Narodowy Spis Powszechny: można spisać się w urzędzie

2021-04-09 10:56:48(ost. akt: 2021-04-09 10:59:22)   Artykuł sponsorowany
Od początku miesiąca trwa Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021. Jest kilka możliwości, aby dopełnić obowiązek, m.in. przy stanowisku w ratuszu.
Do udziału w badaniu organizowanym raz na dekadę zobowiązani są mieszkańcy Polski (zarówno Polacy, jak i cudzoziemcy) oraz stali mieszkańcy Polski przebywający w czasie spisu za granicą. Podstawową metodą jest samospis, którego można dokonać, wchodząc na stronę Narodowego Spisu Powszechnego.

Jeżeli ktoś nie może spisać się we własnym zakresie, powinien odwiedzić Urząd Miasta. W Punkcie Obsługi Klienta przy pl. Jana Pawła II działa stanowisko do samospisu. Można z niego skorzystać w poniedziałki między 8:15 a 15:45 oraz od wtorek do piątku w godzinach 7:45-15:15.

Informacje o możliwości skorzystania ze stanowiska udzielane są telefonicznie. Wystarczy zadzwonić pod nr centrali 89 527 31 11 i wybrać jeden z numerów wewnętrznych: 349, 389, 486, 509, 515.

Poza samospisaniem się przez Internet istnieją jeszcze dwie inne możliwości: spis przez telefon (należy zadzwonić na infolinię pod nr tel. 22 279 99 99) oraz spis bezpośredni (w przypadku braku możliwości spisania się przez Internet lub przez telefon, rachmistrz zrobi to bezpośrednio).

Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 będzie realizowany między 1 kwietnia a 30 czerwca. Niewykluczone, że w drodze nowelizacji ustawy termin zakończenia badania zostanie wydłużony do 30 września.
[strona Narodowego Spisu Powszechnego]