Dzieciaki znowu oszaleją? Po co zaciągną rodziców do sklepów?

2021-08-25 13:49:24(ost. akt: 2021-08-25 16:43:04)
Monitoring Biedronki nagrał mężczyznę, który otworzył piwo z półki i wziął kilka łyków

Monitoring Biedronki nagrał mężczyznę, który otworzył piwo z półki i wziął kilka łyków

Autor zdjęcia: Krystian Knobelzdorf

Od jutra (26 sierpnia) rusza nowa akcja w sklepach sieci Biedronka — Gang Swojaków. Będzie można zebrać 12 maskotek przedstawiających zwierzęta, które żyją w polskich lasach, górach czy rzekach. Czy i tym razem dzieciaki oszaleją na ich punkcie?
Od 2016 roku na półkach sklepowych w Biedronkach można znaleźć maskotki, które można wymienić za naklejki lub zwyczajnie kupić. Pierwsza edycja promocji — „Gang Świeżaków” — miała zachęcić dzieci do jedzenia warzyw i owoców, jednak dzieci zamiast ze smakiem zajadać „zieleninę”, oszalały na punkcie maskotek.

Jedna maskotka dla dziecka to za mało. Wszyscy wiemy, że apetyt rośnie w miarę jedzenia, dlatego w zbieranie naklejek zaangażowane były całe rodziny, sąsiedzi, koledzy z pracy i znajomi. Niektórym rodzicom zdarzało się obcych zaczepiać przy kasie i pytać, czy ktoś nie ma naklejek do oddania. Część rodziców szła na skróty i kupowała swoim pociechom zabawki. Niektóre sklepy z sieci Biedronka zaczęły wywieszać nawet informację, że nie ma już możliwości kupienia maskotek, można tylko wymienić je za naklejki. W wielu sklepach zaczęło nawet brakować Świeżaków...

W 2016 roku łącznie odebrano około 4,6 mln maskotek, rok później ponad 6 mln pluszaków, a w 2019 roku w ramach kampanii przyznano klientom ponad 7 mln maskotek. Ubiegłoroczny „Gang Fajniaków” cieszył się jeszcze większą popularnością — odebrano ponad 8 mln maskotek.

Czy Gang Swojaków powtórzy sukces poprzednich edycji?


Zobaczymy. Promocja powstała dzięki współpracy sieci Biedronka z Polskim Towarzystwem Ochrony Przyrody „Salamandra”. Celem akcji jest pomoc dla żyjących w Polsce zwierząt.

Fot. sieć Biedronka

W tym roku do Gangu należy 12 maskotek, z czego 6 ma swojskie imiona: Bocian Bolek, Żółw Zenek, Sikorka Sonia, Raczek Romek, Meduza Milena i Wiewiórka Wiola. 6 pozostałych przedstawiają żyjące w Polsce gatunki zwierząt zagrożonych wyginięciem, a konkretnie: żubra, sóweczkę, wilka, morświna, jeża i rysia. Ich dobór też nie jest przypadkowy: to właśnie tym gatunkom pomoże sieć Biedronka we współpracy z Polskim Towarzystwem Ochrony Przyrody „Salamandra”, jedną z największych tego typu organizacji w Polsce, aktywnie pomagającą zwierzętom od niemal 30 lat.

Zasady akcji



Żeby odebrać Bociana Bolka, Żółwia Zenka, Sikorkę Sonię, Raczka Romka, Meduzę Milenę albo Wiewiórkę Wiolę trzeba zdobyć 80 naklejek.

Natomiast żubr, ryś, sóweczka, wilk, morświn i jeż są do odebrania za 60 naklejek. Naklejkę można zaś zdobyć robiąc zakupy od czwartku za minimum 50 zł.

Dodatkową naklejkę za każde wydane 50 zł otrzymają klienci za zakupy:
• z wykorzystaniem karty Moja Biedronka;
• produktów tworzących wartość dla polskiej gospodarki w ramach akcji „Kupuj co polskie”;
• produktów specjalnych, dodatkowo oznaczonych na sklepowych półkach
• po raz kolejny dodatkową naklejkę będzie można też otrzymać za zakup warzyw i owoców, ale wyłącznie tych, które są uprawiane w Polsce.
Punkty będzie można zbierać do 20 listopada 2021 r. we wszystkich sklepach sieci Biedronka w całej Polsce. Odbiór maskotek będzie natomiast możliwy do 1 grudnia tego roku lub do wyczerpania zapasów.