Dywity dogadały się z Olsztynem

2021-01-04 14:39:42 (ost. akt: 2021-01-08 11:47:23)

Autor zdjęcia: archiwum UG

Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu informuje, że udało się dojść do porozumienia z gminami ościennymi w sprawie publicznego transportu zbiorowego.
Najdłużej trwały negocjacje z Dywitami, ale — jak już informowaliśmy — zarówno Zarząd Dróg Zieleni i Transportu, jak i sama gmina mówiły o sporej szansie na pozytywny finał negocjacji.

Przypomnijmy, że propozycja Olsztyna zakładała utrzymanie przystanku krańcowego na pętli „Dworzec Główny” z jednoczesnym przejęciem przez gminę Dywity finansowania funkcjonowania linii na odcinku olsztyńskim. To się jednak nie spodobało Dywitom, która zgodnie z obwiązującą wówczas kalkulacją musiałaby do tego dopłacać około 500 tys. zł.

Miasto zaproponowało więc rozwiązanie tymczasowe, obowiązujące tylko w 2020 roku. Zakładało ono utrzymanie dojazdu do węzłowego przystanku „Bydgoska”, z którego istnieje możliwość przesiadki na linie nr 109, 126 i 136, oraz zakończenie tras obu linii na najbliższym przystanku, na którym jest możliwość zmiany kierunku jazdy — przystanek „Reymonta”.

Nowe porozumienia obejmują następujące gminy:

• Gmina Dywity - linie nr 108 i 112 oraz wybrane kursy linii nr 110;
• Gmina Barczewo - linie nr 114 i 124;
• Gminy Stawiguda i Olsztynek - linia nr 129;
• Gmina Purda – wybrane kursy linii nr 105 (decyzją Gminy Purda zawieszone zostaje funkcjonowanie linii nr 104).

Uwaga — trasy i rozkłady jazdy tych linii nie ulegają zmianie w stosunku do stanu obecnego.

PJ

Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl


Komentarze (6) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. jkb #3036149 | 83.13.*.* 8 sty 2021 14:45

    A do Gietrzwałdu jak zwykle nic. Jaki wójt, taki dojazd...

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Panie Wójcie #3036113 | 5.172.*.* 8 sty 2021 13:59

      zwiększy, liczbę kursów 110 w tygodniu, również w soboty i w niedzielę. Jako mieszkaniec Dywit, uważam za bardz0 słabe połączenie z Olsztynem, a niby bogata gmina

      Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz

    2. To nie takie proste #3036108 | 193.46.*.* 8 sty 2021 13:55

      Kto i za co powinien płacić? Czy olsztyniacy nie jeżdżą na Cmentarz w Dywitach? Czy mieszkańcy Olsztyna na działki chodzą piechotą, czy może korzystają z tych linii? A teraz najważniejsze. Na samym osiedlu sterowców jest ponad 700 mieszkań. Gmina w ciągu roku wzbogaciła się o 100 mieszkańców, a masa domów wyrosła w Różnowie, Dywitach i innych miejscowościach. Pod ich domami stoją samochody z numerem rejestracyjnym NO. Z tego wynika, że większość nowych mieszkańców oficjalnie nie mieszka w tej gminie. Każdy kij ma dwa końce...

      Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

      1. X man #3036087 | 83.20.*.* 8 sty 2021 13:19

        Czyli zostaje po staremu czy kursy do dworca? Bo nie wyjaśnił pan panie redaktorze

        Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz

      2. Dywity dzielnicą #3036037 | 194.242.*.* 8 sty 2021 12:36

        Uznam się się dogadali gdy wreszcie Olsztyn wchłonie Dywity jako dzielnicę. Wtedy komunikacja byłaby lepsza. Dziwię się mieszkańcom Dywit. Skoro im tak dobrze to po co im dojazd do Olsztyna? Przecież to nie Olsztyniacy tam jeżdżą tylko oni do nas. Dlaczego Olsztyna ma płacić za fanaberie okolic?

        Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

        Pokaż wszystkie komentarze (6)
        2001-2021 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, GRUPA WM Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5

        GRUPA WM Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.

        Unia Europejska

        VISA MASTER CARD