Wirtualne biura – dlaczego warto korzystać z ich usług?

2021-08-16 12:10:22(ost. akt: 2021-08-16 12:16:35)   Artykuł sponsorowany
Współczesny rynek oferuje wiele niezwykłych i różnorodnych usług dla firm. Jedną z nich jest oferta biur wirtualnych, skierowana przede wszystkim do osób, wykonujących wirtualne zawody. Większość z tych osób świadczy swoje usług online, tak więc często rezygnują z posiadania z własnego biura. To jednak spora niedogodność, gdyż miejsca spotkań jak chociażby sale konferencyjne są bardzo potrzebne w celu przyjęcia klientów we właściwych warunkach. Odpowiedzią na takie i inne potrzeby mają być biura wirtualne. Dlaczego warto skorzystać z biur wirtualnych i czy są one legalne?

Wirtualne biuro – czym jest?


Każda firma musi posiadać swoją siedzibę, a najlepiej, żeby był to prestiżowy adres w prestiżowej lokalizacji. Obecnie istnieje możliwość posiadania adresu wirtualnego. To usługa, która nie wymaga obecności fizycznej danej firmy. Biuro wirtualne opiera się na pełnym outsourcingu obsługi biurowej. Jeżeli skorzystamy z tego typu usługi, to nie ponosimy żadnych kosztów związanych wynajęciem lokalu, czy zatrudnienia pracowników biurowych. Nie trzeba dodawać, że jest to spora oszczędność.

Ogromnym atutem skorzystania z takich miejsc jak wirtualne biuro Warszawa jest fakt zarejestrowania firmy pod prestiżowym adresem, w centrach biznesowych, podczas gdy tak naprawdę firma prowadzona jest z dowolnego miejsca na ziemi.

Wirtualne biura – dla kogo?


Biuro wirtualne to usługa polegająca na wynajęciu adresu lub opcjonalnie innych usług. Aby założyć wirtualne biuro nie trzeba wiele wysiłku. Wystarczy kontakt z miejscami oferującymi taką możliwość, np.: https://zielna39.pl/. Wirtualny adres firmy to doskonała propozycja dla nowych firm i tych, które już funkcjonują kilka lat na rynku. Na rejestracji firmy pod prestiżowym adresem skorzystać mogą w szczególności:
• Freelancerzy (copywriterzy, headhunterzy),
• Osoby wykonujące pracę w pełni zdalną,
• Start-upy,
• Osoby mieszkające za granicą, które chcą mieć polski adres przedsiębiorstwa.
Do prowadzenia firmy potrzebny jest adres biura. Nie każdy przedsiębiorca pragnie, aby w celu rejestracji firmy podać adres własnego biura jako miejsce zamieszkania. Wielu młodych przedsiębiorców wynajmuje mieszkanie, co utrudnia rejestracje firmy w takim lokalu, gdyż wymaga to zgody właściciela nieruchomości. W takiej sytuacji biuro wirtualne wydaje się być doskonałym rozwiązaniem, które dodatkowo oferuje:
• Adres do rejestracji firmy,
• Adres do korespondencji,
• Obsługę poczty przychodzącej,
• Możliwość wykonywania innych usług biurowych.
Poza prestiżowym adresem w doskonałej lokalizacji wirtualne biura udostępniają swoim klientom przestrzeń biurową, która może służyć do pracy, oraz w celu wizyty klientów, gości, czy w przypadku chęci spotkania z zespołem.

Zalety wirtualnego biura


Wiele firm decyduje się na wirtualną siedzibę biura, gdyż oferuje ona prestiżową lokalizację, np. w centrum Warszawy. Rozpoznawalny adres pomaga w prowadzeniu biznesu, gdyż buduje prestiż i zaufanie, co poprawia wizerunek Twojej firmy. Jeżeli chcemy posługiwać się takim adresem siedziby, nie musimy płacić wysokich rachunków za wynajem pomieszczeń w centrum miasta. Korzystając z takich usług, możemy korzystać z adresu w danym miejscu, a rejestrując działalność gospodarczą, możemy także liczyć na porady prawne i inne przydatne usługi.

Dodatkowe usługi wirtualnego biura


Do korzystania z danego biura wirtualnego powinna przekonać nas nie tylko atrakcyjna lokalizacja, lecz także dodatkowe usługi, jak wirtualny sekretariat, prawne porady, czy obsługa korespondencji.
Każda firma, która pracuje zdalnie, posiada specjalne oprogramowania, które powinny działać bez zarzutu. Gdy coś pójdzie nie tak, dobrze by było skorzystać z pomocy informatyka prawda? Taki problem rozwiązują dobre biura wirtualne, które posiadają wsparcie informatyczne.

W celu prawidłowego rozliczania się z różnymi instytucjami np. takimi jak urząd skarbowy dobrze jest mieć wsparcie księgowe. Decydując się na rozszerzony pakiet usług mamy więc kompleksowe wsparcie w prowadzeniu swojej firmy.
W zależności od tego, jaki pakiet wybierzemy i ile kosztuje wirtualne biuro, możemy skorzystać z dodatkowych propozycji, jak obsługa poczty, odbiór korespondencji, skanowanie poczty, wynajem sal konkrecyjnych i urządzeń biurowych, odbieranie telefonów i innych usług. W ten sposób nie tylko oszczędzamy pieniądze, ale też i czas.

Należy jednak wybierać sprawdzone biura, które cieszą się uznaniem wśród klientów. Tylko wtedy mamy pewność, że obsługą naszej firmy zajmą się profesjonaliści z doświadczeniem.

Nawet kilkadziesiąt tysięcy oszczędności rocznie


Zalet rejestracji działalności pod prestiżowym adresem w centrum miasta jest wiele. Właściciele firm cenią dodatkowe usługi, oraz możliwość skorzystania z pomieszczeń biurowych. Jednak to, na co zwraca uwagę każdy przedsiębiorca to oczywiście pieniądze. Podpisując umowę najmu w tradycyjnym lokalu, płacimy co miesiąc sporą kwotę. Jeżeli chcemy mieć prestiżowy adres, koszta drastycznie rosną. Skorzystanie z wirtualnego biura pozwala więc na spore oszczędności, a jednocześnie oferuje biurową przestrzeń wtedy, kiedy tylko tego potrzebujemy.

Wirtualny adres – pełna legalność


Wiele osób nierzadko zastanawia się, czy virutal office to legalne usługi. Należy zaznaczyć, że wirtualne biura i adresy są w pełni legalne. Wybierając adres siedziby w największy miastach polski jak Warszawa Śródmieście mamy okazję pracy i spotkań w komfortowych warunkach, kiedy tylko chcemy. Zdarzają się jednak sytuację, gdzie Izby Skarbowe na etapie rejestracji spółki mogą nie wyrażać zgody na wpisanie takiego adresu do rejestru bez podania adresu faktycznego wykonywania działalności. Wówczas biura wirtualne stają się obiektem indywidualnej interpretacji Izby Skarbowej. Jednak podczas korzystania ze sprawdzonych firm oferujących biura wirtualne, zazwyczaj nie ma takich problemów.