Jakie są współczesne kobiety?

2021-04-24 09:11:00 (ost. akt: 2021-04-23 20:50:16)

Autor zdjęcia: freepik

Współczesne Polki coraz częściej demonstrują swoją niechęć do postrzegania ich stereotypowo. Najczęściej polemizują w mediach społecznościowych, prowadząc blogi lub manifestując na ulicach, jak twierdzi aż 79% ankietowanych. Swoją niechęć wyrażają do postrzegania ich jak kury domowe czy matki Polki. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się o współczesnych kobietach?
Wypowiedzi ankietowanych badania "Z jakimi stereotypami mierzą się współczesne kobiety" serwisu Prezentmarzeń pokazują, że współczesne kobiety są przebojowe, silne i niezależne (41%) oraz szalone i chętne przygód (41%).

Najbardziej irytuje je postrzeganie ich w kontekście: baby za kierownicą, czyli gorszego kierowcy (23%), kury domowej (24%), uważania iż kobiety są emocjonalne, a mężczyźni racjonalni (22%) czy traktowania jak matki Polki (21%). Od swoich bliskich oczekują przede wszystkim wsparcia i partnerstwa (34%) oraz docenienia i odciążenia (34%). Najlepiej w tej roli sprawdza się przede wszystkim przyjaciółka, jak twierdzi ponad połowa respondentów, a nie partner, którego wskazało jedynie 16% odpowiedzi.

Kobiety chciałyby takich zmian jak możliwości zadbania o swoje prawa i potrzeby (36%), wygospodarowania czasu dla siebie (23%) oraz znalezienia równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym (21%). Swoją niechęć do postrzegania ich stereotypowo manifestują na ulicach i w mediach społecznościowych (42%) oraz prowadząc blogi (37%). Często wykonują również zawody postrzegane jako męskie (11%) oraz uprawiając sporty ekstremalne (10%). Czas wolny spędzają uprawiając sport (27%), relaksując się w SPA lub u kosmetyczki (29%) czy też w mediach społecznościowych (24%). Zdaniem respondentów nie istnieje podział na damskie i męskie rozrywki ponieważ współczesne kobiety są aktywne i odważne (43%). Część z nich skacze ze spadochronem i jeździ w rajdach (24%), a część woli spokojne rozrywki (27%).

Z roku na rok coraz więcej kobiet próbuje sportów ekstremalnych szukając dreszczyku emocji w powietrzu, w wodzie czy za kierownicą. Lot w tunelu aerodynamicznym, skok ze spadochronem czy nawet wyprawa off road – z takich rozrywek chętnie korzystają również panie. Jak pokazują nasze obserwacje i rosnące zainteresowanie niestandardowymi formami spędzania czasu w Polsce, to kobiety są często inicjatorkami oryginalnych rozrywek. Chcą pokonywać własne lęki i przeżyć niezapomnianą przygodę, chętnie testują sporty ekstremalne – komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Kobieta aktywna w dzisiejszym świecie to według 37% respondentek to taka, która ma zainteresowania, jest aktywna towarzysko i poszukuje nowych form rozrywek (25%), uprawia regularnie sport (22%) oraz pracuje zawodowo (16%). Mimo chęci prowadzenia aktywnego życia, Polki zauważają, że brakuje im najbardziej czasu na przyjaciół (39%) i rozrywkę (27%) oraz na partnera, rodzinę i dom (25%).

Lepsze i bardziej satysfakcjonujące życie dla Pań wiąże się z wprowadzeniem do codziennego funkcjonowania kluczowych postanowień. Co trzecia Polka deklaruje, że chce żyć aktywniej, 27% zdrowo się odżywiać, 19% znaleźć pasję. Dla 12% istotna jest zmiana czegoś w swoim wyglądzie, z kolei 5% chce przestać narzekać.

Małgorzata Dębska

Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Kamilka #3065516 27 kwi 2021 12:47

    Współczesne kobiety są szalone, wiedzą czego chce i do tego dążą. Ja osobiście bardzo lubię adrenalinę. I tak jak jest napisane w artykule potrzebuje dreszczyku emocji. Na swoje urodziny latałam w leszczyńskim aerotunelu a na kolejne chce skoczyć ze spadochronem. Trzeba korzystać z życia, b kolejnego nie dostaniemy. :)

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz

2001-2021 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, GRUPA WM Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5

GRUPA WM Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.

Unia Europejska

VISA MASTER CARD