Olsztyn to druga liga
2021-01-30 18:39:33(ost. akt: 2021-01-30 21:01:44)
Do czego jest nam potrzebny dworzec? Coraz bardziej chyba do niczego. Przynajmniej w sobotnie późne popołudnie. Pociągi za to bardzo są nam potrzebne.
W sobotę zawiało mnie na olsztyński dworzec PKP. Pustka tam była przeraźliwa, choć parę pociągów szykowało się do odjazdu. Tak, wiem, przez koronawirusa mniej korzystamy z pociągów czy autobusów komunikacji miejskiej, ale przecież w końcu świat stanie z powrotem na nogach. Wielu jednak twierdzi, że tak ukochany przez ekologów transport zbiorowy najlepsze lata ma już za sobą. Zobaczymy.
Kiedy tak sobie stałem w puściutkim olsztyńskim dworcu, to pomyślałem sobie: a czy dworce są nam w ogóle dzisiaj potrzebne? Bo do czego? Kupienia biletu? Poczekania na pociąg? Do tego dworzec już nam potrzebny nie jest.
Kiedy tak sobie stałem w puściutkim olsztyńskim dworcu, to pomyślałem sobie: a czy dworce są nam w ogóle dzisiaj potrzebne? Bo do czego? Kupienia biletu? Poczekania na pociąg? Do tego dworzec już nam potrzebny nie jest.
Popatrzmy zresztą co dzieje się z przedwojennymi dworcami w warmińsko-mazurskim. Coraz częściej częściej kasa biletowa i poczekalnia stanowią tylko jeden z jego elementów. Tak jest w Giżycku, Kętrzynie czy Ostródzie. W tym ostatnim mieście w części dworca powstaje właśnie Placówka Wsparcia Dziennego dla dzieci prowadzona przez ostródzki MOPS. W Olsztynku PKP wyprowadziła się z wielkiego gmachu do małego budynku.
Pamiętam głosy oburzenia, kiedy otwierano nowy budynek stacji Olsztyn Zachodni. Że taki mały i nie dorasta do pięt wielkomiejskim aspiracjom Olsztyna. Okazał się w sam raz.
Pamiętam głosy oburzenia, kiedy otwierano nowy budynek stacji Olsztyn Zachodni. Że taki mały i nie dorasta do pięt wielkomiejskim aspiracjom Olsztyna. Okazał się w sam raz.
Jaki będzie nowy olsztyński Dworzec Główny, to dopiero zobaczymy. Warto jednak pamiętać, że nasz dworzec dla PKP to nie jest pierwsza, ale druga liga. W tej pierwszej są dworce klasy "Premium". jest ich dzisiaj 18. Olsztyński jest w drugiej grupie, dworców wojewódzkich. I raczej nie wygląda na to, żeby wraz z nowym budynkiem awansował oczko wyżej.
Igor Hrywna
facebook.com/hrywna
facebook.com/hrywna
[highlight]Czytaj e-wydanie

Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w czwartek i piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.
Komentarze (8) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Straszy inwalida #3058595 | 91.45.*.* 3 lut 2021 14:53
Żeby tylko inwestor nie chciał zaoszczędzić na windach czy ruchomych schodach. To, co jest na Zachodnim to zgroza dla ludzi mniej mobilnych.
odpowiedz na ten komentarz
Raczej .. #3054741 | 5.173.*.* 31 sty 2021 18:21
okręgówka !
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Raczej .. #3054740 | 5.173.*.* 31 sty 2021 12:21
okręgówka !
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
j. #3053952 | 83.5.*.* 31 sty 2021 10:51
Pamiętam jeszcze stary dworzec Olsztyn Główny i do dziś nie rozumiem dlaczego został zburzony. Pewnikiem jakiemuś wysokiemu towarzyszowi z pzpr się nie podobał....
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
M #3053863 | 79.184.*.* 31 sty 2021 00:01
Transport publiczny najlepsze lata ma przed sobą, a nie jak twierdzi autor za sobą. Planowane wielości dworca na poziom dzisiejszych przewozów jest jak kupowanie kawalerki w wieku 20-25 lat nie myśląc co będzie za kilka lat. Ruch kolejowy będzie rósł, przykłady innych województw pokazują, jaki można wygenerować ruch regionalny i podmiejski przy odpowiednim poziomie oferty. Połączenia dalekobieżne kilka lat temu wożące po kilkanaście osób dziś wożą setki ludzi z Olsztyna. Kierunek do Warszawy z 8 parami połączeń dziennie jest tego najlepszym przykładem.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)