Uczniowie z Janowca najlepsi z polskiego

2021-07-09 13:00:00(ost. akt: 2021-07-09 11:34:07)

Autor zdjęcia: pixabay

EDUKACJA|| Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała wyniki egzaminu ósmoklasisty w powiatach i gminach. Absolwenci klas ósmych w powiecie nidzickim najlepiej napisali język polski, najsłabiej poszedł im egzamin z matematyki.
W województwie warmińsko mazurskim do egzaminu przystąpiło ponad 13.000 uczniów.

W powiecie nidzickim egzamin ósmoklasisty zdawało 270 uczniów. Uczniowie pisali egzamin z języka polskiego, matematyki i języka nowożytnego.

W naszym powiecie większość uczniów rozwiązywała testy z języka angielskiego.

Ten rok dla uczniów był bardzo trudny, ponieważ nauka odbywała się w trybie zdalnym. Mimo że materiał egzaminacyjny został okrojony, to wyniki nie są w naszym powiecie najlepsze, w porównaniu ze średnią w kraju i województwie.

Średni wynik procentowy w kraju z języka polskiego wynosi - 60%, z matematyki - 47%, a języka angielskiego - 66%. W powiecie nidzickim z języka polskiego uczniowie uzyskali średni wynik - 54%, z matematyki - 35%, z języka angielskiego - 53%. Z zestawienia danych wynika, że uczniowie powiatu nidzickiego ze wszystkich przedmiotów uzyskali wyniki niższe od średnich krajowych.

W województwie warmińsko mazurskim wyniki przedstawiają się w następujący sposób: język polski - 56%, matematyka - 42%, język angielski - 61%. Ósmoklasiści z powiatu nidzickiego z egzaminu osiągnęli gorsze wyniki niż uczniowie w naszym województwie.

WYNIKI W GMINACH POWIATU NIDZICKIEGO

JANOWIEC KOŚCIELNY
Egzamin zdawało 20 uczniów.
> język polski - 64%
> matematyka - 38%
> język angielski - 38%

JANOWO
Egzamin zdawało 24 uczniów.
> język polski - 51%
> matematyka - 32%
> język angielski - 49%

KOZŁOWO
Egzamin zdawało 46 uczniów
> język polski - 52%
> matematyka - 32%
> język angielski - 49%

NIDZICA MIASTO
Egzamin zdawało 153 uczniów
> język polski - 53%
> matematyka - 36%
> język angielski - 59%

NIDZICA - OBSZAR WIEJSKI
Egzamin zdawało 27 uczniów
> język polski - 57%
> matematyka - 29%
> język angielski - 51%

Najlepszy wynik z języka polskiego w naszym powiecie osiągnęli uczniowie z gminy Janowiec Kościelny, osiągając wynik wyższy niż w kraju i województwie warmińsko- mazurskim. Najniższy wynik osiągnęli uczniowie z gminy Janowo. Natomiast uczniowie z Nidzicy - obszar wiejski, język polski napisali lepiej niż uczniowie z województwa warmińsko - mazurskiego. W naszym powiecie znaleźli się na drugim miejscu.

Z matematyki najlepiej napisali uczniowie z gminy Janowiec Kościelny, najsłabiej natomiast uczniowie z Nidzicy - obszary wiejskie.
Język angielski najlepiej napisali uczniowie z nidzickich szkół, najsłabiej natomiast uczniowie z gminy Janowiec Kościelny.

Licząc średnie wyniki ze wszystkich przedmiotów w poszczególnych gminach, najlepiej egzamin ósmoklasisty napisali uczniowie z nidzickich szkół ( 49,3%), na drugim miejscu znaleźli się uczniowie z gminy Janowiec Kościelny (46,6%), i kolejno: uczniowie Nidzica - obszar wiejski (45,6%), uczniowie z gminy Kozłowo (44,3%), uczniowie z gminy Janowo (43%).
Halina Rozalska


Ocena egzaminu przez OKE Łomża
Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętność odbioru tekstu kultury i wykorzystania zawartych w nim informacji. Z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością dobierania modelu matematycznego do sytuacji praktycznej – analizowania prostego doświadczenia losowego oraz obliczania prawdopodobieństwa zdarzenia losowego określonego w tym doświadczeniu. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści, rozwiązujący zadania z języka angielskiego, najlepiej poradzili sobie z zadaniem zamkniętym sprawdzającym znajomość funkcji językowych.

Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie z zakresu kształcenia literackiego, sprawdzające umiejętność rozpoznania rodzaju literackiego, jakim jest epika, i określenia jej charakterystycznych cech. Z matematyki trudne okazało się zadanie otwarte, którego rozwiązanie wymagało stworzenia strategii rozwiązania problemu geometrycznego. W przypadku języka angielskiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte, sprawdzające znajomość środków językowych. Trudne było także zadanie otwarte sprawdzające umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej.

źródło: OKE Łomża