przedsiębiorcy i organizacje, bardziej lub mniej świadomie, wykorzystują globalne trendy w swojej codziennej działalności. Przykłady takich firm z regionu zobaczymy na konferencji. Ich przedstawiciele opowiedzą, jak sobie radzą w czasach kryzysu i wykorzystują szanse związane z nowymi trendami. A rysują się nowe trendy, czasem zaskakujące jak ponoć kres świata dominacji kulturowej mężczyzn.

Wierzyć? Czy nadszedł czas, żeby bardziej dostroić świat do częstotliwości kobiet, skoro firmy i przedsiębiorstwa zarządzane przez kobiety przynoszą większe zyski (przychody w firmach zarządzanych przez kobiety rosną o 47 proc. szybciej niż w firmach prowadzonych przez mężczyzn). Wielu analityków zauważa, że kobiety dokonują rewolucji na współczesnym rynku, przyczyniając się do jego stopniowej transformacji. Coraz bardziej powszechny i popularny jest kobiecy model biznesowym (She-economy, Sheconomy), uwzględniający potrzeby, oczekiwania oraz aksjologię kobiet.

Już dziś panie siedzą za sterami odrzutowców, dowodzą okrętami, kierują wielkimi firmami albo wychodzą na ring, gdzie walczą jak lwy. Nijak ma się do tego określenie „słaba płeć” i smażenie naleśników, o których kiedyś śpiewała Alicja Majewska. Być może tak będzie wyglądała już niedługo przyszłość... mężczyzn.

Pandemia pokazała jak kruche są relacje gospodarcze, zrywając dotychczasowe więzi budowane przez lata. Przyszłość wielu firm zawisła na włosku, a niektóre z nich nie wytrzymały tej próby. Dlatego budowanie odporności polskich firm, które uodpornią je na pojawiające kryzysy gospodarcze staje się ważnym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw.

Antykruchość firm, ale też redefinicja modeli biznesowych w kierunku biznesu opartego o wartości (klientocentryzm), kreślą kierunek którym podąża dziś świat. Współczesny rynek zaczął określać się nowymi wartościami, takimi, jak czas i lokalizacja. Czy ten kierunek zmian zostanie wyznaczony przez koncepcję zwinności, której istotą jest uczenie się w działaniu i nieprzywiązywanie wagi do żadnego konkretnego programu działania (a raczej dostosowywaniu programów działania do konkretnych sytuacji).

Czy my też idziemy w tę stronę? Znani prelegenci, którzy biorą udział w konferencji on-line bez wątpienia gwarantują ciekawą debatę, bo jak widać jest o czym rozmawiać.

Co zrobić, aby wziąć udział w konferencji?

Wystarczą dwa kroki:
— wypełnij formularz zgłoszeniowy do 24.09.2021 r.na stronie www.rpo.warmia.mazury.pl
— upewnij się, że otrzymałeś e-mail z potwierdzeniem od organizatorów.
Podczas konferencji będzie tłumacz języka migowego oraz napisy na żywo.


Prelegenci:


Olga KozierowskaOlga Kozierowska — dziennikarka biznesowa, działaczka społeczna, mówczyni, pisarka, mentorka i aktorka teatralna. Prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką. Od 12 lat wspiera rozwój zawodowy i osobisty kobiet w Polsce.


Milena OlkowskaMilena Olkowska — z wykształcenia socjolog, specjalista do spraw komunikacji, PR-owiec, z zamiłowania malarka samouk. Kieruje działem marketingu w firmie Dramiński S.A., światowego lidera producentów ultrasonografów weterynaryjnych.


Rafał KołodziejRafał Kołodziej — strategbiznesu i usług publicznych, projektant usługi innowacji. Jego głównym celem jest redukcja złożoności i przekształcanie możliwości w konkretne rozwiązania, dzięki zastosowaniu metodologii projektowania usług, obsługi klienta i Futures Thinking.


Tomasz SzmitkowskiTomasz Szmitkowski — właściciel restauracji Cudne Manowce, prezes Stowarzyszenia Wimlandia. Jego restauracja została wyróżniona 5 lat z rzędu w przewodniku Gault&Millau, otrzymała Perłę 2017 za najlepsze danie regionalne w kraju (zupa karmuszka).


Wojciech ŁawniczakWojciech Ławniczak — strateg, doradca i przedsiębiorca. Jeden z pionierów service design w Polsce. Współpracuje z wieloma firmami w obszarze strategii, innowacji i designu. Inwestuje w modelu venture design.


Małgorzata SowickaMałgorzata Sowicka — dyrektor Departamentu Edukacji w Urzędzie Miejskim w Elblągu. Nauczyciel, trener, wykładowca. Konsultant, ekspert MEN i CKE. Autorka wielu publikacji i projektów.


Marcin Mańkaprowadzący Marcin Mańka – psycholog, coach, ekspert medialny.



PROGRAM KONFERENCJI:


10.00
Otwarcie konferencji — Gustaw Marek Brzezin, marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego

BLOK I
Sheconomy — jak ONE to robią?, czyli o biznesach zarządzanych przez kobiety — Olga Kozierowska
Jak Fundusze Europejskie pomogły w biznesie na Warmii i Mazurach? — Milena Olkowska (praktyka lokalna)

BLOK II
Antykruchość — jak przygotować swoją firmę na kryzysy? — Rafał Kołodziej i Zuzanna Skalska
Jak Fundusze Europejskie przygotowały regionalny biznes na kryzys covidowy? — Tomasz Szmitkowski (praktyka lokalna)

BLOK III
Klientocentryzm — relacje ze zmieniającymi się potrzebami klientów —Wojciech Ławniczak
Jak, przy wsparciu Funduszy Europejskich, uczeń staje się klientem? — Małgorzata Sowicka (praktyka lokalna)

12.00
Zakończenie konferencji

Zajrzyj koniecznie także na strony Regionalnego Programu Operacyjnego

Logotypy RPO